افزایش جریمه رانندگی از کی اعمال می شود؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

پیش از این اعلام شده بود که افزایش مبلغ جرائم راهنمایی و رانندگی از ۲۵ فروردین ماه اجرایی خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که تاکنون افزایش مبلغ جرائم به پلیس راهور ابلاغ نشده و همچنان رقم جریمه‌های رانندگی، همان مبالغ قبلی است.

به گزارش کاماپرس، احمدرضا رادان، فرمانده فراجا آذر ماه سال گذشته با تاکید بر ضرورت افزایش مبلغ جرائم رانندگی، ارتکاب تخلف رانندگی را منجر به وقوع ۸۰ درصد تصادفات عنوان کرده و گفته بود که جرائم رانندگی باید بازدارندگی داشته باشد. در همین رابطه وزیر کشور نیز در جریان بازدید از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در اواخر سال گذشته، بر ضرورت افزایش جزیمه‌های رانندگی تاکید و عنوان کرده بود: رقم فعلی جریمه‌های رانندگی قطعا بازدارنده نیست، بنابراین در سال آینده یعنی ۱۴۰۳، تشویق و تنبیه و همچنین افزایش جرایم رانندگی اعمال می‌شود.
بیشتر بخوانید: 

با این حال، تعطیلات نوروزی بدون تغییر در مبلغ جرائم تمام شد؛ اما سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا پس از تعطیلات و در مصاحبه‌ای عنوان کرد که بنابر شرایط موجود و آمادگی زیرساخت‌های این طرح از سوی پلیس و تمام سازمان‌های مرتبط از شنبه ۲۵ فروردین شاهد اعمال این تغییرات در سطح کشور خواهیم بود.

امروز سردار حسینی در قالب مصاحبه‌ای با بیان اینکه افزایش جریمه‌های رانندگی هنوز اجرایی نشده است، گفت: تاریخ اعلام شده، پیشنهادی بود و نه قطعی. با این حال، در صورت ابلاغ موضوع افزایش رقم جرائم رانندگی از سوی دولت، پلیس آمادگی آن را دارد که بلافاصله آن را اجرایی کند، اما این موضوع هنوز به ما ابلاغ نشده و جرائم فعلا همان رقم قبلی است.

راز آسمان پایتخت

به نقل از ایسنا، رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه تاکنون جدول جدید جرایم به پلیس ابلاغ نشده است، گفت: افزایش نرخ جریمه‌ بر اساس نوع تخلف متفاوت خواهد بود. البته باید تاکید شود که نگاه پلیس و دستگاه‌های متولی در این زمینه، نگاه بازدارندگی است.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز