3 بیمه نامه ضروری برای برگزارکنندگان کنسرت و گردهمایی

برگزاری کنسرت، همایش و گردهمایی به دلیل وجود افراد زیاد در این رویدادها می‌تواند خطرآفرین باشد. در واقع در صورت بروز هر حادثه‌ای تعداد زیادی از افراد در معرض خطر و آسیب قرار می‌گرند و مسئولیت این موارد برعهده برگزارکننده رویداد است. همین موضوع سبب می‌شود که اهمیت داشتن بیمه‌نامه‌های مناسب دوچندان شود.

کاماپرس در این گزارش به معرفی بیمه‌نامه‌های مورد نیاز برای برگزاری کنسرت و سایر رویدادهای گروهی پرداخته است.

بیمه نامه مسئولیت مدیران سینما، کنسرت و اجلاس

اصلی‌ترین بیمه‌نامه‌ای که قبل از برگزاری رویدادهایی چون کنسرت باید تهیه شود، بیمه نامه مسئولیت مدیران سینما، کنسرت و اجلاس است. این بیمه نامه برای برگزارکننده کنسرت‌ها و صاحبان سالن‌ها ضروری است. چراکه در صورت هرگونه خسارت احتمالی به حاضرین در کنسرت، این خسارت می‌تواند از محل شرکت بیمه پرداخت شود. با توجه به تعداد بالای شرکت‌کننده‌ها معمولا میزان خطرات نیز افزایش پیدا می‌کند و پرداخت این میزان از خسارت برای مدیر کنسرت یا سالن ممکن است غیرممکن شود.

این بیمه نامه فقط شامل حوادث وارده به مهمانان و حاضرین می‌شود. با خرید بیمه نامه مسئولیت مدیران سینما، کنسرت و اجلاس، حوادثی مانند برق گرفتگی، پرت شدن از بلندی، افتادن اشیای سنگین، آسیب در اثر ازدحام، آتش سوزی و سایر موارد مشابه برای کسانی که بلیت کنسرت را خریداری کرده و یا در محل کنسرت حضور دارند، تحت پوشش درمی‌آید.

برای خرید این بیمه نامه باید زمان دقیق برگزاری کنسرت یا همایش و تعداد شرکت‌کننده‌ها مشخص باشد. همچنین مدیران سالن‌ها باید در تجهیز و از بین بردن خطرات احتمالی نیز بکوشند و خسارت خطرات ناشی از سهل انگاری یا تجهیز نبودن سالن می‌تواند از طرف شرکت بیمه پرداخت نشود.

راز آسمان پایتخت

بیمه نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

بیمه نامه ‌ مسئولیت مدیران سینما، کنسرت و اجلاس فقط خسارت وارده به مهمانان و حاضرین را پرداخت می‌کند و اگر این خسارت به کاکنان وارد شده و یا در زمانی غیر از برگزاری کنسرت واقع شود، شرکت بیمه هیچ مسئولیتی برای پرداخت ندارد. به همین دلیل مدیران سالن‌ها و همایش‌هایی مانند کنسرت باید بیمه نامه مسئولیت مدنی کافرما در قبال کارکنان را نیز تهیه کنند.

این بیمه نامه هر گونه حادثه وارد شده به کارکنان را شامل شده و شرکت بیمه خسارت‌هایی چون هزینه درمان، دیه و هزینه از کار افتادگی را پرداخت می‌کند. کارکنان می‌توانند به صورت کوتاه مدت در زمان آماده‌سازی و برگزاری کنسرت و یا به صورت سالانه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:

بیمه آتش سوزی و حوادث طبیعی

بیمه نامه‌های مسئولیت خسارت‌های جانی را پرداخت می‌کنند اما اگر این خسارت به ساختمان، تجهیزات و لوازم وارد شود، تنها به کمک بیمه نامه آتش‌سوزی قابل پرداخت است. بیمه نامه آتش سوزی اماکن تجاری معمولا شامل پوشش‌هایی چون آتش‌سوزی، سیل، ترکیدگی لوله‌ها و آب گرفتگی و حوادث طبیعی چون سیل، زلزله، صاعقه و طوفان می‌شود.

بهتر است که این بیمه نامه با تمام پوشش‌های موجود تهیه شود تا خیال مدیران کنسرت از بابت هر نوع خسارت ریز و درشت به سالن و محل برگزاری نیز مرتفع شود. این بیمه نامه تکمیل کننده دو بیمه‌نامه مسئولیت خواهد بود تا تمام دغدغه‌های مدیران برگزارکننده همایش، کنسرت و هر رویدادی را از بین ببرد.

انتهای پیام

مرتبط با : ازکیبیمه بازار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز