پی‌ وی سی یا پلی استراین ؛ کدام دیوارپوش بهتر است؟

ژیوار

یکی از پوشش‌های تزئینی پرطرفدار برای دیوار، یعنی دیوارپوش پی‌ وی سی (PVC) با ویژگی‌هایی مانند نصب سریع و راحت، محافظت از دیوار در برابر رطوبت، قابل شستشو بودن و قابلیت استفاده در محیط‌هایی مانند حمام، سرویس بهداشتی، آشپرخانه و… مشتریان خاص خود را دارد؛ از طرفی دیوارپوش‌های پلی استراین با شکلی توپر، مقاومت بیشتری دارد و به نسبت پی وی سی، در مکان‌های بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش کاماپرس، پی وی سی نوعی پلیمر ترموپلاستیک است که به صورت پنل‌های افقی و عمودی تولید می‌شوند، معمولا هم برای پوشش دیوار از پنل‌های عمودی استفاده می‌کنند. بیشترین کارایی دیوارپوش‌های پی وی سی در آشپزخانه‌های بزرگ و تجاری، کارخانه‌های تولید صنایع غذایی و هرگونه مکانی برای آماده سازی غذا است.

انواع دیوارپوش پی‌ و سی

  1. دیوارپوش پی‌ و سی سه بعدی: این نوع دیوارپوش با جنبه تزئینی، باعث شیک‌تر شدن فضای دکوراسیون می‌شود و بر روی دیوارهای اتاق خواب، فروشگاه‌ها، مکان‌های تفریحی قابلیت نصب دارد. در مدل سه بعدی، امکان رنگ‌آمیزی وجود دارد و می‌توان سیم‌کشی برق ساختمان را پشت دیوار بدون آنکه مشاهده شوند،‌ عبور داد. همچنین پنل‌های پی وی سی سه بعدی قابلیت تغییر چیدمان را هم دارند.
  2. دیوارپوش پی وی سی روکش دار: این مدل از چندین لایه شامل آستر، لاک و پلی وینیل کلراید تشکیل شده و از قابلیت انعطاف پذیری خوبی برخوردار هستند. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به قابلیت شستشو با مواد شوینده و به‌کارگیری مصالحی آنتی باکتریال اشاره کرد.
  3. دیوارپوش پی وی سی چاپی: از مزیت‌های این مدل، محدودیت نداشتن از نظر طرح و رنگ است و یکی از بهترین طرح‌ها برای دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود. البته چاپ‌های این مدل ممکن است به مرور زمان و بر اثر شستشو، پاک شود و همین هم یکی از عیب‌های اصل دیوارپوش پی وی سی چاپی است.
  4. دیوارپوش‌های پی وی سی ضد ضربه: این دیوارپوش‌ها معمولا در پارکینگ‌ها استفاده می‌شود و در برابر ضربه و فشار مقاومت بالایی دارد؛ از این رو در مکان‌هایی که رفت و آمد زیادی وجود داشته و امکان آسیب رسیدن به دیوار وجود دارد، این مدل انتخاب مناسبی است.

بیشتر بخوانید:

مزیت‌های دیوارپوش‌ پی وی سی

برخی از مزایای دیوارپوش پی وی سی به شرح زیر است:

  • قابلیت جداسازی
  • محافظت در برابر ورود حشرات
  • دوام بالا
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • قابلیت بازیافت شدن
  • عایق صدا
  • مقرون به صرفه

البته دیوارپوش‌ پی وی سی معایبی نیز دارد که انتشار گازهای سمی در صورت سوختن، رنگ پریدگی در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عدم تنوع بالا برخی از آنهاست.

دریان سفر امید

دیوارپوش‌ پلی استراین چیست؟

دیوارپوش‌ پلی استراین (پلی استایرن) مدل کامل شده دیوارپوش‌های پی وی سی و جایگزین مناسبی به‌جای دیوارپوش‌های MDF و انواع نمادهای چوبی و سنگی است. به طور کلی، دیوارپوش ساده، طرح‌دار (طرح برجسته)، چوبی، چرمی، انواع دیوارپوش‌های پلی استراین را تشکیل می‌دهد.

دیوارپوش‌-کاماپرس

مزیت دیوارپوش‌های پلی استراین

  • سازگاری با هر نوع شرایط آب و هوایی
  •  مقاوم در برابر قارچ‌ها و حشرات
  •  انعطاف پذیری بالا در برابر فشار
  •  فرسایش کم

تفاوت عمده دیوارپوش‌ پی وی سی با پلی استراین

دیوارپوش‌های پلی استراین توپر و مقاوم‌تر هستند و اجسام نوک تیز به راحتی نمی‌تواند آنها را سوراخ کند؛ درحالیکه پی وی سی توخالی است و به صورت مشبک طراحی شده است.

تنوع و عمر دیوارپوش‌ پلی استراین بیشتر بوده و در هر مکانی قابل نصب است؛ اما همانطور که پیش‌تر گفتیم دیوارپوش‌های پی وی سی تنوع بالایی ندارد. از تفاوت‌های بارز این دو می‌‌توان به انعطاف پذیری بالای مدل پلی استراین به نسبت پی وی سی اشاره کرد.

قیمت دیوارپوش‌ پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی سفید براق با عرض ۲۰ سانت و ضخامت ۸ میلی‌متر و هر پک 10 تایی آن، حدودا ۱۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسد. هر شاخه این محصول ۱.۲۰ مترمربع را پوشش می‌ذهد.

قیمت دیوار پوش ترمووال پی وی سی عرض 20سانت برای یک شاخه 280 در 20 سانتی‌متری با طول شاخه ۲۸۰ سانتی‌متری و عرض ۲۰ سانتی‌متری، ۲۱۰ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت دیوارپوش پلی استراین

هر شاخه دیوارپوش لوور پلی استراین سری L12 ساخت ایران، با ضخامت ۱۲ میلی‌متر، طول شاخه ۳ متر و عرض شاخه ۱۲.۱۸ سانتی‌متری  ۳۶۸ هزار تومان به فروش می‌رود. قیمت هر یک متر این محصول حدودا ۱۲۳ هزار تومان است.

برای خرید هر شاخه دیوارپوش پلی استراین سری N10 با ضخامت ۶ میلی‌متری و ۳ متر طول شاخه آن، باید ۲۶۲ هزار تومان هزینه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : مانامسترهوگونیک
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان