صرف آش دوغ فراموش‌ نشدنی در 3 ساعتی تهران + معرفی 3 آش فروشی معروف گدوک

ژیوار

اگر جاده فیروزکوه را برای سفر به مازندران انتخاب کنید، حتماً با گردنه گدوک و جذابیت‌های آن آشنا هستید. مه غلیظ زمستانی و هوای خنک تابستانی، آش دوغ لذیذ، جاده پرپیچ‌وخم و خطوط ریل راه‌آهن کدوگ این منطقه را را تبدیل به یک جاذبه گردشگری کرده است.

معروف‌ترین غذای منطقه گدوک در ناحیه فیروزکوه لبنیات محلی آنجا است. لبنیات محلی فیروزکوه، مخصوصاً دوغ آن منطقه شهرت و طرفداران زیادی میان مسافران و رهگذران جاده فیروزکوه دارد. با گذر از جاده فیروزکوه همیشه می‌توانید فروشندگان محلی را ببینید که محصولات خانگی لبنی خودشان را برای مسافران در معرض فروش گذاشته‌اند.

به گزارش کاماپرس علاوه بر محصولات لبنی، اگر مسیرتان به جاده فیروزکوه افتاد، حتماً آش دوغ گدوک را امتحان کنید. اکثر رستوران‌های جاده فیروزکوه مخصوصاً در فصل زمستان آش دوغ سرو می‌کنند. ترکیب هوای خنک و مه دلپذیر جاده با آش دوغ بی‌نظیر گدوک سفر دلپذیری را برایتان رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه آش دوغ

این آش با حبوباتی همچون نخود و عدس، سبزی‌ها، پونه کوهی، تره، آویشن و سیر انواع سبزی‌های کوهی و محلی پخته‌شده و درنهایت از دوغ (محلی) برای مزه دار کردن آن استفاده می‌شود.

دریان سفر امید

گدوک_کاماپرس

برخی از آش فروش‌های معروف جاده فیروزکوه

آش گدوک بابا غلام، دوغ و آش گدوک و آشکده هیزمی آفتابگردان برخی از شناخته شده‌ترین آش فروشی‌های این منطقه هستند که همواره مملو از مسافران مشتاق است.

این سه آش فروشی در گردنه گدوک، تعطیلی ندارند و شبانه‌روزی به مسافران این جاده خدمت‌رسانی می‌کنند. آش فروشی‌های گدوک در جاده فیروزکوه و در منطقه گدوک قرار دارند. این محل بیشتر وقت‌ها هوا مه‌آلود و خنک است و برای خوردن آش محلی دل‌چسب و به‌یادماندنی‌ای است.

در این منطقه آش دوغ و آش رشته سرو می‌شود. محیط رستوران‌ها اکثراً تمیز است و تعداد کمی میز و صندلی نیز برای نشستن وجود دارد اما بیشتر افراد ترجیح می‌دهند آش را در فضای دل‌نشین بیرون رستوران میل کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : اسنپ تریپلست سکند
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز