10 کاندیدای وزارت نفت چه کسانی هستند؟ + سابقه فعالیت

ژیوار

در حالی که مسعود پزشکیان در یک برنامه‌ی کاری فشرده مشغول چیدن کابینه‌ خود است،  فهرست ۱۰ گزینه نهایی مطرح شده برای سکان‌داری وزارت نفت در دولت چهاردهم منتشر شد.

به‌گزارش کاماپرس، در این فهرست اسامی‌ همچون عبدالحسین بیات، سورنا ستاری و رضا اردکانیان دیده می‌شوند.

در ادامه سابقه و رزومه برخی از گزینه‌های احتمالی وزارت نفت دولت چهاردهم بررسی شده است.

 عبدالحسین بیات

عبدالحسین بیات در سال ۱۳۶۳ با ورود به دانشگاه نفت آبادان (دانشکده مهندسی نفت فعلی اهواز) عملاً به مجموعه صنعت نفت وارد شد.

دریان سفر امید

بیات مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت کسب و کار (MBA) از دانشگاه کالگری دریافت کرده است. بیات ابتدا در فاز ساختمان و نصب پتروشیمی اراک آغاز به کار کرد و سپس به عنوان یکی از مسئولین طرح مجتمع پتروشیمی اراک به کار خود ادامه داد؛ بعد از راه‌اندازی طرح مجتمع پتروشیمی اراک نیز در سازمان خدمات فنی همزمان در فعالیت ساختمان و نصب پروژه‌های توسعه ای شرکت داشت و سال‌های متمادی در فعالیت‌های بهره‌برداری، نگهداری، تعمیرات اساسی و پروژه‌های بهینه‌سازی کیفیت محصولات و افزایش ظرفیت حضور داشته است.

بیشتر بخوانید:

 سورنا ستاری

سورنا ستاری از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۱ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان بود. او، فرزند شهید منصور ستاری است.

ستاری در سال ۱۳۸۴، به عنوان مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت انتخاب شد، اما یک سال بعد از سمتش استعفا داد. ستاری در ۱۳ مهر ۱۳۹۲ با حکم رئیس‌جمهور وقت حسن روحانی به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری منصوب شد. او در ۲ مهر ۱۳۹۲ با حکم بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، به عنوان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت منصوب شده بود که پس از انتصاب به سمت معاونت علمی رئیس‌جمهور در بیست و نهم همان ماه جای خود را به حمیدرضا کاتوزیان داد. روحانی در ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ در زمان مذاکرات مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرا، ستاری را دوباره به عنوان معاون علمی و فناوری خود منصوب کرد.

جعفر ربیعی

جعفر ربیعی، کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف است و کارشناسی ارشد مدیریت (MBA) خود را نیز از همین دانشگاه دریافت کرده است. وی پیش از این در رزومه کاری خویش در مسوولیت‌هایی چون معاون طرح و برنامه کارخانجات سازمان صنایع دفاع، رییس بازرسی ویژه طرح‌های ریاست جمهوری، مدیرکل خدمات مدیریت دفتر تشخیص مصلحت نظام، عضو هیات‌مدیره و معاون طرح و برنامه شرکت بهره‌برداری متروی تهران، معاون و عضو هیات‌مدیره شرکت متروی تهران، عضو هیات‌مدیره و معاون پشتیبانی شرکت بهره‌برداری متروی تهران بوده است.

ربیعی همچنین عضو هیات‌مدیره شرکت واگن‌سازی تهران، مدیر مسوول نشریه همسفر شرکت بهره‌برداری متروی تهران، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت بهره‌برداری متروی تهران، عضو هیات‌مدیره مدیریت و بهره‌برداری عظام، مشاور برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی و معاون کسب‌و‌کار شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ساتا و عضویت هیات‌مدیره موسسه اعتباری کوثر به ایفای نقش پرداخته است.

رضا اردکانیان

رضا اردکانیان از نیمه سال ۱۳۶۸ و در پایان دولت میرحسین موسوی در وزارت نیرو (دوره بیژن نامدار زنگنه) همکاری خود را با تأسیس و اداره معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی این وزارتخانه، تا سال ۱۳۶۹ ادامه داد. این معاونت به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر بین بخش‌های ستادی حوزه برق و آب وزارت نیرو بود. در ابتدای دولت محمد خاتمی در سال ۱۳۷۷، از سوی وی برای همکاری با دولت وقت، دعوت شد و به عنوان قائم‌مقام وزارت نیرو در دوره حبیب‌الله بیطرف از ۱۳۷۷ ت ۱۳۸۰ فعالیت نمود. در دولت دوم محمد خاتمی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ به عنوان معاون وزیر نیرو در امور آب، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران به همکاری خود ادامه داد.

در بخش فعالیت‌های برون‌مرزی آب کشور و آنچه که امروز از آن به عنوان «دیپلماسی آبی» یاد می‌شود، در این دوره می‌توان به عملیاتی نمودن معاهده هیرمند در همکاری نزدیک با کشور افغانستان، احداث و به بهره‌برداری رساندن سد دوستی در همکاری با ترکمنستان، احداث سد خداآفرین بر روی رودخانه مرزی با جمهوری آذربایجان و نیز مهار آبهای مرزی در غرب کشور نام برد.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است، محمود امین‌نژاد، بهروز نعمتی، مرضیه شاهدایی، حمید بازارگان، غلامحسین نوذری و رضا دهقان دیگر کاندیداهای احتمالی این پست هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : وزارت نفت
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز