4 نکته مهم برای بیمه آتش سوزی مغازه پیش از عید

ژیوار

بیمه آتش سوزی مغازه و واحدهای تجاری یکی از بیمه نامه‌های بسیار مهم برای اصناف است. این بیمه نامه علاوه بر آتش سوزی پوشش‌های دیگری نیز دارد که خرید آن می‌تواند تضمین کننده امنیت فعالیت کسب و کارها باشد.

کاماپرس در این گزارش به ارائه 4 نکته مهم برای خرید بیمه آتش سوزی پیش از عید و قیمت این بیمه‌نامه پرداخته است.

1 – توجه به پوشش‌های اصلی و فرعی بیمه آتش سوزی مغازه

بیمه آتش سوزی مغازه و واحدهای تجاری به طور طبیعی دارای پوشش‌های اصلی آتش سوزی، صاعقه و انفجار است و با خرید پایه‌ای‌ترین بیمه‌نامه نیز این پوشش‌ها تحت حمایت شرکت بیمه قرار می‌گیرد. اما برخی دیگر از خطرات که مغازه‌ها را تهدید می‌کند تنها در صورت تقاضای بیمه گزار به پوشش‌های اصلی بیمه نامه اضافه شده و با پرداخت هزینه بیشتری تحت پوشش شرکت بیمه درمی‌آید.

از جمله مهم‌ترین پوشش‌های فرعی این بیمه نامه که قابل خریداری است می‌توان به زلزله، طوفان، طغیان آب، سیل، آتش فشان، خسارات ناشی از برف و باران، سقوط هواپیما، شکستن شیشه، سقوط بهمن، نوسانات برق، نشست زمین، هزینه پاکسازی و خودسوزی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

2 – کدام پوشش‌های فرعی به درد کسب و کار شما می‌خورد؟

یکی از مهم‌ترین نکات در زمینه خرید بیمه آتش‌ سوزی، خرید با حداکثر پوشش‌های مورد نیاز است. اما اینطور نیست که شما باید تمام پوشش‌های فرعی اشاره شده را خریداری کرده و هزینه بیمه نامه خود را بالا ببرید. بهتر است که قبل از خرید بیمه نامه به صورت منطقی تمام احتمالات را در نظر گرفته و بر اساس آن پوشش‌های کامل و مناسبی را انتخاب کنید.

برای نمونه در یک منطقه کویری داشتن پوشش برف و باران ضروری نیست و در منطقه‌ای که کوه آتش فشان فعال ندارد، منطقی نیست که این پوشش خریداری شود. پوششی مانند سقوط هواپیما برای مغازه‌هایی که در نزدیکی فرودگاه قرار دارند، مناسب است و پوشش زلزله در مناطق زلزله‌خیز می‌تواند حیاتی باشد.

از میان پوشش‌های فرعی بیمه‌نامه آتش سوزی مغازه، پوشش سرقت، پوشش هزینه پاکسازی، پوشش نوسانات برق و پوشش شکست شیشه می‌تواند در اولویت خرید قرار گیرد.

بیمه آتش سوزی مغازه

3 – چگونه هزینه بیمه آتش سوزی را کاهش دهیم؟

هزینه بیمه آتش سوزی بر اساس نوع ساختمان مغازه، موادی که در مغازه به فروش می‌رسد، متراژ و ارزش کالاهای موجود محاسبه می‌شود. به همین دلیل اگر میزان کالای مغازه شما بالا بوده و قابل اشتعال هم باشد باید مبلغ بالاتری نسبت به یک مغازه کوچک‌تر با میزان کالای کمتر بدهید. البته رعایت برخی از نکات مانند نصب سیستم اطفای حریق و دزدگیر می‌تواند هزینه‌های شما را در خرید بیمه آتش سوزی کاهش دهد.

شهر و محل قرارگیری مغازه و تعداد پوشش‌های فرعی نیز در کم یا زیاد شدن هزینه خرید بیمه آتش سوزی موثر هستند. فقط باید دقت کنید که در اظهار ارزش مواد، وسایل و ساختمان مغازه دقت کافی را داشته باشید تا در صورت بروز خسارت متضرر نشوید.

4 – خرید قبل از عید به صرفه است

با آغاز سال جدید قیمت بیشتر بیمه‌نامه‌ها افزایش پیدا می‌کند. دلیل این موضوع افزایش تورم و بالا رفتن نرخ دیه است. به دلیل اینکه بیمه آتش سوزی مغازه جزو بیمه نامه‌های یک ساله محسوب می‌شود، با خرید بیمه نامه قبل از عید می‌توانید قبل از افزایش قیمت با هزینه به مراتب پایین‌تری صاحب بیمه نامه آتش سوزی مغازه خود شوید.

انتهای پیام

مرتبط با : ازکیبیمه بازار
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز