جزییات ثبت نام 1403 مدارس غیرانتفاعی / سقف شهریه چقدر است؟

ژیوار

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش از تعیین شهریه ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی کشور برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش کاماپرس، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی، گفت: این الگو در 7 آیتم شامل کیفیت آموزشی و پرورشی، تورم سال، فوق برنامه، موضوعات مرتبط با  دوره تحصیلی، فضا، امکانات و تجهیزات بررسی شده است.

وی درباره شهریه امسال مدارس غیرانتفاعی، اظهار کرد: شهریه امسال از ۱۰ میلیون تومان آغاز شده و به ۸۰ میلیون تومان می‌رسد. حدود یک درصد مدارس نیز بین ۸۰ تا ۹۶ میلیون تومان درخواست شهریه دارند که البته هنوز به توافق نرسیدیم.

وی با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد مدارس شهریه بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان دارند، گفت: شهریه ۲۵ درصد مدارس از ۳۰ میلیون به بالا، نزدیک به ۴۰ درصد شهریه‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان و حدود ۳۴ درصد شهریه‌های مدارس نیز بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

وی افزود: شهریه ۱۴درصد مدارس بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان، ۶ درصد دیگر بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان و ۲/۵ درصد مدارس شهریه‌هایی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان دارند. ۱/۵ درصد شهریه‌های مدارس بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان و کمتر از یک درصد مدارس بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان است.

وی با تاکید بر اینکه آنچه ابلاغ شده شهریه ثابت و فوق برنامه است، تصریح کرد: بخشی از هزینه‌های جانبی در مدارس غیر دولتی به مسؤولان سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ربطی نداشته و به سازمان ارائه دهنده تسهیلات بر می‌گردد مثلا سرویس مدارس با شهرداری‌هاست. همچنین هزینه‌های پذیرایی ناهار، سرویس مدرسه، پوشش دانش‌آموزی و غیره با شهریه اعلامی در سامانه ارتباط ندارد و لازمه آن عقد قراردادهای منعقده با اولیاست.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در پایان با تاکید بر اینکه اگر مدرسه‌ای خارج از این چارچوب عمل کند، با آن برخورد می‌شود.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان