دور زدن ممنوع چقدر آب می خورد؟

ژیوار

تخلف «دور زدن در محل ممنوع» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی ۳۰۰ هزار تومان است.

به گزارش کاماپرس، این مبلغ در سایر شهرها ۲۰۰ هزار تومان و در روستاها و راه‌های روستایی نیز ۱۰۰ هزار تومان است. جریمه این تخلف در گذشته تنها ۷۵ هزار تومان بود.

خردادماه سال جاری پس از بررسی‌های کارشناسی و تحلیل وضعیت رفتارهای ترافیکی، جدول جدید جرایم رانندگی به تصویب هیئت دولت رسید. در نرخ های اعلامی جدید به طور میانگین شاهد افزایش ۳.۱ برابری جرایم رانندگی هستیم.

بیشتر بخوانید:

بالاترین جریمه رانندگی به افزایش ارتفاع خودرو اختصاص دارد. افزایش ارتفاع خودرو معمولا توسط شوتی‌ها برای قاچاق سوخت انجام می‌شود. بر اساس قانون، افرادی که ارتفاع خودروهای سواری خود را افزایش دهند، در مرتبه نخست حدود ۱۸ میلیون تومان جریمه می‌شوند. در صورت تکرار تخلف نیز خودروی این افراد به نفع دولت مصادره می‌شود. این جریمه در قوانین راهنمایی و رانندگی ذکر نشده است و زیرمجموعه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار دارد.

دریان سفر امید

دور زدن ممنوع-کاماپرس

در لیست جدید جریمه‌های راهنمایی و رانندگی، بیشترین جریمه برای تخلفات رانندگی، متعلق به رانندگی در مستی است. جریمه رانندگی تحت تاثیر مشروبات الکلی و مواد روان‎گردان از ۴۲۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ به ۱.۵ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است. برای رانندگی در مستی با وسایل نقلیه شخصی، همچون گذشته ۱۰ نمره منفی و رانندگی با وسایل نقلیه عمومی، ۲۰ نمره منفی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز