خودنمایی برندهای اروپایی در نمایشگاه خودرو پاریس

نمایشگاه خودروی پاریس 2024، فرصتی مناسب برای خودنمایی برندهای اروپایی
ژیوار

شرکت‌های خودروسازی رنو، بی.ام‌.دبلیو و استلانتیس در حالی اصلی‌ترین نقش‌آفرینان نمایشگاه امسال خودروی پاریس خواهند بود که اکثر شرکت‌های چینی به‌طرز محسوسی از غایبان این دوره هستند.

به گزارش کاماپرس، پس از درخشش و حضور حداکثری شرکت‌های خودروسازی چین در نمایشگاه‌های اخیر خودرو، این‌بار نوبت جلوه‌گری خودروسازان سرشناس اروپایی رسیده تا از چهاردهم تا بیستم اکتبر در پاریس، جدیدترین دستاوردهای‌شان را در معرض دید علاقه‌مندان به ماشین قرار دهند.

حضور رنو با مجموعه معروف خود

گروه خودروسازی رنو با سه زیر مجموعه‌ معروف خود، یعنی رنو، داچیا و آلپاین کنار دیگر شرکت‌های نام‌آشنای خودروسازی فرانسه، استلانتیس، سیتروئن، دی.‌اس و پژو آماده‌اند تا همراه سایر غول‌های خودروسازی اروپا، در نمایشگاه خودروی پاریس 2024 حضور پیدا کنند.

در حالی‌که تنها نامی که از چین برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده، سرس است؛ شرکت‌های بی.‌ام.دبلیو و کیا برای حضور در پاریس اعلام آمادگی کرده‌ و قرار است از جدیدترین محصولات و مدل‌های‌شان رونمایی کنند. این همبستگی‌ و حضور با توجه به روند روبه‌رشد حضور برندهای چینی در بازارهای اروپایی، موضوعی پراهمیت برای این رویداد خواهد بود.

جای خالی چین در نمایشگاه خودرو پاریس

هرچند نبود چینی‌ها موافقان و مخالفان خود را دارد اما عدم حضور گروه خودروسازی بی‌. وای.دی که از اصلی‌ترین رقیبان تسلا به‌حساب می‌آید و ام‌. جی که پرفروش‌ترین برند چینی در اروپاست، معانی متفاوتی به ذهن‌ها متبادر می‌شود، خصوصاً آن‌که بدانیم این شرکت‌ها همگی در نمایشگاه‌های خودروی مونیخ و ژنو حضور داشته‌اند. این شاید جدی‌ترین واکنش شرکت‌های چینی به محدودیت‌های اتحاذ شده توسط فرانسه در افزایش تعرفه‌ها و تعلیق طرح اعطای یارانه به خودروهای الکترونیکی ساخت این کشور باشد.

دریان سفر امید

نمایشگاه خودرو پاریس 2024 ولی غایبان سرشناس دیگری نیز دارد؛ مرسدس بنز و فولکس ازجمله رقبای قدرتمند بی. ام. دبلیو هستند که در ادامه‌ غیبت‌ معنادارشان در نمایشگاه خودروی ژنو 2024 در ماه فوریه، همچنان در این رویداد نیز غایب خواهند بود.

نمایشگاه خودروی پاریس 2024، فرصتی مناسب برای خودنمایی برندهای اروپایی

بیشتر بخوانید:

لیست غایبان سرشناس در نمایشگاه خودرو پاریس

آمار قابل‌توجه شرکت‌های سرشناسی که به احتمال فراوان در پاریس حضور نداشته باشند اما بسیار مفصل‌تر از اینهاست؛ شرکت‌های فورد، هیوندای، جیپ، میتسوبیشی، نیسان، سوزوکی، جیلی و ولوو را نیز باید به فهرست بلندبالای غایبان نمایشگاه خودروی پاریس 2024 اضافه کرد. در عین‌حال، حضور شرکت‌های تویوتا، آلفارومئو، فیات و لانچا نیز در هاله‌ای از ابهام است و تاکنون خبری از مشارکت آنها در این رویداد مهم عنوان نشده است.

علی‌رغم تلاش‌های وسیع نمایشگاه‌های معروف خودرو در سراسر دنیا باید پذیرفت که دامنه‌ نفوذ این شکل سنتی از برپایی نمایشگاه در سال‌های اخیر همواره رو به افول بوده و شرکت‌های خودروسازی با پوشش‌ رسانه‌ای قدرتمندشان از طریق شبکه‌های اجتماعی یا برگزاری رویدادهایی اختصاصی، تولیدات و دستاوردهای‌شان را در معرض دید جامعه‌ جهانی قرار می‌دهند.

بهترین دلیل برای اثبات این مدعا را شاید سخنگوی کمپانی مرسدس بنز گفته: «داشتن مجموعه‌ای هوشمند از پلتفرم‌های سنتی و جدید برای ما دستاوردی بسیار مهم و کافی ا‌ست؛ به‌همین خاطر مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی پاریس 2024 شرکت نخواهد کرد.»

انتهای پیام

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز