سربازی 14 ماهه امسال اجرا می شود؟

کاهش مدت سربازی به 14 ماه در مجلس تصویب شد-کاماپرس

به گفته رییس کمیسیون شوراها در مجلس، کاهش میانگین خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه در مجلس تصویب شده و پس از تایید شورای نگهبان اجرایی می‌شود.

به گزارش کاماپرس، محمدصالح جوکار، با بیان اینکه اصلاح قانون نظام وظیفه و تعیین تکلیف مشمولان سربازی یکی از مطالبات مهم مردم بوده که در مجلس یازدهم دنبال شد، گفت: این مصوبه برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و در صورت تأیید این شورا اجرایی می‌شود. همچنین بر اساس این مصوبه، مشمولان غایب و غیر غایب سربازی بالای ۳۵ سال سن و دارای ۲ فرزند یا بیشتر، از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

وی عنوان کرد: همچنین مجلس چند ماه قبل و در زمان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه تصویب کرد که مدت خدمت سربازی به صورت میانگین ۱۲ ماه باشد که از سوی شورای نگهبان رد شده و به مجلس ارجاع شد تا اصلاح شود.

نماینده مردم یزد در مجلس، ادامه داد: مجلس برای رفع ایراد مصوبه کاهش مدت سربازی مقرر کرد «میانگین خدمت سربازی با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه کاهش یابد»؛ این مصوبه هنوز تبدیل به قانون نشده است و برای اجرایی‌شدن، باید از سوی شورای نگهبان تایید شود.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوایند:

به نقل از مهر، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم مجلس یازدهم در حوزه سربازی، افزایش حقوق سربازان است و ما هر سال در جریان بررسی لایحه بودجه سنواتی کل کشور، افزایش حقوق سربازان را به طور جدی در نظر داشتیم.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز