تحریم ایران خودرو و سایپا روی میز ترامپ/ قیمت تیبا و سمند سر به فلک می کشد؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

یک بنیاد آمریکایی که نقش موثری در تحریم های ایران ایفا می کند اخیرا پیشنهاد تحریم ایران خودرو و سایپا را مطرح کرده است و چنین تحریمی حتی اگر از جنبه فنی تاثیر اندکی بر تولید این دو شرکت داشته باشد می تواند با ایجاد جو روانی، قیمت محصولات پرتیراژی همچون تیبا و سمند و دیگر محصولات این شرکت ها را افزایش دهد.

به گزارش کاماپرس، صنعت خودرو ایران از اولین صنایع تحریم شده توسط آمریکا بود اما تحریم ایران خودرو و سایپا به صورت مستقیم موضوع جدیدی است که به نظر می رسد آمریکایی ها برای فشار مضاعف به این صنعت مدنظر قرار داده اند.

به تازگی بنیادی پیشنهاد تحریم ایران خودرو و سایپا و شرکت های وابسته به آنها به علت داشتن رابطه مالی با نهادهای نظامی به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا داده است. تحریم ایران خودرو و سایپا می تواند جو روانی تازه ای در بازار ایجاد کند و باعث افزایش قیمت در محصولات این شرکت ها شود.

اخبار مهم روز را بخوانید:

ارتباط خودروسازان با نهادهای نظامی ؛ بهانه تحریم 

راز آسمان پایتخت

به گزارش ایسنا، بنیاد دفاع از دموکراسی ها در مقاله ای به قلم سعید قاسمی نژاد، مشاور ارشد امور ایران و اقتصاد مالی نوشت: اخیرا سرتیپ عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش از همکاری با خودروسازی سایپا برای تولید خودروهای پرنده بدون سرنشین خبر داده که این مساله نشان دهنده وابستگی ارتش ایران به تولیدکنندگان اصلی خودرو در این کشور است.در آگوست ۲۰۱۸ آمریکا ( پس از خروج از برجام) تحریم های ضد بخش خودروسازی ایران را مجددا اعمال کرد.
در ادامه این مقاله آمده است: صنعت خودروسازی ایران بیشتر به رفع نیازهای داخلی می پردازد و بازار بزرگ محسوسی در خارج از این کشور ندارد. این بدان معناست که این صنعت ارزآوری کمی دارد اما با کاهش نیاز به واردات خودرو باعث کاهش مصارف ارزی ایران می شود. با توجه به وابستگی بالای این صنعت به تامین قطعات از خارج، تحریم ها می تواند مانع از چنین کاری شود و ایران را مجبور به استفاده از ذخایر ارزی در واردات خودرو کند.

بنیاد دفاع از دموکراسی که نقشی کلیدی در اعمال تحریم های اخیر بانکی داشت، به دولت ترامپ توصیه کرده است که تحریم ایران خودرو و سایپا و شرکتهای زیرمجموعه آنها که حدود ۹۰ درصد بازار خودروی ایران را در اختیار دارند، موثر خواهد بود. این بنیاد مدعی ارتباط نزدیک این دو خودروساز با بنگاه های نظامی ایران شده و افزوده است که تحریم این دو، گام بزرگ دیگری در راستای تکمیل سیاست فشار حداکثری خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “تحریم ایران خودرو و سایپا روی میز ترامپ/ قیمت تیبا و سمند سر به فلک می کشد؟

  1. حسین گفته:

    همین تیترهای نسنجیده شما باعث ایجاد جو روانی منفی و بالارفتن قیمتهاست… دستتون واسه ملت رو شده دیگه… شماهایید ک اب ب اسیاب دشمن میریزید .. ملت اول چوب دشمن داخلی امثال شما رو میخوره بعد دشمن خاجی

  2. علی گفته:

    کدوم بنیاد اهان ؟؟؟؟
    بنیاد ننه فرانکی
    خجالت نمی کشید باین حرفا فقد دنبال بالا بردن قیمتا هستید امثال شمارو باید وسط میدون ازادی دار زد
    چون خیانت کارید و با جو دادن دنبال سود

  3. محمد کریم گفته:

    شعر و ور نگو کار خود خرتون هست فکر می‌کنید مردم هنوز دست شما رو نخوندن همش شایعه مکنید بعد گرون می‌فروشید ومیزنید به جیب خجالت بکشید دست بردارید از سر مردم

  4. احسان گفته:

    خدا کنه تحریم کنه تا نتونید به عراق و افغان از این اشغالا بفروشید تا بمونه رو دستتون تا مثل قبلا مردم عادی بتونن مفتکی خرید کنند

  5. محسن گفته:

    دلیل هاشون برای تحریم منو کشته …. ای خاک بر سر اون دموکراسی و آزادی بیانتون …. خیلی جالبه آمریکا روسیه و چین و کره شمالی ایران و ونزولا و…. تحریم میکنه بعد ادعای دموکراسی هم میکنه ….

  6. رضا گفته:

    ادمین بی…مگه این دو خودرو ساز تا الان تحریم نبوده..یک طوری صحبت میکنین انگار تازه میخوان تحریم بکنن و قیمتها پایینه….این چرندیات چیه مینویسید..مگه همین امریکا چند روز پیش نگفت ما دیگه چیزی برای تحریم کردن ایران نداریم اونوقت شما … از کجا این تحریمها که از قبل بودن دوباره میگین..نکنه خودتون مافیا هستید

  7. مرتضی گفته:

    تا وقتی که نفهمیم درد و رنج همسایه در کیفیت زندگی ما تاثیر مستقیم دارد همینه هرکی ماشین داره از گران شدن خودرو خوشحال میشه ی حلبی روغن تو خونه داشته باشه با گران شدن روغن تبسمی میکنه خاک برسر ما که همچین مردمی هستیم

  8. بیکار گفته:

    کم شایعه درست کنید شما به فکر آخرت خودتون نیستید . کدام بنیان آمریکایی این شماها هستید با این چیزایی که مینویسید مردمو گول میزنید شرف ندارید اصلا ایرانی هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز