اتاقک های دوپال باکس به فرودگاه امام خمینی می رسند

دوپال باکس
ژیوار

تأخیر در پرواز، ورود زودهنگام به مبدأ، آماده نبودن اتاق هتل و  غیره دلایلی هستند که یک مسافر را وادار به ماندن در سالن فرودگاه می‌کنند. این اقامت کوتاه به‌خاطر مناسب نبودن صندلی‌های انتظار فرودگاه برای استراحت، تجربه‌ای ناخوشایند است. کشورهایی مانند ژاپن و آلمان، مشکل نیاز به فضای استراحت را با کابین‌های خواب حل کرده‌اند. سال گذشته گروهی ایرانی نیز با الهام از این کابین‌ها اتاقک استراحتی را به‌نام دوپال باکس طراحی کردند و در فرودگاه مهرآباد قرار دادند. اکنون دوپال باکس در حال گسترش به فرودگاه‌های دیگر ایران است.

به گزارش کاماپرس، دوپال باکس نام اتاقک‌های کوچک سه متر مربعی است که اگر در یک سال گذشته از فرودگاه مهرآباد تردد کرده باشید آن‌ها را دیده‌اید. دوپال باکس که با الهام از کابین‌های خواب موجود در فرودگاه‌های ژاپن و آلمان ساخته شده‌‌اند، اکنون در فرودگاه‌های مهرآباد و شیراز قرار دارد و به‌زودی به فرودگاه‌های دیگر ازجمله فرودگاه امام خمینی (ره) نیز خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

برای نخستین بار در خاورمیانه

به گفته رها آخوندان مدیرعامل دوپال باکس، طراحی این محصول در ایران و خاورمیانه بی‌سابقه است. در فرودگاه استانبول کپسول‌های خواب قرار داده شده‌اند که برای استفاده از آن‌ها به ازای هر ساعت باید 15 یورو پرداخت کرد. اما قیمت دوپال باکس در سال گذشته به‌ازای هر ساعت پنجاه هزار تومان بود که امسال این عدد به هفتاد هزار تومان رسیده است.

کپسول‌های خواب موجود در فرودگاه استانبول را می‌توان با ساعتی 15 یورو رزرو کرد

کدام فرودگاه‌ها دوپال باکس دارند؟

دوپال باکس که کار خود را با 5 کابین در فرودگاه مهرآباد اغاز کرده بود و امسال 5 کابین در ترمینال 1، 12 کابین در ترمینال 2 و 6 کابین در ترمینال 3 این فرودگاه دارد. فرودگاه شیراز نیز به‌تازگی میزبان 4 عدد از این اتاقک‌های فایبرگلاس شده است. به گفته تیم دوپال باکس، فرودگاه امام خمینی نیز به‌زودی 4 دوپال باکس را در خود جای خواهد داد.

دریان سفر امید

امکانات دوپال باکس چیست؟

درون دوپال باکس معمولی، تختی یک نفره با ملحفه یک‌بارمصرف، میز کار تاشو و کمد وجود دارد. پریز برق یونیورسال و شارژر USB، نور قابل تنظیم، تهویه و پنجره کرکره‌دار امکانات دیگر این اتاقک هستند. برای استفاده از سرویس بهداشتی و سالن غذاخوری می‌توان از دوپال باکس خارج شد و از امکانات فرودگاه استفاده کرد و بعد با کدی که در ابتدای رزرو اتاقک به تلفن همراه شخص پیامک شده به آن برگشت. نمونه VIP این اتاقک‌ها به تلویزیون 33 اینچ، یخچال و مینی‌بار، آینه و وای‌فای نیز مجهز هستند. روی تلویزیون موجود در نمونه VIP می‌توان اطلاعات پرواز را مشاهده کرد. دوپال باکس از طریق پنل لمسی موجود بر روی آن تا 12 ساعت قابل رزرو است. تیم سازنده این اتاقک وعده داده‌اند که تا شهریور امسال امکان رزرو غیرحضوری را برای مسافران فراهم می‌کند.

«دوپال تریپ» و «تریپ با ما»؛ خدماتی دیگر از تیم دوپال باکس

شرکت مهام صاحب برند دوپال است که تحت این برند، خدمتی را نیز با نام دوپال تریپ ارائه می‌دهد. دوپال تریپ یک سامانه خرید بلیط پرواز تجاری است که عرضه‌ای محدود دارد. این تیم که به‌طور تخصصی در زمینه گردشگری فعالیت دارد. پیش از این نیز سایت «تریپ با ما» را برای برنامه‌ریزی سفر آنلاین راه‌اندازی کرده بود.

انتهای پیام

مرتبط با : دوپال باکس
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز