5 نکته طلایی که قبل از کندن کاغذ دیواری باید بدانید

5 نکته طلایی که باید قبل از کندن کاغذ دیواری بدانید
ژیوار

دیدن کاغذ دیواری کهنه و پوسیده روی دیوار اتاق‌ها یکی از عوامل مهمی است انگیزه‌ تغییر دکوراسیون را در شما ایجاد می‌کند. با این‌حال، اگر خودتان به تنهایی بخواهید کاغذ دیواری‌ها را تعویض کنید، به احتمال زیاد با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوید که برای برطرف کردن آن‌ها نیاز به رعایت نکات زیر دارید.

کاماپرس در این گزارش، 5 نکته طلایی که باید قبل از کندن کاغذ دیواری بدانید را شرح می‌دهد.

نوع کاغذ دیواری را شناسایی کنید

اولین قدم، شناسایی نوع کاغذ دیواری موجود است. شناخت نوع کاغذ دیواری به شما کمک می‌کند تا روش مناسب برای کندن آن را انتخاب کنید. دو نوع اصلی کاغذ دیواری وجود دارد؛ دسته‌ی اول نوع وینیل است که با یک لایه پلاستیکی پوشیده شده که آنها را ضدآب و بادوام می‌کند. به همین دلیل، کندن کاغذ دیواری‌های وینیل دشوارتر است، زیرا تمایل به چسبیدن به دیوار دارند. این مدل از کاغذ دیواری معمولا براق است و طرح‌های برجسته‌ای دارد.

مدل بعدی که به آن نمونه‌های غیر وینیل می‌گویند، مانند کاغذ یا الیاف، قابل نفوذ هستند و به راحتی با آب جدا می‌شوند. برعکس مدل‌های وینیل، غیر وینیل‌ها طرح‌های ساده با پس‌زمینه مات دارند. توجه کنید که اگر برای تشخیص نوع کاغذ دیواری به مشکل برخوردید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

نوع کاغذ دیواری را شناسایی کنید

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

ابزار مناسب را تهیه کنید

برای کندن کاغذ دیواری به ابزارهای زیر نیاز دارید:

اولین ابزاری که برای کندن کاغذ دیواری به آن نیاز دارید کاردک است که برای جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار به کار می‌رود. کاردک‌های مختلفی در بازار موجود است که هر کدام برای نوع خاصی از کاغذ دیواری مناسب هستند. ابزار بعدی سمپاش‌ها هستند که برای مرطوب کردن کاغذ دیواری استفاده می‌شوند. سمپاش به شما کمک می‌کند تا محلول آب و سرکه را به طور یکنواخت روی سطح کاغذ دیواری اسپری کنید. برای اینکه مخلوط آب و سرکه را راحت‌تر حمل کنید هم نیاز به یک سطح مناسب دارید.

پارچه یا اسفنج برای پاک کردن چسب باقی‌مانده از روی دیوار، نردبان برای دسترسی به گوشه‌ها و سقف‌های بلند، دستکش برای محافظت از دستانتان در برابر مواد شیمیایی و خراشیدگی، ماسک برای محافظت از مجاری تنفسی در برابر گرد و غبار و عینک ایمنی برای محافظت از چشمانتان در برابر ذرات جدا شده از کاغذ دیواری از دیگر لوازمی است که هنگام کار به آن نیاز دارید.

ابزار مناسب را تهیه کنید

محل را آماده و کاغذ دیواری را مرطوب کنید

قبل از شروع به کار، مبلمان و اشیاء قیمتی را از اتاق خارج کنید. کفپوش را با پارچه یا پلاستیک بپوشانید تا از کثیف شدن آن جلوگیری کنید. درب‌ها و پنجره‌ها را باز کنید تا تهویه هوا انجام شود.

بعد از آماده‌سازی، کاغذ دیواری را با مخلوط آب گرم و سرکه (به نسبت 1 به 1) مرطوب کنید. این کار باعث می‌شود که چسب شل شده و کاغذ دیواری به راحتی جدا شود. از سمپاش برای اسپری کردن محلول روی دیوار استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک پارچه یا اسفنج خیس برای مرطوب کردن مستقیم کاغذ دیواری استفاده کنید.

توجه کنید که حین این کار از آب داغ استفاده کنید تا آسیب کمتری به دیوار وارد شود؛ همچنین از مرطوب کردن بیش از حد کاغذ دیواری نیز جلوگیری کنید، چون ممکن است در آن پارگی ایجاد شود.

محل را آماده و کاغذ دیواری را مرطوب کنید

کاغذ دیواری را به آرامی جدا کنید

از کاردک برای جدا کردن لبه‌های کاغذ دیواری از دیوار استفاده کنید. سپس، به آرامی کاغذ دیواری را از بالا به پایین بکشید. اگر کاغذ دیواری به راحتی جدا نشد، آن را دوباره با محلول آب و سرکه مرطوب کنید. برای جدا کردن گوشه‌ها و لبه‌های سرسخت، از نوک کاردک استفاده کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : آچارهاسپارد
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان