مردمان این شهرها عشق‌ِ ماشین هستند

عشق خودرو-کاماپرس
ژیوار

فرقی نمی‌کند اهل کدام منطقه باشید؛ اهل خاورمیانه یا لندن‌نشین، شما بخشی از جامعه‌ جهانی عاشقان ماشین هستید؛ همان کلونی جذابی که پایه‌های دوستی و علاقه‌مندی‎تان را با دنیای خودرو پیوند می‌زند.

به گزارش کاماپرس، جدیدترین تحقیقات میدانی که پس از ماه‌ها بررسیِ معتبرترین جلسات حوزه‌ خودرو، رویدادها و نمایشگاه‌‎های بین‌المللی ماشین، پست‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی و پایش داده‌های جامعه‌شناختی متأثر از علاقه‌مندی ساکنان هر منطقه به خودرو در بیش از 400 شهر دنیا تجزیه و تحلیل شده، از 15گزینه‌ جالب‌توجه و بعضاً غیرمنتظره از عشق‌ماشین‌ترین نقاط جهان پرده برداشته است.

شهرهایی که بیشتر از همه عشق ماشین هستند

طبق گزارش وب‌سایتAuto Trader، شهرهای آستین (آمریکا)، تورنتو (کانادا)، کیپ‌تاون (آفریقای جنوبی)، تورین (ایتالیا)، مونیخ (آلمان)، لندن (بریتانیا)، ورشو (لهستان)، فرانکفورت (آلمان)، سیدنی (استرالیا)، کرایست‌چرچ (نیوزیلند)، ادمونتون (کانادا)، ولور همپتون (انگلستان)، ژنو (سوئیس)، اشتوگارت (آلمان) و پرتوریا (آفریقای ‌جنوبی) به‌ترتیبِ امتیازات کسب‌شده، عشق‌ماشین‌ترین نقاط در دنیا هستند.

میزبانی مهم‌ترین گرندزپری‌های فرمول یک در آمریکا همراه مسابقه‌ جایزه‌بزرگ موتوجی‌پی ردبول و فعالیت باشگاه‌های اتومبیل‌رانی و ده‌ها گردهمایی مرتبط با خودرو از اصلی‌ترین دلایل کسب رتبه‌ نخست از سوی شهر آستین در ایالت تگزاس است.

با این‌حال، هرقدر برای نشستن مقتدرانه آستین بر صدر این فهرست، دلایل منطقی وجود دارد اما اوضاع برای تورنتو کمی متفاوت‌تر است. حضور و استقبال کم‌نظیر از خودروها در میان ساکنین این شهر و دورهمی‌های مستمر ماشین‌بازها با یکدیگر باعث شده اجتماعی متفاوت از عاشقان ماشین در این شهر شکل بگیرد. هشتگ معروف #torontocarmeets با حدود 49هزار پست در اینستاگرام تنها بخشی از جلوه‌های شیفتگی مردم پرجمعیت‌ترین شهر کانادا به دنیای جذاب ماشین‌هاست.

دریان سفر امید

عشق‌ِ ماشین ‌ترین نقاط دنیا کدامند؟

بیشتر بخوانید:

اتومبیل چیزی بیش از یک وسیله برای حمل و نقل

از حضور ورشو لهستان بین عاشقان ماشین که انتخابش دلیلی مشابه با شرایط تورنتوی کانادا دارد بگذریم؛ یکی از جذابیت‌های این فهرست بی‌شک حضور دو شهر از قاره‌ آفریقاست. اصلی‌ترین شاخصه‌ای که پایتخت آفریقای‌جنوبی را تا رده‌ سوم بالا آورده، رویداد «ماشین و قهوه» است که نیمی از آن در کیپ‌تاون و بخش دیگر در پرتوریا برگزار می‌شود.

زیست یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی دنیا، فیات در تورین کنار رویداد‌های بین‌المللی خودرو در مونیخ، فرانکفورت، اشتوگارت، لندن، ژنو، کرایست‌چرچ، سیدنی، ادمونتون و ولور همپتون نیز از جمله مهم‌ترین دلایل انتخاب سایر گزینه‌های این فهرست 15تایی است.

روری رید، از مدیران Auto Trader با تمجید از گستردگی ماشین‌بازها در جهان یادآور می‌شود: «این تحقیق جامع نشان می‌دهد اتومبیل‌ها برای بسیاری از مردم نه‌تنها چیزی بیش از یک وسیله‌ حمل‌و‌نقل بلکه بیانگر فردیت و منبع الهام جمعی بزرگ از آنهاست. دیدن گردهمایی‌های سالانه‌‎ خودرو از مونیخ و پاریس تا ژنو و جنوب آفریقا کنار دیدن صحنه‌های پر جنب‌و‌جوش اتومبیل‌ها در سراسر جهان، به ما یادآور می‌شود که هنوز هم می‌توان شیفتگان ماشین را از هر نقطه‌ای از کره‌زمین دور هم جمع کرد.»

انتهای پیام

نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز