تفاوت دیوارپوش فومی با کاغذ دیواری چیست؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دیوارپوش‌ فومی با نصب راحت برای کسانی که به بازسازی سریع و تغییر دکوراسیون در زمانی کوتاه نیاز دارند، انتخاب مناسبی است. این دیوارپوش‌ها که به صورت پانل و یا رولی تولید می‌شوند، معمولا ضخامتی نیم سانتی متری و تصویری سه‌بعدی دارند و چسبی که پشت آنها قرار گرفته، باعث سهولت در نصب می‌شود. جنس کاغذ به‌کار برده شده در آنها هم مهمترین فرق دیوارپوش‌های فومی با کاغذ دیواری است.

به گزارش کاماپرس، دیوارپوش‌های فومی از فوم پلی‌اتیلن که منافذ ریز درون بافت آن با هوا پر شده، تولید می‌شوند. این دیوارپوش‌ها به‌دلیل عایق دما، عایق صدا، قابل شستشو بودن و تنوع در شکل و طرح جای خود را بین معماران و سازندگان و خریداران باز کرده است. دیوارپوش‌های فومی چند تفاوت با کاغذدیواری دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

تفاوت در نصب دیوارپوش‌ فومی

یکی از بارزترین تفاوت‌های دیوارپوش‌های فومی با کاغذ دیواری در نصب راحت است. در این دیوارپوش‌ها نیاز به آماده سازی دیوار و یا هیچ گونه ماده و یا وسیله‌ای از قبل نیست. به دلیل چسبی هم که پشت آن قرار دارد برای نصب آن نیاز به هزینه نصاب نیست، بلکه خریدار می‌تواند آن را نصب کند. این فوم‌ها بسیار قابل انعطاف هستند و همین ویژگی هم نصب آن را در گوشه‌های دیوار راحت می‌کند. در حالی‌که برای نصب کاغذ دیواری علاوه بر آماده‌سازی دیوارها و بتونه سازی، نصب هم باید توسط نصاب صورت گیرد.

دیوارپوش فومی-کاماپرس

نصب دیوارپوش فومی در تمامی سطوح

از مزیت‌های دیوارپوش‌ فومی، می‌توان به قابلیت استفاده در تمامی سطوح اشاره کرد. این دیوارپوش‌ها در بخش‌های مختلف خانه مانند حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی کارایی دارد؛ در حالیکه کاغذدیواری را فقط در اتاق‌ها، فضای نشیمن و راهرو می‌توان استفاده کرد.

راز آسمان پایتخت

مقاومت بالا

باوجود اینکه کاغذدیواری همچنان هوادران خود را دارد، اما بعد از نصب و به مرور زمان رنگ و کیفیت خود را از دست می‌دهند. اما دیوارپوش‌ فومی به خصوص اگر جنس و نوع باکیفیت‌تری انتخاب شود، در رنگ و ظاهر آن تغییری اساسی اتفاق نمی‌افتد و طول عمر بیشتری نسبت به کاغذدیواری دارد. همچنین این دیوارپوش‌ها در برابر ضربه و ساییدگی مقاوم‌تر هستند و انتخاب خوبی برای اتاق کودکان محسوب می‌شوند.

دیوارپوش فومی-کاماپرس

شست‌وشوی راحت دیوارپوش فومی

باوجود اینکه کاغذ دیواری هم به راحتی تمیز می‌شود، اما با توجه به جنس و مواد به‌کار رفته شده مرغوب در دیوارپوش‌ها، این محصولات جدید قابلیت شست‌وشوی بهتری دارند.

همچنین دیوارپوش‌ فومی با قیچی برش می‌خورند و پنل‌های آن به راحتی قابل تقسیم هستند و می‌توان از آن‌ها در بخش‌های مختلف خانه استفاده کرد.

قیمت مناسب دیوارپوش فومی

یکی از دلایل روی آوردن مردم به استفاده از دیوارپوش‌های فومی قیمت مناسب آن به نسبت دیگر دیوارپوش‌ها از جمله کاغذدیواری است. البته در هنگام خرید باید به کیفیت دیوارپوش‌ها توجه کرد و کیفیت را فدای قیمت نکرد.

بیشتر بخوانید:

معایب دیوارپوش‌های فومی

نصب دیوارپوش‌ها راحت است، اما اگر چسب آن در زمان نصب با دقت و وسواس جدا نشود، به دردسری بزرگ تبدیل می‌شود. پس بهتر است ابتدا روی سطح مورد نظر قرار گیرد و بعد به آهستگی و مهارت چسب آن جدا شود. البته ذکر این موضوع ضروری است که فقط دیوارپوش‌ فومی چسب‌دار بدین‌گونه نصب می‌شوند و نصب دیوارپوش‌های سنگی و گرانیتی با چسب مخصوص صورت می‌‌گیرد.

از دیگر معایب دیوارپوش‌ فومی تغییر شکل در برابر حرارت بالا است و در صورت افزایش دمای محیط ممکن است از فرم اصلی خارج شود. پس بهتر است این دیوارپوش‌ها در نزدیکی اجاق گاز نصب نشود.

قیمت دیوارپوش‌های فومی

یکی از محبوب‌ترین دیوارپوش‌های فومی موجود در بازار، دیوارپوش طرح آجری است که در یکی از فروشگاه‌های اینترنتی قیمت این مدل، در ابعاد 70 در 70 و ضخامت 8 میلیمتر، 94 هزار تومان (در لحظه تنظیم این گزارش) به فروش می‌رود. اما برای خرید هر عدد دیوارپوش فومی چوبی طرح آجر و طوسی رنگ با ابعاد ذکر شده، باید 101 هزار تومان هزینه کنید.

قیمت یک عدد دیوارپوش فومی طرح سنگ در ابعاد 70 در 77 پشت چسب‌دار هم حدودا 80 هزار تومان است. طرح چند ضلعی دیوارپوش‌های فومی در ابعاد مذکور را هم می‌توانید با قیمت 85 هزار تومان تهیه کنید.

 

انتهای پیام

مرتبط با : آرشام دکورکفپوشان
دادپویان
ایده سبز
رایانه کمک
آریاپی
آهن رویال
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز