چالش جدید آموزش و پرورش با ابلاغ یک بخشنامه عجیب

ژیوار

معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، با صدور بخشنامه ای اعلام کرد، معلمانی که قانونا امسال بازنشسته به حساب می‌آیند، بازنشسته نخواهند شد و همچنان باید با آغاز سال تحصیلی در کلاس‌های درس حاضر شوند.

به گزارش کاماپرس، اوایل هفته رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، با هشدار نسبت به بحرانی شدن نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش و نارضایتی معلمان، عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید کمبود ۱۷۶ هزار معلم وجود دارد و علاوه بر آن پیش‌بینی می‌شود که حدود ۷۲ هزار معلم تا مهر ۱۴۰۳ بازنشسته شوند.

در سال‌های گذشته به‌دلیل بی‌نظمی در پرداخت منظم اضافه‌کاری معلمان و حق‌التدریس معلمان بازنشسته و همچنین ناچیز بودن میزان دستمزد آنان، انگیزه بسیاری از معلمان برای همکاری با آموزش‌وپرورش کاهش یافته‌ است. حالا این وزارتخانه تصمیم گرفته به شکل دیگری این مشکل را حل کند و با عبور از قانون و به کارگماردن اجباری بازنشسته‌ها، مساله را فیصله یافته جلوه دهد.

بیشتر بخوانید:

به نقل از جماران، رضا نهضت، کارشناس آموزش و پرورش در این رابطه عنوان کرد: به نظر می رسد معاونت پشتیبانی بدون استعلام از معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش، تفسیر به رای کرده و به استناد ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری این بخشنامه غیر قانونی را صادر کرده است. در ماده ۱۰۳ قید شده اگر فردی ۳۵ سال خدمت و ۶۵ سال سن داشته باشد، دستگاه بدون درخواست، می‌تواند وی را بازنشسته کند، اما کجای این ماده افراد را الزام به اشتغال تا ۳۵ سال و سن ۶۵ کرده است؟

دریان سفر امید

به گفته نهضت، این اقدام در حالی انجام شده که سال گذشته نیز دو ماه ابتدایی سال تحصیلی، بسیاری از کلاس‌ها خالی از معلم بودند و به دلیل عدم برنامه ریزی، مشکلاتی برای هماهنگی حضور معلمان در کلاس‌های درس ایجاد شد.

این کارشناس می‌گوید وزیر آموزش و پرورش به محض ورود به وزارتخانه، عازم حج واجب شد، در حالیکه بسیاری از کلاس‌های سال قبل، بدون هماهنگی برای حضور معلمان آغاز شد که همین مساله نارضایتی گسترده معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها را به همراه داشت.

او همچنین عنوان کرد: در این شرایط، معلمانی که با این بخشنامه غیرقانونی باید در کلاس‌ها حاضر شوند، به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنند و دولت جدید در آبان ماه با کلاس‌های خالی از معلم و نارضایتی مجدد خانواده‌ها مواجه خواهد شد. ضمن اینکه اکنون نیز بسیاری از این معلمان معترض می‌گویند اگر اجبارا در کلاس‌های درس حاضر شوند نیز به نشانه اعتراض تدریس نخواهند کرد.

انتهای پیام

روکش مارال
آژانس هرمس 724
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز