جریمه طرح ترافیک 1403 چند است؟

جریمه طرح ترافیک 1403 چند است؟-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

بنا بر اعلام مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نرخ پایه عوارض سال ۱۴۰۳ مبلغ ۷۵ هزار تومان تعیین شده و نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا قرار می‌گیرد.

به گزارش کاماپرس، شهریار افندی زاده در این باره، افزود: در طرح ترافیک سال ۱۴۰۳، خودروهای برقی و هیبریدی در صورت ثبت خودرو در دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری، از پرداخت عوارض معاف‌اند.

وی در مورد اجرای طرح ترافیک در سال جدید که از ۱۴ فروردین ماه آغاز شده است، گفت: طرح ترافیک برای روزهای شنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸:۰۰ و روزهای پنج شنبه‌ فقط شامل طرح کنترل آلودگی هوا است که از ساعت ۶:۳۰  تا ۱۳:۰۰ اجرا می‌شود.

افندی زاده با بیان اینکه نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک ۴۰ درصد افزایش دارد، افزود: مانند سال‌های گذشته هر شهروند دارای پلاک با سر شماره شهر تهران، می‌تواند از ۲۰ روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا استفاده کند. در صورت اتمام ۲۰ روز سهمیه مذکور شهروندان موظف به پرداخت عوارض هستند.

جزییات جریمه طرح ترافیک

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اظهار کرد که داشتن معاینه فنی برتر نیز تأثیرگذار بر قیمت تمام شده تردد است و ادامه داد: اگر خودرویی با معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰:۰۰ وارد محدوده شود و قبل از ساعت ۱۶:۰۰ از آن خارج شود، باید مبلغ ۶۳ هزار تومان به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا پرداخت کند.

راز آسمان پایتخت

افندی زاده بیان کرد: خودروهای دارای معاینه فنی برتر، اگر قبل از ساعت ۱۰ وارد محدوده شوند و بعد از ساعت ۱۶:۰۰ از آن خارج شوند، باید نسبت به پرداخت مبلغ ۹۰ هزار تومان به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۴۵ هزار تومان به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی اقدام کنند.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تأکید کرد: اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰:۰۰ وارد محدوده شود و بعد از ساعت ۱۶:۰۰ از آن خارج شود، باید مبلغ ۱۳۵ هزار تومان به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا پرداخت کند.

همچنین، اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۰:۰۰ وارد محدوده شود و بعد از ساعت ۱۶:۰۰ از آن خارج شود، باید مبلغ ۹۰ هزار تومان به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۴۵ هزار تومان به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا پرداخت کند.

افندی زاده تاکید کرد: در صورت داشتن معاینه فنی عادی به تعرفه‌های فوق 25 درصد اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اختصاص تخفیف 90 درصدی طرح ترافیک برای این افراد

افندی زاده همچنین از اختصاص تخفیف ۹۰ درصدی به افراد دارای بیماری خاص یا معلولیت خبر داد و افزود: این افراد می‌توانند با مراجعه به نهادهای تحت پوشش، سهمیه خود را دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران عنوان کرد: برای ساکنین محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا هم مانند سالهای گذشته تسهیلاتی در نظر گرفته شده و مالکان و مستأجران با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری می‌توانند همانند گذشته از تسهیلات تعیین شده استفاده کنند.

رزرو طرح ترافیک تهران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اظهار داشت: رزرو طرح ترافیک از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن‌های مورد تأیید شهرداری تهران امکان‌پذیر بوده و افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به طرح ترافیک را دارند، باید تردد خود را از این طریق رزرو کنند.

به نقل از مهر، وی در این باره افزود: در صورتی که سهمیه تردد روزانه تکمیل نشده باشد، شهروندان می‌توانند تا پایان همان روز طرح ترافیک را رزرو کنند. سقف سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک تهران ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز