حباب پیروزی ترامپ دلار را گران‌تر کرد/ 4 دلیل برای 29 هزارتومانی شدن دلار

در معاملات بازار غیررسمی ارز قیمت دلار در حالی وارد کانال 29 هزار تومان شده که فعالان بازار، کارشناسان اقتصادی و حتی مردم عادی نیز می‌دانند قیمت فعلی دلار واقعی نیست و احتمال پیروزی ترامپ محرک اصلی گران شدن دلار در روزهای اخیر است.

به گزارش کاماپرس، امروز سه شنبه 13 آبان ماه 99 انتخابات آمریکا برگزار می شود و بازار غیررسمی ارز نیز به پایان یک هفته نفس گیر می رسد؛ هفته ای که در آن برخلاف هفته های پیش، اخبار نظرسنجی ها احتمال پیروزی ترامپ را بالاتر از قبل منعکس می کردند.

این نکته کتمان کردنی نیست که ترامپ با سیاست های تحریمی شدید خود علیه ایران حباب بزرگی در قیمت دلار در بازار ارز ایجاد کرده و در روزهای اخیر نیز پررنگ شدن احتمال پیروزی ترامپ این حباب را که بر اثر نظرسنجی هایی که بایدن را پیشتاز نشان می دادند در حال تخلیه شدن بود، دوباره بزرگ کرد.

به نظر می رسد حباب قیمت دلار از امروز تا اعلام نتایج نهایی انتخابات آمریکا بسته به اخباری که از آن سوی اقیانوس مخابره می شود، بزرگ تر خواهد شد و تنها در صورت پیروزی قاطع بایدن است که این حباب به سرعت تخلیه می شود.

اقتصاد نیوز در تحلیلی، 4 دلیل برای بازگشت سریع دلار از کانال های پایین‌تر به کانال 29 هزار تومان ذکر کرده است. این 4 دلیل را می توان این گونه خلاصه کرد:

راز آسمان پایتخت

1. تغییر نظر معامله گران دلار درباره نتیجه رقابت ترامپ و بایدن

برخی فعالان بازار ارز معتقدند افزایش شانس ترامپ در برخی ایالت های کلیدی و برجسته شدن این تحلیل که ممکن است اعلام برنده انتخابات آمریکا به سرعت صورت نگیرد – و کار به دیوان عالی بکشد که در آنجا طرفداران ترامپ در اکثریت قرار دارند –  در انتظارات بازیگران ارزی اثر داشته است.

2. طرح مجلس در ایجاد چارچوب برای لغو تحریم ها

روز گذشته خبری منتشر شد که مجلسی ها بر بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به صورت یک فوریتی تاکید دارند. به نظر می رسد برداشت معامله گران ارزی از این اتفاق آن بود که حتی در صورت پیروزی بایدن، بازگشت به برجام براحتی رخ نخوهد داد و برای مذاکره دوباره در این چارچوب دشواری هایی وجود خواهد داشت.

اخبار مهم را بخوانید:

3. نوسان گیری دلالان

گروه دیگری از فعالان بازار عنوان می کردند که برخی از سفته بازان پیش از انتخابات آمریکا، قیمت دلار را بالا آوردند. هدف آن ها از این تاکتیک آن بود که بتوانند در قیمت های بالاتر با فروش ارز از بازار خارج شوند.

4. گران شدن قیمت درهم

روز دوشنبه، قیمت حواله درهم به بالای مرز مهم 8 هزار تومانی رفت. درهم از همان ابتدای روز رویه افزایشی داشت و می توان از آن به عنوان تنها متغیر واقعی یاد کرد که زمینه ساز افزایش قیمت دلار شده است. با درهم بالای 8 هزار تومان، ارزش دلار حتی می توانست به بالای 29 هزار تومان هم برود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “حباب پیروزی ترامپ دلار را گران‌تر کرد/ 4 دلیل برای 29 هزارتومانی شدن دلار

  1. محمد گفته:

    قشنگ معلومه نویسنده از پایین آمدن دلار متضرر میشه تحلیلی ارائه میدهید بر خلاف واقعیت براساس تمام شواهد بایدن جلوتر است

  2. علی گفته:

    مملکت نشسته ببین این ابله میشه یا اون نادان میشه بهانه کن جنس ببرن بالا دولت همه گاو وسط جالیز داره نوش خارمیکنه ودلار ببره بالا بگه درتحریم

  3. مملکت بی حساب و کتاب گفته:

    بهتر دلار بره بالا تا 50 هزار تومان . اونوقت یا انقلاب می شه یا دولتی و مجلسی که بتونه بی حساب و کتابی مملکت رو تمام کنه. چهل سال از انقلاب گذشته فقط مونده باد شکم رو هم به دلار و تحریم ربط بدن. اگه اساس بر قیمت دلار است خوب حقوق همه رو هم بر حسب دلار بدین . اگر هر سه ماه تولیدکننده افزایش قیمت میده حقوقها رو هم هر سه ماه افزایش بدین . اگر دلایل آنها بی خود است پس حق افزایش قیمت ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز