4 هواپیمای دارای بلندترین بال در جهان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اغلب تحقیقات آماری به طول بدنه هواپیماهای مسافربری می‌پردازند، این درحالیست که گاهی طول بال‌ها از لحاظ اندازه جالب توجه‌تر بوده و اطلاعات زیادی را درباره کاربرد هواپیماهای مختلف، ارایه می‌کنددر اختیار می‌گذارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

هیوز اچ-۴ هرکولس

این مدل برای استفاده در جنگ جهانی دوم و با طول بال‌های ۹۷ متر طراحی شد، این درحالیست که طول بدنه آن به ۶۶ متر می‌رسد و قابلیت حمل ۷۵۰ سرباز مجهز و یا دو‌ تانک به وزن ۳۰ تن را دارد.

بیشتر بخوانید:

ایرباس ای ۳۸۰

این هواپیما با طول بال‌های ۷۹ متر در جایگاه دوم قرار داشته و علاوه بر این رکورد بیشترین ظرفیت مسافر، حجم و وزن را نیز در اختیار دارد. کشور امارات نیز با ۱۱۹ فرونددر ناوگان خود به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور این مدل شناخته می‌شود و انتظار می‌رود تولید آن تا دهه ۲۰۴۰ ادامه پیدا کند.

راز آسمان پایتخت

آنتونوف ای‌ان-۱۲۴

این هواپیمای ساخت شوروی، پس از انهدام ای‌ان-۲۲۵ مریا به‌عنوان بزرگ‌ترین آنتونوف شناخته می‌شود و با طول بال ۷۳ متر، طول بدنه ۶۹ متر و ارتفاع ۲۱ متر دارای ظرفیت بالایی است.

بوئینگ ۷۷۷ ایکس

بوئینگ ۷۷۷ ایکس هنوز وارد بازار رقابتی هواپیماهای مسافربری نشده و تنها چند پرواز آزمایشی انجام داده است. با این‌حال با ارتفاع ۱۹ متر، طول بدنه ۷۶ متر و طول بال ۷۱ متر قرار است بزرگ‌ترین هواپیمای جت دو موتوره جهان باشد.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز