بنز 200E بهتر است یا لکسوس  GS + مشخصات فنی

بنز E200 و لکسوس GS دو خودور سدان لوکس میان-سایز به حساب می آیند، یکی از آلمان و دیگری از ژاپن، کدام یک مشخصات فنی بهتری دارند؟

به گزارش کاماپرس، مرسدس بنز E کلاس یکی از اصیل‌ترین سدان‌های سایز متوسط آلمانی است که تاریخ آغاز تولید آن به سال ۱۹۵۳ میلادی بر می گردد.

تا سال ۱۹۹۳ کلیه مدل‌های این دسته از محصولات مرسدس بنز با پیشوند w نامگذاری می‌شدند؛ اما از آن تاریخ، به طور رسمی با عنوان E کلاس به بازار راه یافتند. این سری از بنزهای E کلاس در قالب دو مدل E200 و E250 به ایران راه پیدا کردند.

معرفی لکسوس GS

لکسوس جی اس را می‌توان پسرعموی لوکس تویوتا کمری دانست. این خودرو، ابتدا در سال ۱۹۹۱ و با نام تویوتا آریستو وارد بازار ژاپن شد؛ اما دو سال بعد با لوگوی لکسوس به بازارهای جهانی راه یافت. در حال حاضر نیز چهارمین نسل لکسوس GS در بازار به فروش می‌رسد و با وجود آن‌که حدود ۹ سال از تولدش می‌گذرد، اما هم‌چنان به حضور خود در لیست محصولات شرکت سازنده ادامه می‌دهد.

آریاک سفر

 مشخصات فنی دو خودرو

مشخصات بنز E200 و لکسوس GS250 در این قسمت ارائه شده است تا اختلاف میان این دو بنز E200 و لکسوس جی اس از نظر فنی کاملا برای شما روشن شود. مرسدس بنز E200 مدل ۲۰۱۴-۲۰۱۶ قوای محرکه خود را به یک پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۱۸۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر مدیون است. این پیشرانه یک گیربکس هفت‌سرعته اتوماتیک را با خود همراه ساخته است تا درخلال همکاری با یکدیگر، شتاب صفرتاصد سدان ۱۷۳۵ کیلوگرمی را به رقم ۸.۵ ثانیه برسانند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

اما نیروگاه رقیب ژاپنی، فاقد سامانه توربوشارژ است و از دو سیلندر بیشتر نسبت به مرسدس بنز E200 بهره می‌برد. پیشرانه ۲.۵ لیتری شش‌سیلندر لکسوس GS250 قادر به تولید 209 اسب‌بخار قدرت به همراه 253 نیوتن‌متر گشتاور است.

یک گیربکس شش‌دنده اتوماتیک نیز توان حاصل از موتور را به سمت محور عقب خودرو ارسال می‌کند تا درمجموع شتابی در حدود ۸.۶ ثانیه را به این سدان ۱۶۴۰ کیلوگرمی لکسوس اعطا کند.  با توجه به آمار ارائه‌‍شده، به نظر می‌رسد چابکی هر دو خودرو تقریبا مشابه و در یک سطح باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز بازار خودرو ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز