نمادهای فلزی دارای بیشترین سود در بازار بورس

ژیوار

با وجود اینکه بازار سهام راکد بوده و حتی در ماه‌های گذشته برخی نمادها وارد زیان سنگین شده‌اند، اما برخی نمادهای گروه فلزی در بورس سود خوبی عاید سهامداران کرده‌‌اند.

به گزارش کاماپرس، بازار سهام در روزهای پایانی سالبا افزایش عرضه مواجه شده و همین موضوع حساسیت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بازار به وجود آورده‌است. در این مطلب وضعیت ارزندگی نمادهای گروه فلزی بررسی شده‌ است.

بیشتر بخوانید:

نماد فملی

شرکت ملی مس با نماد فملی بعد از این که افزایش سرمایه 30 درصدی از محل اندوخته اجرا کرد تا بالای مقاومت 600 تومان معامله کرد و همین موضوع عاملی برای ورود پول‌های جدید به این سهم شد. این نماد در تابلوی معاملات در سه ماهه بازدهی مثبت 5 درصد و در یک ساله مثبت 29 درصد بازدهی ایجاد کرده‌ است.

دریان سفر امید

نماد فولاد

فولاد مبارکه فعلا با رسیدن به سقف قبلیش در محدوده‌ی 500 تومان واکنش منفی نشان داد، اما در ادامه یک روند صعودی نرم در پیش گرفته است، بنابراین روند مثبت همچنان برقرار مانده و انتظار اصلاح عمیقی وجود ندارد. این نماد هم در سه ماهه گذشته بازدهی 5 درصدی و در یک ساله بازدهی مثبت 29 درصدی ثبت کرده‌ است. از نظر عملکردی هم این نماد در 9 ماهه به ازای هر سهم 60 تومان سود ایجاد کرده و با توجه به افزایش سرمایه‌ای که داشته، نسبت سودسازی هر سهم بهبود یافته‌ است.

نماد فخوز

شرکت فولاد خوزستان با نماد فخوز فعلا در حال حرکت مثبت و رو به رشدی است. هرچند احتمال توقفی بین راهی دارد، اما با توجه به اینکه نسبت به سایر نمادهای فولادی از رشد عقب مانده فعلا فاز مثبت در بین سهامداران باقی خواهد‌ ماند. این نماد در سه ماهه گذشته به ازای هر سهم بازدهی 16 درصدی و در یک ساله بازدهی مثبت 16 درصدی روی تابلوی معاملات ایجاد کرده‌ است. همچنین با توجه به اینکه در 12 ماهه سال گذشته به ازای هر سهم سودی 35 تومانی ساخته‌ بود و امسال در عملکردی 9 ماهه به ازای هر سهم سودی 39 تومانی است، به نظر می‌رسد سود بیشتری امسال به سهامداران خواهد داد.  به هر حال روند کلی فخوز هنوز هم صعودی محسوب می‌شود. مهمترین مانع برای کوتاه‌مدت مقاومت 400 تا 435 تومان می‌باشد که فعلا به آن برخورد کرده‌ است.

نماد ذوب

شرکت ذوب آهن اصفهان با نماد ذوب با رشدی که در شش ماهه داشته توانسته به مقاومت قبلی نزدیک شود و احتمال ادامه‌ی رشد و عبور از سقف در محدوده ی 470 تومان و تثبیت بالای آن را دارد. این نماد با وجود اینکه در عملکرد به ازای هر سهم در 9 ماهه حدود 32 تومان زیان ساخته با این حال در تابلوی معاملات در شش ماهه اخیر 36 درصد بازدهی مثبت ثبت کرده است.

نماد کاوه

شرکت فولاد کاوه با نماد کاوه هم با وجود اینکه نزدیک به مقاومت 1250 تومان، کف سازی کرده بود اما موفق نشد تا بر این سطح چیره شود به همین دلیل در روزهای اخیر وارد فاز منفی شده است. این نماد از نظر عملکردی در 9 ماهه امسال به ازای هر سهم 205 تومان سود ساخته در حالی که در 12 ماهه سال گذشته به ازای هر سهم 105 تومان سود ساخته بود. نماد کاوه در 3 ماهه گذشته روی تابلوی معاملات بازدهی 2 درصدی و در یک ساله بازدهی 16 درصدی ثبت کرده است، اما از انجایی که از ابتدای سال 1401 تاکنون حدود 200 درصد بازدهی داشته سهامداران این شرکت سود خوبی تاکنون کسب کرده‌اند.

نماد ارفع

شرکت فولاد ارفع با نماد ارفع هم با این که در هفته‌های اخیر درجا زده، اما همچنان معاملات سهم با روند رو به رشد تقاضا همراه است. این سهم از نظر عملکردی در 9 ماهه گذشته سودی 417 تومانی به ازای هر سهم ساخته در حالی که 12 ماهه سال گذشته به ازای هر سهم سودی 311 تومانی داشته است. از طرف دیگر این نماد در تابلوی معاملات بعد از رشد بالای 100 درصدی که سال 1401 ثبت کرده در محدوده سقف سال گذشته معامله می‌شود و در سه ماهه هم بازدهی مثبت 2 درصدی ثبت کرده است.

نماد هرمز

فولاد هرمز با نماد هرمز که سال‌های گذشته رشد مناسبی کرده و دو مرحله افزایش سرمایه از محل سود انباشته داشته است، بعد از آن واکنش منفی نشان داد. اما به نظر می‌رسد دوباره در حال کف سازی برای بازگشت روند مثبت است. این سهم در 12 ماهه سال گذشته به ازای هر سهم 112 تومان سود ساخته بود و به دلیل افزایش سرمایه‌ای که داشته، سود هر سهم شرکت به 51 تومان کاهش داشت. اما مجموع سود شرکت تغییر چندانی نداشته است. از نظر تابلوی معاملات هم در 3 ماهه 14 درصد و در یک ساله بازدهی 26 درصدی ثبت کرده است.

نماد فجر

فولاد امیرکبیر کاشان با نماد فجر هم هفته‌ی مثبتی را تجربه کرد اما طی برخورد با مقاومت اصلیش در منطقه‌ی 900 تومان واکنش منفی نشان داد و فعلا در زیر این منطقه در حال معامله تثبیت و دست به دست شدن است. این نماد در 9 ماهه گذشته به ازای هر سهم سودی 88 تومانی ساخته در حالی که 12 ماهه سال گذشته سودی 101 تومانی ساخته بود و همین موضوع نشان می‌دهد که از نظر عملکردی تغییر چندانی نداشته است. در تابلوی معاملات هم این سهم در سه ماهه حدود 7 درصد و در یک ساله حدود 61 درصد بازدهی مثبت داشته است.

نماد فسبزوار

شرکت فولاد سبزوار با نماد فسبزوار با این که در این روزها با روند منفی روبرو شده اما این نماد در قیمت 3770 تومان حمایت قوی دارد به همین دلیل احتمالا در این هفته روندی مثبت خواهد داشت. این نماد در 12 ماهه سال جاری به ازای هر سهم 1048 تومان سود ساخته در حالی که 12 ماهه سال گذشته حدود 350 تومان سود ساخته بود و از آنجاکه در مجمع قبلی 100 درصد سود بین سهامداران تقسیم کرده است، احتمالا سرمایه گذاران جدید قبل از مجمع عمومی وارد این سهم می‌شوند تا بتوانند در توزیع سود نقدی فسبزوار بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : ذوب آهن اصفهانسازمان بورسفولاد امیرکبیر کاشانفولاد خوزستانفولاد کاوه جنوب کیش
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز