پرتکرارترین سوالات گردشگران درباره سفر به فرانسه

تور فرانسه-کاماپرس
ژیوار

بدون شک ایستادن مقابل برج ایفل پاریس، سواحل سنگ‌ریزه‌ای در نیس، معماری چشمگیر در لیون، زیباترین کافه‌ها مانند لادری، خیابان‌های پیچیده مانند شانزه‌لیزه و پارک‌های موضوعی مانند دیزنی لند در فرانسه می‌تواند بسیار جذاب و دیدنی باشد. شاید به دلیل همین جاذبه‌های بی‌نظیر است که در سال 2023 حدود 100 میلیون گردشگر خارجی از فرانسه بازدید و این کشور را به پربازدیدترین کشور جهان تبدیل کردند.

طبیعتا در سفر به این کشور سوالاتی برای گرشگران پیش می‌آید که کاماپرس این پرسش‌ها را با شیما میناخانی، مدیر فروش آژانس مسافرتی لیاسیر در میان گذاشته است.

آیا تابستان فصل مناسبی برای سفر به فرانسه است؟

تابستان فصل مناسبی برای سفر به فرانسه است. به خصوص برای حضور در جشنواره‌ها. جولای و آگوست فصل اوج گردشگری فرانسه گزارش شده و با اینکه ممکن است شلوغ باشد اما باز بهترین زمان برای پیاده‌روی در ارتفاعات به نظر می‌رسد. در پاریس هم تابستان فصل پرهیاهویی برای گردشگران محسوب می‌شود و به راحتی می‌توان از روستاهای کوچک که انبوهی از دیدنی‌های جذاب را در خود جای داده‌اند بازدید کرد. در واقع تابستان‌های فرانسه آنقدر گرم نیست که شما را از کاوش در شهرها و محله‌ها منصرف کند، بلکه فرانسه از دمای ملایمی برخوردار است و با آفتابی دلپذیر فصلی محبوب بین گردشگران شناخته می‌شود.

میناخانی هم در تایید این توضیح اشاره می‌کند که تابستان فصل مناسبی برای سفر به فرانسه است و پیشنهاد می‌دهد که ایرانی‌ها در فصل تعطیلات در کشور حتما به فرانسه سفر کنند و این سفر را به ماه‌های سرد سال موکول نکنند.

هزینه ویزای فرانسه چقدر است؟

هزینه ویزای فرانسه به نوع ویزا و سن مسافر بستگی دارد. از 11 ژوئن 2024، هزینه ویزای شینگن برای مسافران بالای 12 سال 90 یورو اعلام شده و برای کودکان زیر 12 سال 45 یورو است. اما به کودکان زیر 6 سال ویزای رایگان تعلق می‌گیرد. برخی از گروه‌ها هم ممکن است واجد شرایط تخفیف باشند، مانند دانش آموزان و بازدیدکنندگان از کشورهای اروپایی خارج از اتحادیه اروپا. در مورد نوع دیگر ویزای فرانسه هم می‌توان به ویزای شش ماهه اشاره کرد که هزینه این ویزا 99 یورو است، به این رقم هزینه پردازش حدود 36 دلار بسته به کشور متقاضی را هم اضافه کنید. از طریق این ویزا بین چهار تا شش ماه، می‌توانید در فرانسه بماند، اما قابل تمدید نیست.

دریان سفر امید

در عین حال، مدیرفروش لیاسیر هزینه ویزای فرانسه را متغیر اعلام می‌کند و می‌گوید: گرفتن ویزا برای هر شخصی متفاوت است و اگر افراد بخواهند خانوادگی ویزا بگیرند، باید بیش از سفر انفرادی هزینه کنند.

بهترین شاخص‌ها برای انتخاب هتل در فرانسه کدامند؟

در سال 2023، صنعت هتلداری فرانسه به تنهایی نیمی از کل درآمد مسافرتی و گردشگری این کشور را فراهم کرد. وقتی به تعداد هتل‌های پاریس در سال 2023 نگاه می‌کنیم، به تنهایی از هر 10 هتل در فرانسه یک هتل را به خود اختصاص داده است؛ این درحالی است که هتل‌های سه ستاره بیشترین امکانات را در آن سال داشتند. بسیاری از مسافران در انتخاب هتل به مبحث ایمن بودن توجه می‌کنند و از نظر برخی دیگر از مسافران هتل باید مجلل باشد، چراکه در این صورت سفر هیجان انگیزی را برایشان رقم می‌زند. در کنار این متغیرها، فرانسه جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که اگر محل اقامت‌تان در نزدیکی مراکز گردشگری باشد سفری پرخاطره را خواهید داشت.

اما مدیرفروش آژانس مسافرتی لیاسیر بر این نکته تاکید می‌کند که گردشگران در انتخاب هتل حتما باید دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری را مدنظر قرار دهند تا از هزینه‌های سفر خود بکاهند. در اینجا باید گفت که هزینه حمل‌ونقل خصوصی در کشورهای اروپایی بسیار بالاست.

چند روز اقامت در فرانسه کافی است؟

با یک هفته اقامت در فرانسه، می‌توانید از دو یا سه مقصد توریستی دیدن کنید. کسانی که برای اولین بار با کودکان به فرانسه سفر می‌کنند، می‌توانند از قلعه‌های تاریخی در پروونس دیدن کنند. خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک دارند، بازدید از دیزنی‌لند پاریس و دره لوآر را در برنامه خود قرار دهند و خانواده‌هایی که با نوجوانان و جوانان خود به فرانسه می‌روند از تعادل تاریخ، فرهنگ و آشپزی در سفر جاده‌ای در غرب فرانسه لذتی توامان خواهند برد. البته از نظر کسانی که تجربه سفر به فرانسه را داشته‌اند 10روز حضور به کشف و دیدن جاذبه‌های بیشمار فرانسه کمک بیشتری می‌کند. همچنین می‌توانید از پارک ملی مارسی و کالانکس یا (در شرق دورتر) ریویرای آفتابی فرانسه و از لیون پایتخت غذای فرانسه بازدید کنید. اگر کمتر از یک هفته فرصت دارید، فقط زمان کافی برای توقف سریع در پاریس و نرماندی یا دره لوآر را خواهید داشت. با این توضیحات میناخانی نیز توصیه می‌کند مسافران کمتر از 6 روز برای سفر به فرانسه را در نظر نگیرند.

سفر به فرانسه-کاماپ

اخذ ویزای مسافرتی فرانسه چگونه است؟

برای اخذ ویزای توریستی فرانسه باید مراحلی از جمله تهیه مدارک موردنیاز، ترجمه مدارک به انگلیسی و فرانسوی، اثبات تمکن مالی، تکمیل فرم‌های سفارت و پرداخت هزینه‌های سفارت را طی کنید. میناخانی نیز در تکمیل این موضوع می‌گوید که داشتن مدارک هویتی شغلی و مالی مناسب برای اخذ ویزای توریستی فرانسه الزامی است. همچنین این نکته را باید در نظر گرفت که برای ورود به هر کشوری نیاز به تمکن مالی است که در مورد ویزای فرانسه هم میناخانی به داشتن حداقل 300 تا 350 میلیون تومان گردش مالی اشاره می‌کند.

چرا برخی مواقع ویزای ورود به فرانسه رد می‌شود؟

از سوی دیگر، دلایل زیادی برای ریجکت شدن ویزای فرانسه وجود دارد که می‌توان به عدم اطمینان به بازگشت متقاضی به کشور مبدأ، تمکن مالی ناکافی، بیمه مسافرتی نامعتبر یا ناکافی، مشخص نبودن هدف سفر و عدم ارائه مدارک مطابق با ویزای درخواستی اشاره کرد. در این میان، میناخانی تاکید می‌کند که مدارک جعلی و فیک از اصلی‌ترین دلایل ردشدن ویزا برای کشور فرانسه است.

 ویزای فرانسه چند روزه صادر شود؟

کشور فرانسه یکی از پرتقاضاترین کشورها برای ویزای شینگن است و این موضوع سبب شده روند بررسی ویزا زمانبر شود، به‌طوریکه بررسی پرونده و مدت زمان صدور ویزای فرانسه بین ۳۰ تا ۴۰ روز کاری طول می‌کشد اما با توجه به حجم درخواست‌ها، ممکن است تا ۸ هفته یا بیشتر هم زمان ببرد. میناخانی هم مدت زمان صدور ویزای توریستی فرانسه را حدودا سه هفته اعلام می‌کند.

تفریحات تابستانی فرانسه

در مورد تفریحات تابستانی فرانسه می‌توان از فعالیت‌های تابستانی در کوه‌های آلپ نام برد و صخره‌نوردی از دیوارهای بزرگ معروف Gorges du Verdon نیز تجربه مهیجی را برایتان رقم می‌زند. همچنین در تابستان می‌توانید از مزارع اسطوخودوس که با نام مستعار «طلای آبی» شناخته می‌شوند و از برترین مکان‌های دیدنی در پروونس هستند، دیدن کنید. ساحل آلابستر نیز از بهترین مکان‌ها برای بازدید در تابستان هستند.

مدیرفروش لیاسیر هم در رابطه با این پرسش پرتکرار گردشگران می‌گوید: بازدید از موزه لور، کشتی سواری روی رود سن و رفتن به دیزنی‌لند پاریس از بهترین تفریحات تابستانی در فرانسه است.

انتهای پیام

مرتبط با : لیاسیر
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز