پیروزی«بایدن» قیمت خانه را ارزان می‌کند

ژیوار

یک کارشناس بازار مسکن با بیان این که پیروزی بایدن بر بازار مسکن ایران بی تاثیر نیست، اظهار کرد: پیروزی نامزد دموکرات ها بر قیمت مسکن و حجم معاملات بازار مسکن اثر کاهشی خواهد داشت.

به گزارش کاماپرس، طی روزهای اخیر اظهار نظرهای متفاوتی درباره اثرگذاری پیروزی بایدن یا ترامپ بر بازارهای مختلف از سوی کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارها انجام شده است. از جمله برخی کارشناسان پیروزی هر یک از دو نامزد انتخابات آمریکا بر بازار مسکن بی اثر دانسته اند.

یک کارشناس بازار مسکن اما با این نظرها مخالف است و دلایل قابل تاملی برای مخالفت خود بیان می کند.

حباب مسکن با پیروزی بایدن تخلیه می شود

بهرام اسدی کارشناس بازار مسکن درباره افق پیش روی این بازار در صورت پیروزی بایدن به خبرنگار «کاماپرس» می گوید: پیروزی بایدن قطعا قیمت ها را در بازار مسکن کاهش می دهد و دلیل آن هم روشن است؛ با پیروزی بایدن حبابی که اکنون در قیمت ارز وجود دارد تا حد زیادی تخلیه می شود و قیمت های متورم شده در بازارهای دیگر نیز به همین نسبت کاهش خواهد یافت گرچه شیب کاهش قیمت در بازار مسکن کمی ملایم تر است اما تردیدی نیست که قیمت ها در این بازار کاهش پیدا می کند.

دریان سفر امید

پیروزی بایدن واسطه ها را از بازار مسکن خارج می کند

وی دلیل دیگر کاهش قیمت مسکن با انتخاب بایدن را فاصله شدید قیمت خانه از توان خرید متقاضیان برشمرده و تاکید کرد: متقاضیان مصرفی مسکن اکنون به دلیل گرانی سرسام آور قیمت خانه و نداشتن توان مالی کافی برای خرید، از این بازار خارج شده اند و با پیروزی بایدن متقاضیان سرمایه گذاری در بازار مسکن هم که اکنون 80 درصد معاملات از سوی آنها انجام می شود، این بازار را خالی خواهند کرد چرا که پیروزی بایدن به معنای آرام شدن اقتصاد و کاهش تورم است و قیمت ملک هر ماه بالاتر نخواهد رفت که برای سرمایه گذاران بازار سودآور باشد.

رکود در انتظار بازار مسکن است

اسدی با اشاره به سطح پایین وام خرید خانه نسبت به قیمت کنونی مسکن، افزود: وام مسکن اکنون 160 میلیون تومان است که با آن می توان حدود 6 تا 7 متر آپارتمان مسکونی خریداری کرد و اخیرا هم وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد برنامه ای برای افزایش وام مسکن وجود ندارد. بنابراین در صورت پیروزی بایدن این موضوع هم رکود بازار را افزایش خواهد داد.

جهش قیمت مسکن در 4 ماهه باقیمانده سال در صورت پیروزی ترامپ

این کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این که پیروزی ترامپ قیمت مسکن را گران می کند، گفت: روشن است که پیروزی ترامپ قیمت ارز را افزایش می دهد و به تبع آن قیمت مسکن هم افزایش می یابد و تعجب آور است که برخی کارشناسان می گویند پیروزی ترامپ اثری بر بازار مسکن ندارد. با احترام به تمام کارشناسان معتقدم اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود قیمت مسکن در 4 ماهه باقیمانده از امسال با جهش دیگری مواجه می شود.

اخبار مهم روز را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز