شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان

ژیوار

آلمان به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی شناخته می‌شود و تعداد زیادی از دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی درجه یک در این کشور وجود دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان نسبتا مقرون به‌صرفه است و افراد با دریافت بورسیه نیز می‌توانند به راحتی برای تحصیل در این کشور اقدام کنند. متقاضیان برای ادامه تحصیل در آلمان باید در یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی پذیرش بگیرند و در قدم بعدی باید ویزا تحصیلی دریافت کنند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نکاتی درباره اخذ ویزای تحصیلی آلمان و شرایط تحصیل در این کشور پرداخته است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان

متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان باید گذرنامه با اعتبار بیش از شش ماه و دو کپی از آن را آماده کنند. با توجه به مقطع تحصیلی که افراد برای پذیرش دانشگاه آلمان اقدام می‌کنند، لازم است که مدرک کارنامه پایان دوره سه سال متوسطه و ترجمه آن، اصل مدرک پایان دوره لیسانس و ترجمه آن و اصل و کپی مدرک فوق لیسانس به همراه ریزنمرات خود را ارائه کنند. همچنین تکمیل فرم مخصوص درخواست ویزای تحصیلی نیز ضروری است. دو قطعه عکس رنگی، اصل شناسنامه و کپی آن، انگیزه‌نامه تحصیلی و گواهی‌نامه فعالیت­های کاری نیز از سایر مدارک لازم برای این منظور است.

شرایط ویزای همراه دانشجویی آلمان

یکی از چالش‌برانگیزترین و پرتکرارترین مسائل در این زمینه، شرایط ویزای تحصیلی برای متقاضیان متاهل است. دانشجویان متاهل در صورتی که قصد ادامه تحصیل در آلمان داشته باشند، می‌توانند ویزای همراه برای همسر و فرزندان خود درخواست دهند. دانشجویان از خارج از آلمان می‌توانند درخواست ویزا برای خانواده خود ارائه کنند، اما این روش امکان ریجکت و رد شدن درخواست را افزایش می‌دهد. دانشجویان می‌توانند بعد از ثبت‌نام در دانشگاه و چهار ماه اقامت در آلمان، برای همسر و فرزندان خود ویزای الحاق درخواست کنند. با استفاده از این روش، شانس پذیرش درخواست ویزا افزایش خواهد یافت.

دریان سفر امید

بورسیه تحصیلی در آلمان

با وجود اینکه آلمان یکی از مقرون‌ به صرفه‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل شناخته می‌شود، بورسیه‌های مختلفی نیز دارد که به میزان زیادی باعث کاهش هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان می‌شود و در بعضی از موارد، بورسیه‌ها علاوه بر هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی را نیز شامل می‌شود. امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی آلمان از طریق دولت و مراکز خصوصی امکان‌پذیر است.

بورسیه DAAD برای دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در آلمان هستند و در یادگیری زبان آلمانی نیز علایقی نشان داده‌اند، در نظر گرفته شده است. اولویت ارائه این بورسیه در آلمان برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکتری است و برای تحصیل و تحقیق در دانشگاه‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی غیرآکادمیک نیز این بورسیه اعطا می‌شود. این بورسیه با توجه به نوع برنامه تحصیلی متقاضیان، هزینه‌های آنان را به مدت 12 تا 42 ماه پوشش می‌دهد.

اراسموس موندوس، یکی دیگر از بورسیه‌های دولتی است که هدف اصلی آن انتقال دانشجو به کشورهای اتحادیه اروپا برای تبادل دانش و اطلاعات است. مدت این بورسیه با توجه به مقطع تحصیلی ارشد یا دکتری به مدت دو تا چهار سال است و تمامی هزینه‌های تحصیلی مانند کلاس‌ها، تحقیقات و پایان‌نامه متقاضیان را پوشش می‌دهد.

البته بورسیه‌های غیردولتی مانند هاینریش بول، بورسیه انیشتین برای فوق دکتری و بورسیه هامبولت برای فوق دکتری نیز وجود دارند.

شرایط کار دانشجویی در کشور آلمان

در صورتی که متقاضیان با ویزای تحصیلی آلمان به این کشور مهاجرت کرده باشند، می‌توانند در حین تحصیل کار کنند. این شرایط باعث می‌شود که افراد زندگی راحت‌تری به لحاظ اقتصادی در حین تحصیل داشته باشند. دانشجویان با ویزای تحصیلی می‌توانند به صورت میانگین درآمد 10 تا 12 یورو در ماه کسب کنند؛ با این حال، این مبلغ برای بسیاری از مشاغل تخصصی بالاتر است. دانشجویان با درآمد میانگین 450 یورو در ماه از معافیت پرداخت مالیات برخوردارند و در صورت داشتن درآمد ماهانه بیش از 450 یورو، موظف به پرداخت مالیات کمی هستند.

دانشجویان با ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی هفته‌ای 10 ساعت و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، هفته‌ای 20 ساعت اجازه کار دارند. دانشجویان مقطع دکتری نیز می‌توانند به مدت 38 ساعت در طول هفته کار کنند.

دریافت آسان ویزای تحصیلی آلمان با «الوویزا»

الوویزا با نام تجاری الو سپهر، فعالیت خود را به عنوان آژانس مهاجرتی از سال 1376 در هفت شاخه مختلف آغاز کرده است. این مجموعه با هدف اصلاح ساختار مهاجرتی ایران شروع به فعالیت کرده و در تلاش است که بهترین روش‌ها و خدمات را در زمینه مهاجرت قانونی و در عین حال به‌صرفه از منظر اقتصادی ارائه کند. این مجموعه به عنوان یک کارگزار مهاجرتی کامل مشغول به کار است و علاوه بر ارائه راهکارهای مهاجرتی، در طول مسیر و فرآیند دشوار مهاجرت به افراد کمک می‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://elovisa.ir/ مراجعه کنند یا با شماره تلفن­های 02188686488 و 02188695970 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : الوویزا
نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز