خرید خودروهای خارجی مانده در گمرک به صرفه است؟

ژیوار

درصورت ترخیص خودروهای خارجی مانده در گمرک، آیا این خودورها ارزش خرید دارند؟

به گزارش کاماپرس، دولت در بودجه سال ۱۴۰۰ محل درآمدی برای ترخیص باقیمانده خودروهای وارداتی که به‌دلایل مختلف سالهاست در گمرک خاک می خورند، در نظر گرفته است. بیشتر این خودروها از سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به دلایل مختلفی مثل مشکلات قضائی یا عدم ثبت سفارش در گمرگ گیر کرده اند.

اما سوالی که مطرح می شود این است که خرید این خودروها که سالهاست در گمرک دپو شده اند،‌ارزشی دارد؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

خودروهایی که لاستیک و باتری ندارند

دریان سفر امید

گفته می شود باتری ها و لاستیک بعضی از این خودروهای گمرکی کاملا از بین رفته است و خیلی از خودروهای گران قیمت باتری و لاستیک ندارند. به اعتقاد کارشناسان خودرو، سیستم خنک‌کننده و کولر این خودروها هم به طور کامل در سه ت چهار سال گذشته کارایی خود را از دست داده است.

همین‌طورهمه قطعات لاستیکی به‌کار رفته در خودرو مثل لاستیک‌های آب‌بندی یا لاستیک‌های به‌کاررفته در دور درها به‌کلی خشک شده‌اند.

به گزارش دنیای خودرو، مشکل دیگر مربوط به‌مایعات به‌کاررفته در بخش‌های فنی خودرو همچون روغن‌هیدرولیک، روغن‌گیربکس، روغن‌ترمز و … است که همگی خاصیت خود را از دست داده‌اند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

به‌طور کلی باید گفت ریسک خرید این خودروها بسیار بالاست و ریسک خرید خودرو وارداتی دست‌دوم کم‌کارکرد نسبت به یک خودرو صفرکیلومتر وارداتی که از سال‌های ١٣٩٦ یا ١٣٩٧ در گمرک کشور اصطلاحا به‌خواب رفته و خاک خورده، بسیار کم‌تر است.

چگونه می توان تاریخ ترخیص یک خودرو را تشخیص داد؟

برای دانستن تاریخ ترخیص یک خودرو، اصل یا کپی برگ سبز گمرکی و پروانه گمرکی را از واردکننده درخواست کنید؛ زیرا تاریخ کاردکس مربوط به‌زمان شماره‌گذاری خودرو است و فقط از روی اصل یا کپی برگه سبز گمرکی و پروانه گمرکی می‌ توانید تاریخ ترخیص یک خودرو وارداتی را متوجه شوید.

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز