جزییات تعرفه گمرکی خودروهای برقی و هیبریدی

ژیوار

جزئیات تعرفه گمرکی خودروهای برقی و هیبریدی اعلام شد.

به گزارش کاماپرس، گمرک جمهوری اسلامی تعرفه گمرکی خودروهای برقی و هیبریدی را اعلام کرد.  تعرفه واردات خودروهای برقی برای تاکسیرانی نیم واحد درصد، برای سایر متقاضیان ۴ درصد و تعرفه واردات خودرو هیبریدی ۱۵ درصد اعلام شده است.

گمرک در حالی جزئیات تعرفه گمرکی واردات‌های خودروهای برقی و هیبریدی را اعلام کرد که هنوز  تکلیف واردات خودروهای دست دوم معلوم نیست. گرچه طبق قانون سامانه‌های بازار خودرو، خودروهای کارکرده مجاز به واردات هستند.

بیشتر بخوانید: 

دریان سفر امید

بیش از ١٠ ماه از ابلاغ واردات خودروهای کارکرده می‌گذرد، اما هنوز آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده ابلاغ نشده است. در این باره مقامات وزارت صنعت مدعی هستند که آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده را به سرانجام رسانده‌اند، اما فعلا برای اجرای آن دفتر معاون اول رییس‌جمهور هیچ دستورالعملی ابلاغ نکرده است.

در ماه‌های گذشته قیمت خودرو با نوسانات زیادی روبرو شد. به همین دلیل دولت واردات خودرو را آغاز کرده است. پیشتر برخی مسئولان برای جلوگیری از خروج ارز بیشتر واردات خودروهای دست دوم را پیشنهاد داده بودند، زیرا واردات این خودروها علاوه بر دارا بودن مصوبه قانونی، به ارز کمتری نیاز دارد.

طبق طرح ساماندهی بازار خودرو دولت در مدت ۲ سال باید ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو واردات کند. هرچند در مدت یک سال گذشته مجوز واردات ۴۵ هزار دستگاه صادر کرده و تاکنون نزدیک به ۲۳ هزار دستگاه بیشتر به گمرکات کشور واردات نشدند.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز