چگونه دیوار سیمانی را رنگ کنیم ؟ + هزینه

رنگ آمیزی سیمان-کاماپرس
ژیوار

رنگ آمیزی دیوار سیمانی با سایر سطوح مانند دیوارهای گچی، چوبی و فلزی کاملا متفاوت است؛ اما این نوع رنگ‌آمیزی نسبت به باقی رنگ‌کاری‌ها هزینه کمتری را بردوش صاحبخانه و یا ساختمان ساز می‌گذارد. اگر هم دیوار سیمانی قبلا رنگ شده باشد، کار راحت‌تر انجام می‌شود.

به گزارش کاماپرس، در صنعت ساخت‌وساز، رنگ آمیزی دیوار سیمانی اقدامی متداول است که نیاز به اطلاعات و اصول نقاشی روی دیوار دارد؛ اینکه قبل از شروع رنگ آمیزی، ترک‌ها را بپوشانید تا بعد از رنگ کردن پوسته پوسته نشود.

مراحل رنگ کردن دیوار سیمانی

ابتدا باید عملیات زیرسازی را انجام دهید و دیوار را از هرگونه آلودگی پاک کنید. برای پوشاندن ترک‌ها می‌توان از بتونه استفاده کرد و بعدا از آن پرایمر مخصوص برای رنگ آمیزی دیوار سیمانی به دردتان می‌خورد. در این مرحله هم باید رنگ مخصوص سیمان را تهیه و عملیات اجرایی را شروع کنید. این را هم در نظر بگیرید برای دوام رنگ، استفاده از نانو سیمان کمکی بزرگی به پیشبرد کار و ماندگاری رنگ می‌کند.

توصیه می‌شود، پس از خشک شدن پرایمر برای اینکه رنگ با کیفیت باشد، چندین مرتبه رنگ زدن را تکرار کنید تا در نهایت رنگ یک‌دستی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

در مرحله بعد باتوجه به متراژ دیوار رنگ را تهیه کنید و برای مکان‌های مرطوب از رنگ‌های ضد آب استفاده کنید. حواستان باشد که لایه‌های رنگی که برمی‌دارید زیاد نباشد و شره نکند.

در مورد رنگ‌های اکرولیک باتوجه به اینکه زود خشک می‌شوند، اگر به مقدار زیاد روی دیوار کشیده شود اثر قلم مو روی دیوار مانده و ظاهر خوبی ندارد. بعد از اینکه لایه اول را زدید، با همین شیوه لایه دوم را بزنید و این را هم بدانید استفاده از غلطک به جای قلم مو راحت‌تر است.

کدام رنگ سیمان مناسب‌تر است؟

رنگ‌های دارای سیلیکون پیشنهاد بهتری برای رنگ آمیزی سیمان به شمار می‌روند. از آنجاکه رنگ‌های پلاستیکی در صورت کثیف شدن قابل شستشو نیستند، برای نماهای سنگی و سیمانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. البته این موضوع که دیوار داخل و یا خارج ساختمان است در انتخاب نوع رنگ تاثیر می‌گذارد. برای مثال در دیوارهای سیمانی داخل ساختمان رنگ‌هایی برپایه اکریلیک، انتخاب درستی است و برای دیوارهای بیرونی، رنگ‌های حاوی سیلیکون کارایی خوبی دارد.

از دیگر رنگ‌های مناسب سیمان، می‌توان به رنگ‌های نانو اشاره کرد که با ویژگی‌هایی مانند چسبندگی و پوشش‌دهی بالا برای سطوح سیمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ‌های اکریلیک که بر پایه آب هستند نیز با وجود مزیت‌هایی مانند قابل شستشو بودن و قیمت مناسب برای رنگ سیمان پیشنهاد می‌شود.

این را هم به یاد داشته باشید اگر دیوار سیمان سفید باشد، از رنگ‌های سیلیکونی با مقاومت حرارتی و نورانی بالا استفاده کنید.

رنگ آمیزی سیمان-کاماپرس

رنگ پایه سیمانی چیست؟

این رنگ با پودر خام سیمان درست می‌شود و موادی که به وجود می‌آورد عملکردی مانند رنگ دارد. رنگ‌های پایه سیمانی بیش‌تر، برای آب‌بندی سطوح سیمانی و بتونی که به عنوان زیر ساخت هستند، استفاده می‌شود که می‌توان از استخر‌ها، پشت بام، سرویس‌های بهداشتی و حمام نام برد.

ابزار مورد نیاز برای رنگ‌آمیزی دیوار سیمانی

برای رنگ آمیزی دیوار سیمانی نیاز به یک سری ابزار اولیه است:

  • غلطک رنگ
  • کاردک
  • بتونه
  • پرایمر سیمانی
  • ملات سیمانی
  • رنگ مخصوص دیوار سیمانی
  • برس‌های نقاشی

قیمت و هزینه‌ها

برای رنگ آمیزی دیوار سیمانی اگر نقاش رنگ را تهیه کند، برای هر متر مربع رقمی بین 200 تا 350 هزار تومان باید هزینه کنید. اگر هم رنگ را خودتان خریداری می‌کنید، این هزینه کاهش می‌یابد و حدودا بین 120 تا 180 هزار تومان برای دستمزد باید پرداخت کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : دیجی رنگمستر ابزار رنگ
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان