عایق الاستومری چیست و چه کاربردی دارد؟

ژیوار

در حال حاضر به منظور استفاده بهینه از انرژی، در سازه‌های ساختمانی از روش‌های مختلفی برای عایق‌بندی استفاده می‌شود. یکی از محبوب‌ترین و پربازده‌ترین روش‌ها استفاده از عایق الاستومری است که با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و انعطاف‌پذیری بالا، برای عایق کردن کانال‌ها، مخازن و اتصالات بزرگ کاربردی است. عایق الاستومری در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود و می‌تواند به میزان قابل توجهی اتلاف انرژی را کاهش بدهد.

کاماپرس در ادامه این گزارش به بررسی مهم ترین نکات در خرید و قیمت عایق الاستومری پرداخته است.

عایق الاستومری چیست؟

عایق‌های الاستومری از مواد سلول بسته و انعطاف‌پذیر پروپلین، اتیلن و داین ساخته می‌شوند و به عنوان عایق‌های حرارتی و برودتی کاربرد دارند. عایق‌ الاستومری علاوه بر انعطاف‌پذیری زیاد، مستحکم هستند و به همین جهت در انواع فعالیت‌های ساختمانی و صنعتی کاربرد دارند. الاستومری‌ها یکی از بهترین جایگزین‌ها برای عایق‌های سنتی حرارتی و برودتی هستند، زیرا ترکیبات مضر برای سلامت انسان و محیط زیست ندارند و می‌توان با اطمینان خاطر از آن‌‌ها در ساختمان‌سازی و موارد صنعتی مختلف استفاده کرد. عایق الاستومری به میزان زیادی می‌تواند از نفوذ رطوبت و گرد و غبار جلوگیری کند و به همین جهت به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای استفاده در بسیاری از پروژه‌های صنعتی و تولیدی تبدیل شده است.

مزیت‌های استفاده از عایق الاستومری

فوم‌های الاستومری به میزان قابل توجهی در برابر نفوذ آب مقاومت دارند و به ویژه می‌توانند عملکرد خوبی از در محیط‌هایی با دمای کمتر از دمای عادی نشان دهند. از عایق‌های الاستومری برای عایق کردن لوله‌های آب استفاده می‌شود، زیرا به خوبی می‌تواند از نفوذ بخار آب و پوسیدگی لوله‌ها جلوگیری کند.

دریان سفر امید

فوم‌های الاستومری بسیار سبک هستند و هیچ مشکلی در حمل‌ونقل و جابه‌جایی ایجاد نمی‌کنند. همچنین سبک‌ بودن عایق‌های الاستومری باعث می‌شود که افراد بتوانند به سادگی آن‌ها نصب کنند. ترکیباتی که در عایق‌های الاستومری استفاده شده است، باعث افزایش دوام آن‌ها در طول زمان شده و در مقایسه‌ با عایق‌های سنتی مانند پشم سنگ و پشم شیشه، مقاومت بسیار بالایی دارند.

عایق‌های الاستومری قابلیت رنگ‌پذیری دارند و افراد می‌توانند مطابق با سلیقه خود، آن‌ها را رنگ‌آمیزی کنند. این ویژگی باعث می‌شود که این عایق‌ها ظاهر زیبایی داشته باشند. همچنین با توجه به این که عایق الاستومری به صورت سلول بسته تولید می‌شود، نیازی به روکش ندارد.

از عایق الوستومری در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شود؟

عایق‌های الاستومری به دلیل نفوذپذیری نزدیک به صفر در بسیاری از زمینه‌های صنعتی مانند ساختمان‌سازی، پتروشیمی و نفت‌ و گاز کاربرد دارند. عایق‌ الاستومری به صورت پیش‌ساخته در انواع‌ مدل‌های رولی، پتویی و یا لوله‌ای تولید می‌شوند و هر یک از مدل‌ها در نوع خاصی از صنایع کاربرد دارد. بعضی از عایق‌های الاستومری علاوه بر این که از نفوذ آب جلوگیری می‌کنند، مقاومت بسیار زیادی در برابر اشعه فرابنفش خورشید نیز دارند. این فیبرها در شرایط دشوار کاری می‌توانند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند.

عایق‌های الاستومری در محیط‌های بسته مانند موتورخانه و تاسیسات داخلی ساختمان‌ها عایق کردن لوله‌ها و تجهیزات کاربرد زیادی دارند. در صورتی که نیاز به استفاده از عایق‌های الاستومری در محیط باز باشد، حتما باید از عایق‌هایی که دارای روکش آلومینیوم هستند استفاده کرد. با توجه به این که عایق‌های الاستومری در محیط‌های باز به میزان زیادی در معرض نور مستقیم خورشید و یا باد و باران قرار می‌گیرند، لازم است یک روکش آلومینیومی داشته باشند که مقاومت بیشتری از خود نشان دهند. استفاده از روکش آلومینیومی باعث می‌شود که عایق‌ها مقاومت بسیار زیادی در برابر عوامل بیرونی مانند فرسایش، کشیدگی و یا ضربه داشته باشند. از فوم الاستومری به عنوان عایق صدا در سینما و استادیوم ضبط صدا نیز استفاده می‌شود.

انواع عایق الاستومری

در صورتی که افراد قصد داشته باشند محیط وسیعی را عایق کنند، عایق‌های الاستومری رولی گزینه‌ی مقرون به صرفه و اقصادی هستند. عایق‌های رولی الاستومری برای عایق کردن کانال‌ها و مخازن مناسب است و نصب کردن آن‌ها فرآیند آسانی دارد.

عایق‌های الاستومری لوله‌ای برای عایق‌کاری موتورخانه‌ها استفاده شده و در انواع ضخامت‌های شش الی 114 میلی‌متر تولید می‌شوند. این عایق‌ها خوبی می‌توانند از یخ‌زدگی و ترکیدن لوله‌ها جلوگیری کنند.

عایق‌های الاستومری روکش‌دار با استفاده از چند لایه روکش آلومینیوم ساخته می‌شوند و به همین جهت مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه ماورابنفش، ذرات معلق هوا و ضربه‌های فیزیکی دارند. نوع‌ دیگری از عایق‌های الاستومری دارای چسب هستند و به همین جهت فرآیند بسیار سریع و راحتی برای نصب دارند. عایق‌‎های پشت چسب‌دار معمولا برای تجهیزات مکانیکی تاسیسات کانال‌کشی مانند اسپلیت‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده می‌شوند.

خرید بهترین عایق الاستومری از «کارا انرژی»

شرکت کارا انرژی فعالیت خود را در زمینه تولید و فروش انواع عایق‌های حرارتی، صوتی و رطوبتی از سال 1398 آغاز کرده است. این مجموعه با استفاده از دانش و تجربه بهترین عایق‌های الاستومری، پلی یورتان، پشم سرامیک را عرضه می‌کند و کسب رضایت مشتریان را در راس فعالیت‌های خود قرار داده است. در حال حاضر این مجموعه محصولات و خدمات خود را به سراسر نقاط ایران ارسال می‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این مجموعه می‌توانند به سایت به آدرس https://www.karaaa.com مراجعه کنند و یا با شماره 02136735322 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : کارا انرژی
نهال گشت
سازگار ارقام
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز