ویدیو لارنگوسکوپ چیست و چه کاربردی دارد؟

ژیوار

ویدیو لارنگوسکوپ به نام حنجره ‌بین شناخته می‌شود و برای بررسی حنجره و چاک نای کاربرد دارد. ویدیو لارنگوسکوپ، یکی از پرکابردترین تجهیزات پزشکی برای متخصصان گوش و حلق و بینی است و پزشکان به وسیله آن می‌توانند تارهای صوتی و مجرای بین‌ آن‌ها را به خوبی مشاهده کنند و تصویر واضحی از نای و تارهای صوتی در اختیار داشته باشند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نکاتی درباره ویدیو لارنگوسکوپ پرداخته است.

چگونگی عملکرد ویدیو لارنگوسکوپ

این دستگاه دارای دوربین ویدیویی بسیار کوچک و مقاوم به بخار است که در سطح زیرین تیغه جاسازی شده است و تصویر را به یک مانیتور منتقل می‌کند. تیغه ویدیو لارنگوسکوپ دارای دیودهای قرمز و آبی است که تصاویر سیاه و سفید ایجاد می‌کند. از نوک این تیغه به صورت مستقیم برای بالا بردن دریچه اپی گلوت که از ورود غذا و آب به نای و ریه‌ها جلوگیری می‌کند، استفاده می‌شود و در نتیجه با فراهم شدن امکان مشاهده واضح‌تر مسیرها، لوله‌گذاری را تسهیل می‌کند؛ به همین جهت باعث افزایش شانس لوله‌گذاری موفق در بیماران اورژانسی می‌شود.

تیغه‌های دستگاه لارنگوسکوپی به دو شیوه مستقیم و خمیده ساخته می‌شود. تیغه‌های خمیده برای ساخت ویدیو لارنگوسکوپی بیشترین کاربرد را دارد. در این دستگاه به منظور ثابت نگه داشتن تصاویر و جلوگیری از تاثیر عوامل محیطی، از سیستم‌های رفع بخار استفاده می‌شود. همچنین برای جلوگیری از افت کیفیت تصویر در برابر نور، از سیستم تنظیم خودکار شدت نور استفاده می‌شود تا تصاویر ثابت و واضحی در مانیتور نمایش داده شود.

دریان سفر امید

مزایای استفاده از دستگاه لارنگوسکوپی

این دستگاه بر خلاف لارنگوسکوپی‌های سنتی، تصویر ویدویی واضحی در مانیتور نمایش می‌دهد و به همین جهت تصویربرداری را آسان‌تر می‌کند. با استفاده از تصاویر ویدیویی این دستگاه، پزشک متخصص به خوبی می‌تواند مسیرهای هوایی و حنجره بیمار را مشاهده کند. دستگاه ویدیو لارنگوسکوپ تصویر ویدیویی کاملی از ساختارهای راه هوایی نمایش می‌دهد و بر خلاف لارنگوسکوپی‌های عادی باعث آسیب زدن به مری نمی‌شود. همچنین استفاده از این دستگاه نیازمند نیرو و فشار کمتری است و باعث کاهش احتمال پاسخ همودینامیکی به لارنگوسکوپی و لوله‌گذاری می‌شود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از دستگاه ویدیو لارنگوسکوپی، قابلیت آموزش به افراد در زمان کوتاه است. این دستگاه همچنین به عنوان یک ابزار آموزشی کاربرد دارد. به طور کلی استفاده از ویدیو لارنگوسکوپی در شرایط ویژه و بحرانی بیمار کاربرد زیادی دارد.

باید در نظر داشت که تکنسین‌های پزشکی برای استفاده از ویدیو لارنگوسکوپ نیازمند یادگیری و مهارت‌آموزی هستند و باید اطلاعات دقیقی درباره مشخصات، رابط کاربر و هندسه ویدیو لارنگوسکوپ داشته باشند. همچنین افراد باید از جنبه‌های کارایی و ایمنی هر یک از دستگاه‌ها آگاهی داشته باشند و بدون آموزش قادر به استفاده از ویدیو لارنگوسکوپی نیستند.

انواع ویدیو لارنگوسکوپی

دستگاه‌های لارنگوسکوپی از نظر نوررسانی به دو گروه تقسیم می‌شوند. بعضی از این دستگاه‌ها دارای یک لامپ روی تیغه هستند و مدل دیگر دارای فیبر نوری است که روی هندل قرار می‌گیرد. نور تولید شده در ویدیو لارنگوسکوپی‌های فیبر نوری، توسط فیبرهای نوری تعبیه‌شده روی تیغه دستگاه منتقل می‌شود. ویدیو لارنگوسکوپی‌های نوری با شدت و تمرکز بیشتری نور را در اختیار پزشک قرار می‌دهند و به دلیل داشتن اتصالات الکتریکی، دارای قابلیت اتوکلاو هستند.

در یک دسته‌بندی دیگر، ویدیو لارنگوسکوپی‌ها بر اساس شکل و اندازه تیغه‌ها در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند. در این حالت ویدیو لارنگوسکوپی‌ها بسته به استفاده اطفال، نوزادان و بزرگسالان در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف و با سه نوع تیغه مکینتاش، میلر و مک کوی تولید می‌شوند. تیغه‌های مکینتاش دارای حالت خمیده هستند و تیغه‌های میلر با شکل مستقیم خود، بیشتر در بررسی‌های کودکان کاربرد دارند. از تیغه میلر نیز در لوله‌گذاری‌های دشوار و پیچیده استفاده می‌شود، زیرا دید بهتری از تارهای صوتی نمایش می‌دهد. ویدیو لارنگوسکوپ‌های برند mole از بهترین مدل‌های موجود در بازار و جزو کالاهای گرید یک ساخت چین است.

خرید ویدیو لارنگوسکوپی از «افرا طب»

افرا طب گلسار با نام تجاری افرا طب دارای بیش از 30 سال سابقه فعالیت در زمینه فروش و تامین انواع تجهیزات پزشکی عمومی و تخصصی داخلی و وارداتی است. این مجموعه در زمینه مشاوره و بازرگانی تجهیزات پزشکی نیز فعال است و در صورتی که افراد تمایل به تجهیز کلینیک‌های درمانی یا راه‌اندازی فروشگاه تجهیزات پزشکی داشته باشند، می‌توانند از خدمات این مجموعه استفاده کنند. مشاوران این مجموعه در زمینه مهندسی پزشکی تخصص دارند و افراد در هر ساعت از شبانه روز برای خرید یا دریافت مشاوره تخصصی می‌توانند با آنان در ارتباط باشند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://afrateb.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن­ 02191035543 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : افرا طب
نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز