دنا پلاس اتومات بخریم با چری آِریزو 5

دنا پلاس اتوماتیک و چری آریزو 5 دو خودرو محبوب و با قیمت مناسب نسبت به سایر سدان های جمع و جور در بازار خودرو ایران هستند.

به گزارش کاماپرس، دنا پلاس اتوماتیک و چری آریزو 5 اتوماتیک توربو کدام بهتر است؟ با بررسی مشخصات فنی و کلی دو خودرو کمک می کنیم تا انتخاب کنید که کدام را بخرید. پیش از شروع مقایسه، لازم است هرکدام از این دو خودرو را در معرفی کنیم.

چری آریزو 5 توربو

نخستین نشانه‌های حضور چری آریزو ۵ در سبد محصولات کمپانی چری از سال ۲۰۱۴ بروز کرد. در این سال، کمپانی چینی مذکور یک محصول مفهومی تحت عنوان کانسپت آلفا را در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآورد. سال بعد نیز کانسپتی دیگر تحت عنوان آلفا ۵ به‌عنوان پیش‌درآمدی بر نسخه واقعی آریزو ۵ در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۵ به بازدیدکنندگان نمایش داده شد. به هر صورت، تولید نمونه‌های واقعی چری آریزو ۵ از سال ۲۰۱۶ و با دو نوع موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی یا توربوشارژ (E4T15B) آغاز شد.

آریاک سفر

دنا پلاس توربو اتوماتیک

جعبه‌دنده شش‌سرعته‌ اتوماتیک این خودرو آن‌چنان گران‌قیمت بود که شوک نسبتا عجیبی به بازار خودروی کشور و البته افکار عمومی مشتریان وارد آورد. این گیربکس پرحاشیه و ناخلف، از سال ۹۹ با دنا پلاس توربو همراه شد تا در اوج تحریم‌ها، شرکت ایران خودرو به علت ارائه یک مدل جدید و نیز تلاش‌ در زمینه خودکفایی و عدم وابستگی به کمپانی‌های خارجی، در ارایه تولیدات جدید به خود افتخار کند.

مقایسه طراحی دنا پلاس توربو اتوماتیک با آریزو ۵ توربو

دنا پلاس توربو در میان جوانان نیز استقبال مناسبی از آن به عمل آمده و بیش از همه اسپرت سواران جوان را نسبت به‌ ظاهر مهیج و تهاجمی خود خرسند ساخته است، وقتی‌ با دیده انصاف به این نواده سمند بنگرید، می‌توانید ناهماهنگی‌های چهره، نمای جانبی و قسمت عقب خودرو را بیش‌ازپیش مشاهده کنید.

چری آریزو ۵ توربو از لحاظ طراحی توانسته است هم شاخصه‌های اسپرت جوان‌پسند را در خود مستتر کند و هم سلایق خانواده‌ها را به طور کامل مدنظر قرار دهد. آریزو ۵ توربو در مقایسه با دنا پلاس توربو اتوماتیک، بسیار حرفه‌ای‌تر طراحی شده است و اثری از ناهماهنگی دیداری شاخص در بدنه آن مشاهده نمی‌شود.

مقایسه فنی چری آریزو ۵ توربو با دنا پلاس توربو اتوماتیک

هر دو خودروی حاضر در این مقایسه از معدود سدان‌های نسبتا اقتصادی موجود در بازار کشور هستند که به پیشرانه پرخوران یا توربوشارژ مجهز شده‌اند. محصول ملی ایران خودرو، پیشرانه ۱.۷ لیتری ef7 توربوشارژ را به خدمت گرفته تا ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور را به‌واسطه گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی DAE به چرخ‌های جلو ارسال کند. شتاب و چالاکی دنا پلاس توربو اتوماتیک نسبت به چری آریزو ۵ توربو اتوماتیک، مقداری کمتر و حدود 11 ثانیه ارزیابی ‌شده است.

از طرف دیگر، رقیب چینی نیز از توانی تقریبا مشابه دنا پلاس توربو اتوماتیک سود می‌برد و اختلاف چندانی با حریف ایرانی خود از لحاظ توان فنی ندارد؛ خروج ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت به‌همراه ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور از این پیشرانه هم‌سان با نمونه موجود در چری تیگو ۷، سبب شده است تا آریزو ۵ توربو بتواند ظرف مدت زمان ۹.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “دنا پلاس اتومات بخریم با چری آِریزو 5

  1. قلی سید زاده گفته:

    سلام…مانند مقایسه پراید با دنا بود….عزیز من یک پلت فرم قدیمی با ظاهری و بزک جدید …یعنی همان سمند..برادر عزیز تست تصادف این دو ماشین نگاه کن ..
    واقعا غیر حرفه ای بود …غیر قابل قیاس…

  2. کارشناس گفته:

    به دلیل اینکه گیربکس دنا بسیار بهتر از آریزو و خدمات پس از فروش و قیمت بهتر دنا و لوازم ارزان تر ، دنا انتخاب عاقلانه تری هست

  3. محمد گفته:

    دنا ماشین خوبیه ولی نمیشه با چری مقایسه کرد دوست من
    مثل این میمونه پراید با۲۰۷مقایسه کنی😂
    دنا نصبت به پژو،۲۰۶و۲۰۷بهتره ولی دیگه با چری مقایسه نکن برادر من😂😂😂

  4. رحیم علیزاده گفته:

    من دنا توربو اتومات صفر ۱۴۰۰ گرفتم ۱ روز کار کرد سیم کشیش آتیش گرفت بعد دندش تو حالت پارک قفل می‌کرد از کابینشم صدا میومد با ۵۰۰ تا کار فروختم اریزو ۵ نیو گرفتم قابل مقایسه نیس صد مرتبه بهتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز