سؤالات پرتکرار گردشگران ایرانی در سفر به آفریقای جنوبی

ژیوار

به‌خاطر فاصله زیاد آفریقای جنوبی از ایران، معمولاً این کشور در فهرست اولین مقاصدی که برای سفر خارجی پیش روی ایرانیان قرار می‌گیرد نیست؛ اما طبیعت زیبای آفریقای جنوبی، حیات وحش منحصربه‌فرد آفریقا و سواحل دیدنی اقیانوس اطلس و آرام ارزش حداقل یک بار سفر کردن را دارد. پیش از همه‌گیری کرونا، آفریقای جنوبی سالانه پذیرای نزدیک به 11 میلیون نفر گردشگر بود که این رقم بعد از پاندمی تا 8.5 میلیون نفر کاهش پیدا کرده است؛ از میان این‌همه گردشگر سهم مسافران ایرانی بسیار اندک است. این ناآشنایی ایرانیان با سفر به آفریقا باعث می‌شود که سؤالات و ابهامات زیادی پیرامون سفر به افریقای جنوبی وجود داشته باشد.

کاماپرس در گفت‌وگو با قادر فولادی مدیر بازیاربی مجموعه گردشگری اسپیلت البرز به پرتکرارترین سؤالات کاربران در این خصوص پاسخ داده است.

 چه وقت از سال بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی است؟

به‌طور کلی آب‌وهوای آفریقای جنوبی ملایم است و در نقاط مختلف این کشور تنوع دارد. این موضوع باعث می‌شود که در تمام روزهای سال بتوان به آفریقای جنوبی سفر کرد. اما به‌طور کلی بین ماه‌های می تا سپتامبر (اردیبهشت تا شهریور) بهترین زمان برای سفر به این کشور است. حد فاصل این دو ماه، فصل خشک آفریقای جنوبی به شمار می‌رود و حضور حشرات و بازگشت پرندگان مهاجر مزاحمتی برای گردشگران نخواهد داشت. فولادی ضمن معرفی بهار و تابستان به‌عنوان بهترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی ذکر کرد که تورهای فصل پاییز هم بازخورد خوبی از گردشگران دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

 آیا سفر به آفریقای جنوبی احتیاج به ویزا دارد؟

پیش از این سخن از لغو ویزای سفر به آفریقای جنوبی به میان آمده بود اما اکنون نام ایران در میان کشورهایی که می‌توانند معاف از ویزا به آفریقای جنوبی سفر کنند به چشم نمی‌خورد. برای گرفتن ویزای آفریقای جنوبی باید پاسپورت فرد تا 90 روز بعد از پایان سفر اعتبار داشته باشد. فرم درخواست ویزا را باید از سایت وزارت خارجه آفریقای جنوبی، سفارت و یا کنسولگری مربوطه گرفت و اطلاعات لازم را در آن وارد کرد. 2 قطعه عکس جدید، سابقه کیفری و گزارش پزشکی مدارک دیگری هستند که باید برای اخذ ویزای آفریقای جنوبی داشته باشید. همچنین باید با ارائه مدارکی، مسئولان آفریقای جنوبی را از تمکن مالی خود برای ادامه سفر و برنامه خود در مدت حضور در این کشور آگاه کنید. طبق توصیه مدیر بازاریابی اسپیلت البرز، باید از حدود 20 روز قبل برای اخذ ویزا اقدام کرد.

دریان سفر امید

کیفیت هتل‌های آفریقای جنوبی و خدماتی که ارائه می‌دهند چگونه است؟

فراموش نکنید که آفریقای جنوبی توانست نظر فیفا را برای میزبانی رقابت‌های جام جهانی در سال 2010 جلب کند و این می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت خوب هتل‌های این کشور باشد. هتل‌های لاکچری مانند هتل کسکیدز و شعبه‌های هتل رادیسون بلو در سندتن ژوهانسبورگ و کیپ تاون پنج ستاره‌اند، و هتل کروگر پارک لاج و هتل کی دابلیو ای مریتین بوش لاج، دو هتل چهار ستاره معروف در آفریقای جنوبی هستند.

فولادی به‌عنوان یک فعال گردشگری باسابقه کیفیت هتل‌های آفریقای جنوبی را بسیار خوب می‌داند و می‌گوید که به دلیل ورود گردشگران خارجی زیاد، اکنون خدمات خوبی در این هتل‌ها عرضه می‌شود.

 حداقل هزینه لازم برای سفر به آفریقای جنوبی چقدر است؟

سایت‌های گردشگری تور آفریقای جنوبی را با قیمتی در حدود 60 تا 70 میلیون تومان به‌علاوه 2 تا 3 هزار دلار می‌فروشند که تفاوت قیمت‌ها به هتلی که در آن اقامت می‌کنید بستگی دارد. آژانس اسپیلت البرز چند سال پیش این تور را با هزینه 2 الی 3 هزار دلار برگزار می‌کرد که اکنون هزینه‌ این تور افزایش چشمگیری نسبت به گذشته داشته است.

آیا آفریقای جنوبی سافاری دارد و هزینه‌ آن چقدر است؟

حیات وحش، یکی از نقاط قوت تور آفریقای جنوبی و دلایل رونق گردشگری در این کشور است. با توجه به شهرت و گستردگی حیات وحش آفریقای جنوبی، طبیعتاً سافاری یکی از سرگرمی‌های محبوب گردشگران و یکی از منابع بزرگ درآمد در این کشور به شمار می‌رود. مدیر بازاریابی اسپیلت البرز هزینه سافاری را در حدود ۴۰۰ دلار به بالا برآورد کرد و گفت این هزینه در تور گنجانده شده است.

ویژگی خاص آفریقای جنوبی که گردشگران را برای سفر به این کشور ترغیب می‌کند، چیست؟

آفریقای جنوبی، سواحلی تماشایی، آب و هوایی لذت‌بخش و منوی غذایی متنوعی دارد؛ اما به‌گفته فولادی جذاب‌ترین چیز برای گردشگرانی که عازم این کشور می‌شوند، حیات وحش غنی آن است. بیش از 600 پناهگاه حیات‌وحش در آفریقای جنوبی وجود دارد که پارک ملی کروگر معروف‌ترین آن‌ها است. آفریقای جنوبی یکی از معدود مناطق دنیا است که می‌تواند هر 5 حیوان بزرگ خشکی‌زی دنیا (فیل، پلنگ، شیر، کرگردن، بوفالو) را که به big 5 معروفند، مشاهده کرد.

ایرانی‌ها چقدر از تور آفریقای جنوبی استقبال می‌کنند؟

باوجود استقبال میلیونی گردشگران سراسر جهان از آفریقای جنوبی، اقبال مردم خاورمیانه و ایران به این کشور چندان زیاد نیست؛ که دلیل آن می‌تواند دوری مسافت و یا هزینه بالا باشد. بعد از اهالی کشورهای آفریقایی، بیشترین گردشگران آفریقای جنوبی از کشورهای اروپایی، آمریکا، چین، هند و کانادا هستند. نماینده آژانس اسپیلت البرز، تور آفریقای جنوبی را جزو تورهای لاکچری بازار و مخصوص قشری خاص می‌داند.

چند روز اقامت در آفریقای جنوبی کافی است؟

برای تجربه‌ای کامل و لذت‌بخش از سفر به آفریقای جنوبی یک الی 2 هفته زمان لازم است. در این مدت می‌توان از ژوهانسبورگ، کیپ تاون، سواحل آفریقای جنوبی و پارک‌های حیات‌وحش دیدن کرد. به گفته فولادی، اکثر تورهای آفریقای جنوبی که آژانس‌های ایرانی ارائه می‌کنند، 9 شبه هستند.

آیا آفریقای جنوبی برای سفرهای مجردی دخترانه، مقصد مناسب و امنی است؟

آفریقای جنوبی سطح دوم شاخص امنیتی را دارد؛ یعنی هرچند نمی‌توان این کشور را ناامن دانست اما آمار جرایم خشن در آن به‌اندازه‌ای است که عبور و مرور را نیازمند احتیاط بیشتری می‌کند. به توصیه آژانس گردشگری اسپیلت البرز، بهتر است گردشگران تنها، سفر به این کشور را در امنیت تور تجربه کنند.

 جذاب‌ترین تفریحات در سفر آفریقای جنوبی چیست؟

فولادی از سافاری، اقامت در پارک جنگلی و سان سیتی به‌عنوان جذاب‌ترین سرگرمی‌های افریقای جنوبی نام می‌برد. سان سیتی شهرکی تفریحی در شمال افریقای جنوبی است که به هتل‌های لاکچری و مراکز سرگرمی‌ شهرت دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : اسپیلت البرز
تورهای مسافرتی لحظه آخر
روکش مارال
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز