تست موفق بزرگ ترین موتور هواپیما با سوخت هیدروژن مایع

تورهای مسافرتی لحظه آخر

تست زمینی این موتور هواپیمای هیدروژنی که یک ساعت و چهل دقیقه طول کشید و طی آن یک پرواز داخلی شبیه‌سازی شد، راه را برای انجام پروازهای بدون آلایندگی در آینده هموار کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، این تست در کالیفرنیا انجام گرفت و بزرگ‌ترین آزمایشی است که تا کنون بر روی یک موتور هواپیما با سوخت هیدروژن مایع انجام گرفته است. شرکت آمریکایی یونیورسال هیدروژن (Universal Hydrogen) این تست را با استفاده از یک سلول سوخت هیدروژن 1 مگاواتی بر روی یک باند پرواز خصوصی انجام داد که موفقیت‌آمیز بود و راه را برای انجام پروازهایی بدون آلایندگی در آینده هموار کرد.

به منظور حذف کربن از صنعت هوانوردی، تا کنون شرکت‌های مختلفی بر روی انجام پرواز با استفاده از باتری و موتورهای برقی کار کرده‌اند ولی وزن زیاد و ظرفیت کم باتری‌ها نشان داده که این فناوری برای پروازهای دور کاربرد ندارد. از سوی دیگر، سلول‌های سوخت هیدروژن توانایی‌های خودشان را به اثبات رسانده و نشان داده‌اند برای این کار مناسب‌ترند. با استفاده از هیدروژن می‌توان گازهای آلاینده کربنی را از پروازهای داخلی حذف کرد.

چندی پیش در ماه فوریه شرکت یونیورسال هیدروژن یک تست زمینی بر روی سیستم هیدروژنی خودش انجام داد. این تست به مدت یک ساعت و چهل دقیقه بدون هیچ ایراد و خطایی با موفقیت انجام شد. این سیستم 225 کیلوگرم هیدروژن مایع را در خودش ذخیره دارد و هنگامی که موتور به آن نیاز داشت، هیدروژن مایع را به گاز هیدروژن تبدیل می‌کند.

راز آسمان پایتخت

ذخیره هیدروژن مایع این سیستم به اندازه‌ای است که می‌تواند یک هواپیمای کوچک را به مدت 3 ساعت به پرواز در بیاورد و دو مخزن این چنینی می‌توانند سوخت مورد نیاز یک هواپیمای ATR72 برای یک پرواز داخلی 500 مایلی را فراهم کنند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز