کاهش شدید مصرف ماءالشعیر به دلیل گرانی

ژیوار

افزایش قیمت ماءالشعیر باعث شده مصرف این نوشیدنی کاهش شدیدی نسبت به سال گذشته داشته باشد.
کاماپرس، افزایش شدید نرخ ارز و تامین مواد اولیه باعث شد تولید کنندگان ماءالشعیر از سال گذشته چند بار قیمت این نوشیدنی را بالا ببرند. حالا همین گرانی باعث شده کم کم این نوشیدنی از سبد خرید مردم کنار گذاشته شود. تا جایی که به گفته دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت تقاضا بین ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.کمال علوی در این باره می گوید:« از سال گذشته دو مرحله افزایش قیمت داشتیم که در هر مرحله حدود 10 الی 15 درصد افزایش یافته که در مجموع حدود 30 درصد است.»

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت درباره وضعیت بازار می گوید:« مصرف ماءالشعیر به خاطر قیمت و وضعیت اقتصادی کم شده و تقریبا از سبد مصرف خانوار در حال حذف است. مردم نهایتا بتوانند مواد مصرفی اولیه خود را تامین کنند و دیگر برای اینگونه اقلام هزینه نمی‌کنند.»

ماءالشعیر چقدر گران شده ؟

کمال علوی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان این حوزه به ایلنا می گوید:« مشکل اصلی تولیدکنندگان تامین مواد اولیه است، چراکه نقدینگی آنها پایین آمده و خیلی از مواد اولیه ما هم وابسته به صادرات است. به همین دلیل افزایش بی‌رویه نرخ ارز به شدت تولیدکنندگان را اذیت کرده و تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه به مشکل برخورده‌اند.»
هر بطری یک لیتری ماءالشعیر به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد. قیمت این محصول در سال گذشته ۷۰۰۰ تومان بوده است، یعنی محصولات این صنعت حدود ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت دارد.

دریان سفر امید

همچنین به دلیل شیوع ویروس کرنا صادرات محصولات این صنعت هم تضعیف شده و فقط مقدار کمی صادرات به عراق و برخی دیگر از کشورهای همسایه انجام می‌شود. به طور میانگین در سال‌های گذشته ۱۰ درصد تولیدات ماءالشعیر و مالت صادر می‌شد که حالا به مراتب خیلی کمتر شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز