جشنواره‌ ها و رویدادهای جهانی در شهریور

جشنواره‌ ها و رویدادهای جهانی در شهریور
ژیوار

اگر دنبال تجربه‌ سفرهایی رؤیایی در ماه سپتامبر (ماه پایانی تابستان) هستید، پیشنهادهای زیر را بخوانید و با جشنواره‌هایی که شهریورماه در سراسر جهان برگزار می‌شود، آشنا شوید.

جشنواره‌ بین‌المللی بالن‌سواری آتلانتیک

ایالت نیوبرانزویک یکی از 4 استان منطقه‌ آتلانتیک کانادا در شرق این کشور است؛ منطقه‌ای با شهرها و روستاهای چشم‌نواز ساحلی‌، پارک‌های ملی زیبا و تنوعی گسترده‌ از زیست دریایی. جشنواره‌ بین‌المللی بالن‌سواری آتلانتیک یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای این منطقه‌ است که از سال 1985 تاکنون یکی از مقاصد محبوب گردشگری در آخر هفته‌های ماه سپتامبر بوده است. این رویداد هیجان‌انگیز و رنگارنگ، هرساله با پرواز بیش از 30 بالن در دو نوبت صبح و عصر در آسمان منطقه‌ ساسِسک این ایالت جلوه‌هایی شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی را بر فراز آسمان این منطقه به‌تصویر می‌کشد.

جشنواره‌ ها و رویدادهای جهانی در شهریور

جشنواره نمادهای بودایی دریاچه‌ «اینله» میانمار

در این رویداد منحصربه‌فرد که هرسال در بازه‌ زمانی18روزه‌ای در سپتامبر و در دریاچه‌ «اینـله» برپا می‌شود، چهار مجسمه عظیم‌الجثه‌ بودا که از طلا ساخته شده‌اند، سوار بر شناورهایی به شکل پرندگانی افسانه‌ای جهت عقربه‌های ساعت در این دریاچه‌ به‌حرکت درآمده و با هدف اعطای برکت، روستابه‌روستا جابه‌جا می‌شوند. این جشنواره آیینی با اجرای موسیقی سنتی، رقص و مسابقات قایق‌سواری، سال‌هاست بازدیدکنندگان پرشماری را در این ماه از سراسر دنیا رهسپار این روستای کوچک در کشور میانمار می‌کند.

دریان سفر امید

مراسم اهدای جوایز جشنواره‌ «هنرهای پوششی مونتانا»

یکی از منحصربه‌فردترین رویدادهای مُد و لباس در جهان، سپتامبر هرسال در ولینگتون، پایتخت کشور نیوزلند با اهدای جوایز به برگزیدگان و استعدادهای خلاق عرصه‌ مد به‌کار خود پایان می‌دهد. مدل‌های ترکیبی و هنرمندانه از تکه‌های پارچه با فستیوالی از نور، رنگ، موسیقی و رقص، این مراسم را کاملاً متمایز از انواع مشابه و به یکی از فوق‌العاده‌ترین جشنواره‌های این حوزه بدل کرده است. این رویداد خاص همه‌ساله بسیاری از علاقه‌مندان را از سراسر نقاط دنیا رهسپار جنوب‌شرقی قاره‌ اقیانوسیه می‌کند.

سفر ریلی ترانس‌سیبری از روسیه به قلب آسیا

فرقی نمی‌کند مبدأ سفرتان چین باشد یا روسیه؛ در هرحال شما این شانس را خواهید داشت تا رهسپار یکی از نادرترین سفرهای زندگی‌تان باشید؛ سفری اعجاب‌انگیز با قطار از سرزمین یخبندانِ سیبری تا پکن در غرب کشور پهناور چین. مسیری حدوداً 10هزار کیلومتری و تکرارنشدنی با مناظری خیره‌کننده که شما را در تجربه‌ سیاحتی جذاب در بستر طولانی‌ترین مسیر ریلی پیوسته در کره‌زمین شریک می‌کند. فرارسیدن سپتامبر و استقرار آب‌وهوای معتدل، یکی از بهترین ایام سال برای این سفر رؤیایی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین زمان برای دیدن حیات وحش مالاوی

با نزدیک‌شدن به پایان تابستان، به بهترین زمان برای تماشای طبیعت و حیات‌وحش استثنایی و بی‌مانند مالاوی در جنوب‌غربی آفریقا می‌رسیم. خشک‌شدن و کم‌شدن چاله‌های آب در هفته‌های منتهی به این ماه باعث می‌شود بسباری از جانوران کم‌‎نظیر این منطقه به کناره‌های رودخانه‌ها بیایند و فرصتی ناب را پیش چشم بازدیدکنندگانی قرار دهند که از نقاط دور و نزدیک برای تماشای دنیای شگفت‌انگیز حیوانات رهسپار این سرزمین شده‌اند. هوای 26 الی 32 درجه‌ سانتیگرادی این منطقه و کاهش محسوس حرارت دما، گشت‌وگذار اطراف دریاچه‌ مالاوی (نهمین دریاچه بزرگ روی کره‌زمین) و مواجهه با گونه‌های متنوع جانداران پیرامون آن را به تجربه‌ای تکرارنشدنی برای هر مسافر بدل می‌کند. علاوه بر این، دریاچه‌ مالاوی یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌ روی شما برای خنک‌شدن در روزهای گرم ماه سپتامبر خواهد بود.

انتهای پیام

نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز