5 نکته مهم که در زمان خرید ویلا باید در نظر داشته باشیم

ویلا- کاما پرس
ژیوار

داشتن سند تک‌برگ در زمان خرید هر ویلایی مانند خرید آپارتمان یا باغ و زمین حرف نخست را می‌زند؛ بهتر است برای جلوگیری از هر اتفاقی سراغ خرید ملک قولنامه‌ای نروید. اگر هم قصد دارید ویلا شهرکی بخرید و سند آن مشاع است، در ابتدا حتما از سازمان‌های مربوطه بپرسید که آیا امکان تفکیک سند در آینده‌ای نزدیک وجود دارد یا خیر.

به گزارش کاماپرس، شاید مهم‌ترین نکته‌ای که برای خرید یک ویلا باید در نظر بگیرید، میزان بودجه‌ و هدفی است که در ذهن دارید و البته قدم بعدی دانستن مشخصات آن است.

تعیین مشخصات ویلا

در واقع باید از خود بپرسید که چه مقدار می‌خواهم برای خرید ویلا هزینه کنم؟ آیا قصدم سرمایه‌گذاری است یا خیر؟ آیا امکان خرید نقدی را دارم یا برای داشتن ویلای مدرن احتیاج به گرفتن وام دارید؟

پیش از هر اقدامی بهتر است از نزدیکان خود بپرسید که چه ویلایی را دوست دارند. آیا ویلای شهری را دوست دارید و یا برایتان منظره جنگل دوست‌داشتنی‌تر است؛ و یا ویلای رو به دریا می‌خواهید. همچنین بهتر است مشخص کنید که کدام شهر را در چه فاصله‌ای از محل زندگی خود برای خرید در نظردارید؛ شهرهای‌ ییلاقی شمالی یا جنوب کشور؟ داخل یا نزدیک به شهر بودن برایتان مهم است یا دوست دارید ویلای در حاشیه یک شهر داشته باشید.

داشتن پاسخ به تمامی پرسش‌های بالا اهمیتی دوچندان دارد. با پاسخ دقیق می‌توانید محدوده جست‌وجوی خود را مشخص کنید و بفهمید که در نهایت باید دنبال چه ویلا و با چه مشخصاتی باشید.

دریان سفر امید

این نکته را هم فراموش نکنید که متراژ ویلا، مدرن یا سنتی بودن آن، متریال به کار رفته در ساخت ملک و… نیز بسیار بااهمیت است.

بیشتر بخوانید:

بررسی بازار خرید ویلا

هرچند بازار ملک در کشورمان همواره در فراز و نشیب است؛ اما یک نکته واضح است و آن اینکه به ندرت امکان کاهش قیمت‌ها وجود دارد. البته یک نکته خرافی در ذهن‌ بیشتر افراد وجود دارد و آن اینکه خانه هر کس بر اساس «قسمت» و «سرنوشت» بر سر راهش قرار می‌گیرد. اما اگر در شرایط رکود قصد خرید ویلای مدرن را داشته باشید، امکان دارد که گزینه‌های کمتری در اختیارتان باشد.

انتخاب مشاور املاک معتمد

برای خرید ویلا نیاز هست که از مشاور املاک مورد اعتماد مشورت و راهنمایی گرفت؛ معتمد یعنی حتماً از اتحادیه و چند نفر دیگر از همکارانش درباره او پرس‌وجو شود. گاهی اعتماد کاذب به مشاوران املاک سبب می‌شود تا دارایی خود را از دست دهید. مشاوره با مهندسان معمار هم می‌تواند خیال‌تان را بابت مصالح ویلا و استحکام آن راحت کند. در ساخت ویلاهای مدرن معمولاً از مصالح مدرن و محکم استفاده می‌شود، اما طراحی‌ داخلی آنان اغلب ساده و البته چشمگیر است.

ویلا- کامپرس

برخی علاقه دارند که ویلاهای پیش‌ساخته را خریداری کنند که باید در نظر داشت آیا با مشکلات زندگی در آنان آشنایی دارند یا خیر؟ مشکلاتی نظیر محدودیت در تعداد طبقات، تغییر طراحی، تغییر وسایل و البته مشکلات صدور سند و جواز از سوی مراجع قانونی.

بررسی سند ویلا

قبل از رفتن و نشستن پای میز قرارداد، باید یک کار مهم و ضروری را انجام داد، و آن هم بررسی مدارک و اسناد مربوط به ویلا است. در این مرحله حداقل باید از نوع سند مالکیت و نسبت فروشنده با ویلا آگاه شد. همچنین با پرس‌‌وجو در منطقه، بفهمید که آیا امکان اخذ سند تفکیکی وجود دارد یا خیر. اطمینان از این موارد می‌تواند جلوی مشکلات حقوقی و مالی را در آینده بگیرد.

جزئیات قولنامه و قرارداد خرید

در هنگام نوشتن و تنظیم قرارداد خرید ویلا، حتماً به جزییاتی نظیر مشخصات محل خریداری شده، قیمت، زمان پرداخت مبلغ قرارداد، جریمه لغو قرارداد، زمان تحویل کلید ویلا و سایر توافقات توجه کنید. مشاوره با یک وکیل حقوقی می‌تواند مانع از بروز مشکلات بعدی شود. همچنین مراقب باشید که چه وسایلی قرار است در ویلا باقی بماند؛ حتما در قرارداد ذکر کنید که اسپیلت، پکیج و دیگر وسایل از ملک خارج نشوند. همچنین پس از امضای قرارداد، فرآیند خرید را از مجاری اداری و قانونی پیگیری کنید تا دچار مشکل نشوید.

انتهای پیام

مرتبط با : امیران نماخانه معمارهیرادانا
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان