کدام سربازان مشمول کسری خدمت و تعویق اعزام می شوند؟

ژیوار

به گفته مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، ثبت‌نام برای بهره‌مندی از مشوق‌های سربازان ماهر از هفته جاری اجرا می‌شود.

به گزارش کاماپرس، سردار موسی کمالی درباره جزییات این طرح گفت: این ثبت‌نام برای سربازان ماهری است که قبل از اعزام به خدمات سربازی مهارت‌هایی را فرا گرفته و گواهی‌ مربوطه را نیز دریافت کرده‌اند.

به گفته وی، این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. البته این مشوق‌ها برای مشمولان اعزامی تیر و بعد از آن بوده و مشمولان اعزامی خرداد یا سربازان در حین خدمت، نمی‌توانند از آن استفاده کنند امکان بهره‌مندی از آن را ندارند.

بیشتر بخوانید:

وی درباره نحوه استفاده از این تسهیلات نیز، بیان کرد:‌ افراد حائز شرایط باید به سامانه سخای پلیس مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را ثبت کنند. در مرحله بعد متقاضی باید امتیاز خود را مشاهده کند، چرا که تسهیلات تشویقی بر اساس امتیاز به افراد تعلق می‌گیرد. بعد از ثبت‌نام افراد در سامانه، نسبت به صحت‌سنجی یا اعتبار سنجی اطلاعات مهارتی آنها اقدام می‌شود.

دریان سفر امید

کمالی همچنین تاکید کرد: متقاضیان باید دو ماه قبل از اعزام در سامانه ثبت‌نام کنند.

مشوق های سربازی شامل چه مواردی می شود؟

کمالی با اشاره به مشوق های درنظر گرفته شده برای سربازان ماهر، گفت: اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر 6 ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و یا مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و همچنین اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح برخی از مشوق‌های موجود برای سربازان ماهر است.

وی با بیان اینکه هر سرباز تنها می‌تواند از یک مشوق استفاده کند، ادامه داد: در زمان ثبت نام از متقاضی خواسته می‌شود که بر اساس اولویت بندی، 4 مشوق را برای خود انتخاب کند و بر اساس امتیاز کسب شده از سوی متقاضی مشوق مربوطه به آنان داده می‌شود.

نحوه امتیازبندی برای بهره مندی از مشوق ها

وی درباره نحوه امتیازبندی سربازان ماهر، ادامه داد: مهارت آموزان به 4 گروه دوره‌های کوتاه مدت، فارغ التحصیلان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، گروه پزشکی و پیراپزشکی و فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها تقسیم می‌شوند.

دوره‌هایی که در فنی‌وحرفه‌ای، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی، فناوری اطلاعات و غیره سپری می‌شود کوتاه مدت هستند؛ این گروه با کسب ۲۴۰ امتیاز می‌توانند از بالاترین مشوق استفاده کنند و اگر فردی امتیاز کمتری گرفت، از مشوق‌های کمتری بهره‌مند می‌شود.

وی با بیان اینکه برای بهره‌مندی از مشوق‌ها کسب حداقل ۸۰ امتیاز نیاز است، ادامه داد: امتیاز ۸۰ تا ۱۶۰ جزو گروه اول مشوق محسوب شده که مشوق‌هایی مثل کسری خدمت و مرخصی، ۱۰ روز کسری یا مرخصی به این گروه تعلق می‌گیرد. در گروه دوم مشوق‌ها افراد باید ۱۶۱ تا ۲۳۹ امتیاز کسب کرده تا از ۲۰ روز مرخصی یا کسری بهره مند شوند. اما در گروه سوم افراد می‌توانند از مشوق‌ به صورت کامل بهره‌مند شوند که ۲۴۰ امتیاز برای آن لازم است.

به گفته وی، برای دو گروه دیگر یعنی، هنرستانی‌ها و گروه پزشکی و پیراپزشکی، سقف امتیاز درنظر گرفته شده که می‌توانند به طورکامل از مشوق‌ها بهره‌مند شوند.

به نقل از ایسنا، مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح درباره فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز گفت: برای امتیاز بندی این افراد 6 شاخص وجود دارد که با ساعات دوره تخصصی، مهارت‌های شغلی عمومی، سابقه دستیاری، کارآموزی و سابقه آزمایشگاهی، تدریس و غیره سنجیده می‌شود.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز