عاشقان عکسبرداری ، آیفون 13 بخرند یا اس 24 اولترا؟

بهترین دوربین-کاماپرس
ژیوار

اگر عاشق عکسبرداری هستید و بین خرید آیفون ۱۳ و گلکسی اس 24 اولترا مردد هستید، باید گفت خیلی از فعالان حوزه فناوری دوربین  S24 ultra را بهتر از آیفون ۱۳ می‌دانند هر چند که آیفون ۱۳ هم طرفداران زیادی دارد. 

کاماپرس در این گزارش به بررسی ویژگی‌های دوربین این دو پرچمدار می‌پردازد.

مقایسه کیفیت دوربین آیفون ۱۳ و گلکسی اس 24 اولترا

 آیفون 13: دوربین‌های آیفون 13 کیفیت بالایی دارند و توانایی ثبت عکس‌های با رنگ‌های طبیعی و جزئیات خوب را دارا هستند. معمولا عکس‌هایی که دوربین‌های گوشی‌ آیفون ثبت می‌کنند انعکاس بهتری از فضای واقعی هستند. ویژگی که هم طرفداران زیادی دارد و هم منتقدان بسیاری. به طور کلی اگر طرفدار ثبت تصاویر با جزییات واقعی آن نیستید و دوست دارید رنگ‌ عکس‌هایی که می‌گیرید کمی با واقعیت متفاوت باشد، گوشی‌های آیفون انتخاب مناسبی برای شما نیستند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که آیفون 13 متعلق به نسل 2021 و ساخت سه سال پیش است. بنابراین دوربین‌های آن به‌روزترین ویژگی‌ها را ندارد.

 گلکسی S24 اولترا: سری اس 24 اولترا، آخرین پرچمدار سامسونگ است و به احتمال زیاد دارای دوربین‌های بسیار قدرتمندتری از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نسبت به آیفون 13 است چرا که این مدل به‌روزترین تولید برند سامسونگ است. این گوشی با سنسورهای بزرگتر، زوم اپتیکال بالاتر و قابلیت‌های بیشتری مثل عکاسی در نور کم و جزئیات بیشتر در تصاویر ثبت شده همراه است.

دریان سفر امید

ویژگی‌های نرم‌افزاری

 آیفون 13: پردازش تصویر آیفون معمولاً باعث می‌شود که تصاویر با رنگ‌های طبیعی و نزدیک به واقعیت به نظر برسند. همچنین، iOS و برنامه‌ی دوربین آیفون به سادگی و کاربرپسند بودن معروف هستند.

بیشتر بخوانید:

 گلکسی S24 اولترا: سامسونگ نرم‌افزارهایی با قابلیت‌های پیشرفته‌تر مانند حالت پرو (Pro Mode) و گزینه‌های پیشرفته برای تنظیمات دستی استفاده می‌کند. اگر علاقه‌مند به کنترل کامل بر تنظیمات دوربین هستید، سامسونگ می‌تواند گزینه بهتری باشد. اکثر دوربین‌های برند ساسونگ فارغ از مدل رنگ‌ تصاویر ثبت شده را لطیف‌تر و ملایم‌تر از چیزی که در واقعیت است، جلوه می‌دهد طوری که یادآور حال‌وهوا و فضای سریال‌های کره‌ای باشد. 

مقایسه زوم دو گوشی آیفون ۱۳ و گلکسی اس 24 اولترا

گلکسی S24 اولترا: احتمالاً دارای زوم اپتیکال بسیار بهتری نسبت به آیفون 13 خواهد بود. بنابراین، اگر علاقه‌مند به عکاسی از فواصل دور یا عکاسی جزئیات از فواصل دور هستید، S24 Ultra انتخاب بهتری است.

بهترین دوربین-کاماپرس

پشتیبانی نرم‌افزاری و اکوسیستم

  آیفون 13: اگر از سایر دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنید (مانند مک‌بوک، آیپد و اپل واچ)، اکوسیستم اپل می‌تواند تجربه‌ی یکپارچه‌ای را ارائه دهد. 

 گلکسی S24 اولترا: اگر از سایز دستگاه‌های سامسونگ یا دیگر دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، مانند تبلت سامسونگ یا شیائومی، گلکسی S24 ultra انتخاب بهتری برای شما است چرا که طبیعتا دو دستگاه با سیستم عامل یکسان بهتر به یکدیگر متصل می‌شوند و به عنوان مثال اگر خواستید تصاویر خود را از گوشی موبایل S24 ultra  به لپ‌تاپ ساسونگ خود منتقل کنید، دردسر کمتری خواهید داشت.

در مجموع، اگر جدیدترین و بهترین کیفیت دوربین را می‌خواهید و به ویژگی‌های پیشرفته عکاسی علاقه‌مند هستید، گلکسی S24 اولترا انتخاب بهتری به نظر می‌رسد، اما اگر به سیستم عامل IOS عادت کرده‌اید و می‌خواهید یک تجربه کاربری ساده و روان داشته باشید، آیفون 13 همچنان گزینه‌ی خوبی است.

انتهای پیام

مرتبط با : تکنولایفدیجی کالا
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز