خرید کدام شاسی بلند به صرفه است؛ هوندا CRV یا تویوتا راو 4 

شاسی بلند هوندا CRV و تویوتا راو 4 کدام بهتر و به صرفه است، با بررسی مشخصات فنی به پاسخ این سوال می رسیم.

به گزارش کاماپرس، دو ژاپنی محبوب بازار خودرو ایران، هوندا CRV بسیار خوش ساخت و باکیفیت اما در فروش تویوتا راو 4 موفق تر عمل کرده است.

برای آشنایی بیشتر با این دو کراس‌اوور و انتخاب یکی از آن‌ها، مقایسه هوندا CRV و تویوتا راو 4 را ازدست ندهید.

معرفی هوندا crv  و تویوتا راو 4

هوندا crv این کراس‌اوور کامپکت ژاپنی که از سال ۱۹۹۵ توسط شرکت خودروسازی هوندا تولید می‌شود، در سال ۱۹۹۷ وارد بازارهای آمریکای شمالی شد. هوندا CRV از لحاظ سایز، بین هوندا HR-V و هوندای سایز بزرگ  پاسپورت قرار دارد. تاکنون ۵ نسل از این هوندای پرطرفدار تولید و روانه‌ی بازار شده است که البته در هر نسل نیز فیس‌لیفت‌هایی طراحی و در دسترس طرفداران این هوندا قرارگرفته است.

آریاک سفر

تویوتا راو 4 برای نخستین بار توسط شرکت قدیمی و قدرتمند تویوتا در سال ۱۹۹۴ وارد بازارهای ژاپن و اروپا شد، و سپس در سال ۱۹۹۵ در آمریکای شمالی از آن رونمایی شد و به‎ عنوان مدل ۱۹۹۶ در دسترس طرفدارانش قرار گرفت. از این کراس‌اوور نیز تاکنون پنج نسل تولید شده است.

در سال ۲۰۱۵ نیز یک فیس‌لیفت جدید از راو (XV40)  معرفی شد که با تغییراتی در چراغ‌های جلو و عقب و جلوپنجره همراه بود که به عنوان مدل ۲۰۱۶ از تویوتا راو 4 وارد بازار کشورمان شد و خیلی زود طرفداران خود را پیدا کرد.

مقایسه مشخصات فنی هوندا CRV با تویوتا راو 4

هوندا CRVهای موجود در بازار کشورمان که مربوط به سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هستند در سه تیپ تورینگ، EXL و EX به فروش می‌رسند که کامل‌ترین آن‌ها مدل تورینگ است. همگی دارای موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر هستند که از این لحاظ با رقیب خود تویوتا راو 4 برابری می‌کند، زیرا تمامی مدل‌های موجود از این تویوتا در ایران نیز از یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر استفاده می‌کنند.

اما در توان تولیدی، هوندا مقداری قدرتمندتر است؛ ۱۸۵ اسب بخار توان تولیدی آن است و ۲۴۵ نیوتن بر متر نیز گشتاور دارد. در مقابل، تویوتا راو 4 ۱۷۷ اسب بخار توان و ۲۳۳ نیوتن برمتر نیز گشتاور دارد، که توان تولیدی را از طریق یک دنده‌ی ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

حداکثر سرعت هر دو خودرو نیز یکسان و ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. اما شتاب یکسانی ندارند و هوندا CRV صفر تا ۱۰۰ را در ۸.۵ ثانیه طی می‌کند؛ در حالی‎که رقیب کمی عقب‌تر است و ۹.۷ ۷ثانیه طول می‌کشد تا صفر تا ۱۰۰ را بپیماید.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : تویوتاهوندا
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز