استفاده از ربات انسان نمای آپولو در خط تولید مرسدس بنز

ژیوار

کمپانی مرسدس بنز به تازگی توافق‌نامه‌ای با شرکت اپترونیک امضاء کرده است که طی آن قرار است اپترونیک ربات‌هایی انسان‌نما تولید و در اختیار مرسدس بنز بگذارد تا در خطوط تولید به کارگرهای انسانی کمک کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ربات‌های انسان‌نمایی که توسط کمپانی آلمانی مرسدس بنز مورد استفاده قرار خواهند گرفت آپولو (Apollo) نام دارند و می‌توانند در مواردی مانند جابه‌جایی قطعات، رساندن قطعات به کارگرانی که در خط تولید کار می‌کنند و حتی بازرسی قطعات مورد استفاده قرار بگیرند. این ربات‌ها ضمن صرفه‌جویی در وقت باعث بالا رفتن بهره‌وری خط تولید می‌شوند.

ربات‌های آپولو به اندازه و وزن یک کارگر انسانی هستند و 172 سانتیمتر قد و 72 کیلوگرم وزن دارند. آپولوها می‌توانند محموله‌ای به وزن 25 کیلوگرم را از زمین بلند کرده و جا به جا کنند.

دریان سفر امید

کمپانی مرسدس بنز قصد دارد در کارهایی که به مهارت کمی نیاز دارند و از نظر فیزیکی کاری سخت به شمار می‌آیند از ربات‌های آپولو استفاده کند. البته مرسدس بنز نخستین خودروسازی نیست که ربات‌های انسان‌نما را به کار می‌گیرد و کمپانی بی ام و نیز اوایل امسال از ربات‌هایی رونمایی کرد که در خط تولید و انبار می‌توانند به کارگرهای انسانی کمک کنند.

کمپانی تسلا  نیز چندی است ربات‌های انسان نمای تسلا اوپتیموس ربات (Tesla Optimus Robot) را به کار گرفته است که شباهت زیادی به انسان دارد. کمپانی کره‌ای هیوندای پیشتر سگ‌های رباتی را به خدمت گرفته است که می‌توان از آن‌ها در موقعیت‌های مختلفی از جمله انجام کارهای آتش‌نشانی استفاده کرد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : مرسدس بنز
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز