شرط دولت برای افزایش حقوق کارمندان چیست؟

لست سکند

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که افزایش ضریب افزایش حقوق برای تمامی کارکنان دولت از ۱۸ درصد به ۲۰ درصد، مشروط به تامین منابع پایدار است.

به گزارش کاماپرس، با وجود این‌که سازمان برنامه به صورت تلویحی، عدد مدنظر کمیسیون تلفیق مجلس را برای افزایش حقوق کارمندان پذیرفته، اما برای تغییر حقوق کارمندان شرط گذاشته است. این در حالی است که مشاور رئیس‌جمهور، از مخالفت دولت برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق می‌گوید و بر این باور است که شورای نگهبان به آن ایراد می‌گیرد.

بر اساس اطلاعیه جدید سازمان برنامه، کمک به معیشت کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران، همواره مورد توجه دولت قرار گرفته است و دولت تلاش کرده تا متناسب با میزان تحقق درآمدهای پایدار نسبت به افزایش حقوق و تأمین معیشت آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

در زمان تدوین لایحه بودجه نیز با توجه به این موضوع دولت در تبصره (۱۵) پیشنهاد کرد که با هدف برقراری عدالت در نظام پرداخت و افزایش کمتر برای کارکنان با حقوق بالاتر، حقوق گروه‌های مختلف به میزان متوسط ۱۸ درصد افزایش پیدا کند.

با این وجود کمیسیون تلفیق مغایر با لایحه دولت تصویب کرد تا عبارت ”متوسط“ حذف گردد و ضریب افزایش حقوق برای همه کارکنان اعم از حقوق‌های پایین و حقوق‌های بالا یکسان باشد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

به نقل از خبرآنلاین، در ادامه این اطلاعیه آماده است که نماینده دولت با افزایش ضریب افزایش حقوق برای تمامی کارکنان دولت از ۱۸ درصد به ۲۰ درصد، مشروط به تامین منابع پایدار موافقت کرده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز