جدیدترین خبر درباره طول دوره سربازی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سازمان وظیفه عمومی فراجا در واکنش به برخی خبرهای مطرح شده درباره طول مدت خدمت سربازی، اعلام کرد که مدت خدمت سربازی تغییری نمی‌کند.

به گزارش کاماپرس، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مدت خدمت دوره ضرورت برابر ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی، متناسب با شرایط و نیازمندی کشور مشخص می‌شود و برابر آخرین ابلاغیه ستادکل نیروهای مسلح در سال‌جاری کاهش مدت خدمت دوره ضرورت، متناسب با شرایط کنونی و نیاز کشور به میزان حداقل ۱۴ ماه تعیین شده است.

در راستای طرح تحول خدمت سربازی با شرایط فعلی، میانگین مدت خدمت در مناطق مختلف کشور با اعمال امتیازات کسر خدمت به تعداد فرزندان، کسر خدمت محققین و نخبگان، کسر خدمت ویژه متاهلین، کسر خدمت ویژه مناطق خدمتی و… به کمتر از ۱۴ ماه رسیده و عملا دغدغه‌ای که مورد نظر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده تامین شده است.

بیشتر بخوانید:

ستادکل نیروهای مسلح به منظور تحکیم دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، استفاده از ظرفیت‌های ملی و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان در انجام خدمت وظیفه عمومی و رشد و تعالی و توانمندسازی مشمولان، با همکاری و تعامل سازنده با مجلس شورای اسلامی در سالیان اخیر، ضمن افزایش حقوق سربازان، در زمینه مهارت آموزی و اشتغال آنان نیز اقدامات موثری انجام داده است.

راز آسمان پایتخت

کاهش مدت خدمت سربازی بیشتر از مدت تصویب شده فعلی و افزودن برخی از معافیت‌ها، منجر به کمبود نیروی انسانی و کاهش بهره‌وری در حوزه‌های دفاعی و امنیتی سازمان‌های نیروهای مسلح می‌شود، بنابراین ستاد کل نیروهای مسلح تصمیمی بر تغییر مدت خدمت دوره ضروت ندارد.

به نقل از ایسنا، برابر ابلاغ ستادکل نیروهای مسلح، تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی پیرامون قوانین و مقررات خدمت سربازی، سازمان وظیفه عمومی فراجا است و کلیه جوانان برابر اطلاع‌رسانی رسمی این سازمان، نسبت به برنامه‌ریزی برای آینده خود و مشارکت در امر تامین امنیت کشور اقدام کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز