زمان واریز عیدی و سنوات کارگران + نحوه محاسبه

زمان واریز عیدی و سنوات کارگران + نحوه محاسبه-کاماپرس

در پایان سال جاری کلیه کارفرمایان موظف هستند که مطابق با قانون، عیدی و سنوات کارگران و همچنین حق مرخصی استحقاقی آن‌ها را بپردازند که به گفته رئیس اتحادیه کارگران، کارفرمایانی که از نقدینگی برخوردارند عیدی را با حقوق بهمن ماه پرداخت می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، در پایان سال 1402 کلیه کارفرمایان مکلفند که حقوق و مزایای کارگران را محاسبه کرده و به کارگران خود پرداخت کنند. در این مطلب نحوه محاسبه حقوق و مزایای کارگران ارایه شده است.

سنوات خدمت: به ازای هر سال خدمت باید یک پایه حقوق به کارگران پرداخت شود. در خصوص سنوات خدمت کارفرما می‌تواند بابت تمدید قرارداد تسویه سنوات را به پایان کار کارگر موکول نماید.

عیدی و پاداش: در پایان هر سال حداقل دو پایه حقوق کارگر باید به عنوان عیدی و پاداش به وی پرداخت شود که حداکثر آن سه پایه حقوق وزارت کار است.

مرخصی استحقاقی: در صورتی که کارگر قطع همکاری نماید، باید حقوق تمام مرخصی‌های استفاده نشده به وی پرداخت شود و ذخیره 9 روز مرخصی در صورت تمدید قرارداد است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در این باره اظهار داشت: حداقل عیدی کارگران ۱۰میلیون و۶۰۰ هزار تومان و حداکثر عیدی کارگران ۱۵میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

به نقل از خبر آنلاین، فتح الله بیات در مورد زمان پرداخت عیدی و پاداش، گفت: کارفرمایانی که از نقدینگی برخوردارند عیدی را با حقوق بهمن ماه می‌پردازند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز