چه کسانی می‌توانند به راحتی ویزای آلمان را بگیرند؟ / پاسخ به سوالات پرتکرار

اقامت آلمان-کاماپرس
ژیوار

مهاجرت به آلمان به دلیل شرایط اقتصادی مناسب، کیفیت بالای زندگی و فرصت‌های شغلی فراوان همواره برای بسیاری از افراد جذاب بوده است. با این حال، مهاجرت به آلمان برای هر کسی ممکن نیست و موفقیت در این مسیر بستگی به شرایط فردی، توانایی‌ها و اهداف شخص دارد. اصولا متخصصان حوزه‌های فنی و دانشجویان شرایط بهتری برای اخذ پذیرش و پیشرفت شغلی نسبت به سایر متقاضیان مهاجرت به آلمان دارند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی گروه‌هایی می‌پردازد که بیشتر از دیگران شانس مهاجرت به آلمان را دارند.

متخصصان حرفه‌ای با مهارت‌های فنی

آلمان یکی از کشورهای پیشرو در صنایع مهندسی، فناوری اطلاعات و علوم پزشکی است. کارخانه‌های خودروسازی این کشور زبانزد جهان هستند. با وجود پیشرفت‌های چشمگیر این کشور در حوزه تولیدات صنعتی اما آلمان با کمبود نیروی کار ماهر در برخی از این زمینه‌ها مواجه است. به همین دلیل اقدام به جذب  متخصصانی که در حوزه‌هایی مانند مهندسی، علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، پزشکی و پیراپزشکی تحصیلات و تجربه دارند، می‌کند. اگر شما هم جز این دسته هستید احتمالا شانس بالایی برای مهاجرت به آلمان دارید. دولت آلمان برنامه‌های مختلفی مانند “Blue Card” را برای جذب این افراد ایجاد کرده است که به آنها اجازه می‌دهد به سرعت وارد بازار کار آلمان شوند.

دانشجویان بین‌المللی

آلمان یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در جهان است. این کشور در کنار فرانسه فرصت تحصیل رایگان را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های آلمان را دارند، می‌توانند به سادگی ویزای تحصیلی دریافت کنند. پس از اتمام تحصیلات، این دانشجویان فرصت دارند تا با یافتن شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود، اقامت دائم در آلمان بگیرند. دانشجویان تا ۶ ماه پس از پایان تحصیلات خود می‌توانند در آلمان به دنبال شغل باشند. اگر فارغ‌التحصیل رشته‌های مرتبط با مهندسی یا فنی هستید دولت آلمان همچنین تسهیلاتی برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل یا انجام تحقیقات در این کشور هستند، فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

کارآفرینان و سرمایه‌گذاران

آلمان از کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی که قصد راه‌اندازی کسب و کار دارند، استقبال می‌کند. افرادی که ایده‌های نوآورانه دارند و می‌توانند طرح‌های تجاری جذابی ارائه دهند، می‌توانند از طریق ویزای کارآفرینی به آلمان مهاجرت کنند. این افراد باید نشان دهند که طرح تجاری آنها قابلیت اشتغال‌زایی و سوددهی دارد و می‌تواند به اقتصاد آلمان کمک کند. سرمایه‌گذاران نیز با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی آلمان می‌توانند اقامت دریافت کنند. اگر می‌خواهید با ویزای سرمایه‌گذاری وارد آلمان شوید باید حداقل ۲۵۰ هزار یورو برای سرمایه‌گذاری در این کشور هزینه و پس از ۸ سال می‌توانید برای اقامت دائم و شهروندی اقدام کنید.

افرادی با پیشینه خانوادگی در آلمان

افرادی که دارای پیشینه خانوادگی در آلمان هستند، مانند فرزندان یا نوه‌های شهروندان آلمانی، یا کسانی که همسر آلمانی دارند، می‌توانند از طریق برنامه‌های مختلف مهاجرت خانوادگی به آلمان مهاجرت کنند. این افراد معمولاً شانس بالاتری برای دریافت ویزا و اقامت دارند. اگر همسر شما در آلمان اقامت دارد شما می‌توانید با ویزای پیوست به خانواده به آلمان بروید و اگر هم پدر یا مادر شما در این کشور هست شما می‌توانید با ویزای والدین به آن‌ها ملحق شوید.

اقامت آلمان-کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : نیلگام سفرویزا موندیال
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز