آبشار دودوزن جاذبه‌ ای فوق‌ العاده در قلب گیلان + راه های دسترسی

ژیوار

شهرهای شمالی کشور ایران همیشه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بین مسافران به‌حساب می‌آیند. اگر استان گیلان سفر کنید از میان جاذبه‌های دیدنی این شهر آبشار دودوزن خرم کش هم هست که یکی از جاذبه‌های طبیعی و بی‌نظیر شهرستان شفت به شمار می‌آید.

به گزارش کاماپرس. برای رهایی از خستگی‌های روزهای پرمشغله و شلوغی که داشته‌اید پیشنهاد می‌کنیم که سفر به آبشار دودوَزن را در لیست سفرهای آخر هفته خودتان قرار دهید. آبشار دودوزن در فاصله ۲۴ کیلومتری از شهرستان شفت و منطقه خرم کش شفت قرار دارد. این آبشار داخل یک جنگل واقع‌شده و یکی از زیباترین آبشارهای گیلان به‌حساب می‌آید.منطقه آبشار دودوزن در ناحیه کوهستانی سیاهمزگی است و دارای پوشش‌های جنگلی انبوه، چشمه‌های آب، رودخانه پر آب و خروشان و همچنین آب‌وهوای خنک و فوق‌العاده است.

مسیر این روستا بسیار آباد و پررونق است و مغازه‌های زیادی جهت خریدهای روزمره وجود دارد. چندین رستوران محلی و همین‌طور قهوه‌خانه هم در مسیر وجود دارد. در ایام تعطیل و آخر هفته این منطقه پر از گردشگر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فصل سفر به آبشار دودوزن خرم کش

بهترین زمانی که می‌توانید زیبایی‌های اینجا را به‌طور کامل ببینید بهار و تابستان است. این منطقه به خاطر کوهستانی بودن همیشه آب‌وهوای خنک و تقریباً سردی دارد. البته در پاییز هم این منطقه زیبایی‌های خاص خودش را دارد و تمام منطقه لباس رنگارنگی به تن خود می‌کند؛ اما در فصل زمستان یخ‌زدگی و پوشش برف در این منطقه باعث می‌شود که شرایط برای سفر کمی سخت شود.

دریان سفر امید

آبشار دودوزن_کاماپرس
تفریحات آبشار دودوزن خرم کش

در منطقه آبشار دودوزن خرم کش تفریحات زیاد و هیجان‌انگیزی مثل آنچه در جنگل گیسوم می‌توانید داشته باشید وجود ندارد، ولی بهترین کاری که می‌توانید در این منطقه انجام دهید لذت بردن از صدای خروشان آب در رودخانه و سرازیر شدن آب از آبشار به چشمه‌ای است که در پایین خود دارد؛ اما در سفر به آبشار دودوزن می‌توانید از کارهای زیر لذت ببرید:

آب‌تنی: می‌توانید یک آب‌تنی هیجان‌انگیز به همراه دوستان در منطقه آبشار دودوزن داشته باشید. حتماً هنگام رفتن به این منطقه چند دست لباس همراه خودتان داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت تن به آب بزنید. رفتن به نزدیکی دیواره آبشار کمی خطرناک است اما لذت خاص خودش را دارد. اگر کفش و قدرت بدنی مناسب دارید رفتن به کنار دیواره آبشار را امتحان کنید. همچنین می‌توانید در حوضچه‌ای که پایین آبشار تشکیل‌شده شیرجه بزنید و لحظات به‌یادماندنی داشته باشید؛ اما بدانید در کف این حوضچه ممکن است سنگ‌های تیز وجود داشته باشند پس حتماً با کفش به آب بروید.

عبور از پل چوبی:یکی از قسمت‌های جالب در محوطه آبشار وجود یک پل چوبی است. این پل امکان عبور از عرض رودخانه را برای شما فراهم می‌کند. می‌توانید روی این پل بایستید و آبشار را از نمایی متفاوت تماشا کنید.

پیک‌نیک و عکاسی در کنار آبشار دودوزن:بهترین کاری که می‌توانید در این منطقه انجام دهید و خطری هم شما را تهدید نمی‌کند برپا کردن پیک‌نیک و نشستن در کنار همراهان است. با این کار می‌توانید روزی بسیار خاطره‌انگیز را برای خودتان بسازید. طبیعت پیرامون آبشار، مناظر بسیار چشم‌نوازی دارد که شما را به ثبت تصاویر ترغیب می‌کند. پس در صورت تمایل می‌توانید از آبشار تصاویر بسیار زیبایی را ثبت کنید.

آبشار دودوزن_کاماپرسراه دسترسی به آبشار دودوزن خرم کش

به‌منظور دسترسی به آبشار دودوزن که در شهرستان شفت در استان گیلان است ابتدا باید به سمت گیلان بروید سپس به سمت شهرستان شفت از طریق جاده شفت به مرکز این شهرستان دسترسی پیدا کنید. بعدازآن با پشت سر گذاشتن بلوار کشاورز و ورود به جاده نصیر محله به سیاهمزگی در مسیر آبشار می‌رسید. تقریباً حدود ۲ کیلومتر مانده به روستای توسه، روستای خرم کش را می‌بینید. پس از دیدن تابلوی خرم کش تقریباً باید ۱۵۰۰ متر دیگر حرکت کنید تا به مسیری آسفالت شده برسید. بعدازآن اتومبیلتان را پارک کنید و بقیه راه را که سنگ‌فرش است پیاده به سمت آبشار بروید.

انتهای پیام

مرتبط با : اقامت 24ره بال آسمانمهرپرواز
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز