اتاق های بازرگانی به دنبال جذب سرمایه برای تقویت اقتصاد دانش‌ محور

ژیوار

نایب‌رئیس اتاق ایران گفت: اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور بر اساس مأموریت خود یعنی جذب سرمایه‌های جدید با هدف حرکت به سمت اقتصاد دانش‌محور، فعالیت می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، حسین پیرموذن در حاشیه برگزاری رویداد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ با تاکید بر ضرورت فراهم آوردن بستر معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها و مناطق مختلف کشور، گفت: این مساله به صورت جدی از طرف اتاق ایران پیگیری و حمایت می‌شود؛ چراکه رویکرد این رویدادها گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع برای دستیابی به اقتصاد دانش‌محور و جذب سرمایه‌های جدید ریالی و ارزی است.

نایب‌رئیس اتاق ایران در حاشیه برگزاری رویداد کرمان آیدکس ۲۰۲۴ گفت: اتاق‌های سراسر کشور بر اساس مأموریتی که دارند جذب سرمایه‌های جدید با هدف حرکت به سمت اقتصاد دانش‌محور را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه این همایش بین‌المللی فرصت ارزشمندی برای تحقق توسعه پایدار در استان کرمان و کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: این مساله همچنین منجر به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با گذر از اقتصاد منبع محور و پایه‌ریزی توسعه اقتصادی بر مبنای دانش و فناوری می‌شود.

نایب‌رئیس اتاق ایران اضافه کرد: رویداد بین‌المللی کرمان ‌آیدکس که با حضور سفرا و مدیران ارشد کشورهای مختلف برگزار می‌شود، فرصت مناسبی است تا با نگاهی جدید و گفتمان ‌محور، شاخص‌های توسعه پایدار کرمان را با بکارگیری شیوه‌های فناورانه و جدید شناسایی کنیم و در راستای جذب هدفمند سرمایه‌ها در سطح بین‌المللی اقدام کنیم.

دریان سفر امید

بیشتر بخوانید:

پیرموذن تحقق رشد ۸ درصدی بر اساس برنامه هفتم توسعه را به برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی منوط دانست و گفت: معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی، می‌تواند گامی مؤثر در جهت ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار، متوازن و بهبود وضعیت زندگی مردم در این منطقه باشد.

به نقل از اتاق ایران آنلاین، نایب‌رئیس اتاق ایران در پایان با بیان اینکه در این همایش بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف معدن، گردشگری، کشاورزی و … معرفی می‌شود، تصریح کرد: الگوپذیری از این ‌رویداد و تعمیم آن به سایر استان‌ها می‌تواند تحول عظیمی در اقتصاد ایران ایجاد کند.

انتهای پیام

مرتبط با : اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز