واکسن چینی کرونا با دلار 22 هزار تومانی چقدر تمام می شود؟

ژیوار

چین از احتمال تولید واکسن کرونا توسط این کشور به قیمت ۱۵۰ دلار خبر داد که با درنظر گرفتن دلار 22 هزارتومانی، همین حالا قیمت آن برای مصرف کننده ایرانی 3میلیون و 300هزارتومان است.

به گزارش کاماپرس؛ شرکت داروسازی سینوفارم سازنده یکی از واکسن های ضد کرونا چین که در حال طی مرحله نهایی آزمایش های کلینیکی است ، اعلام کرده که این واکسن تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۰ دی ۱۳۹۹) وارد بازار می شود. نکته مهم ماجرا، قیمت واکسن است که ریس این شرکت داروسازی مبلغ هزاریوآن، معادل 150 دلار را برای آن تعیین کرده و اعلام کرده که طبق ارزیابی‌های صورت گرفته بهای آن برای دریافت کنندگان زیاد نیست. این در حالی است که با محاسبه قیمت روز دلار در ایران و نوسانات آن، هزینه سنگینی برای تهیه هر واکسن متوجه مصرف کننده ایرانی خواهد شد.

150 دلار برای دوبار تزریق واکسن

لیو جینگ جن رییس این شرکت داروسازی چینی روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در پکن اعلام کرد: واکسن تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۰ دی ۱۳۹۹) وارد بازار می شود و دو بار تزریق آن، مبلغ یک هزار یوان معادل ۱۵۰ دلار هزینه دارد.
دانشجویان و شاغلین در الویت هستند
لیو گفت: لازم نیست که همه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت چین این واکسن را تزریق کنند اما پیشنهاد می شود که دانشجویان و یا کسانی که در شهرها مشغول کار هستند واکسن بزنند و در روستاها و مناطق محروم که کم جمعیت تر هستند ضرورتی برای این کار نیست.

کارکنان بخش درمان واکسن رایگان می‌گیرند

دریان سفر امید

این مقام شرکت داروسازی چین اظهار کرد: اگر واکسن به تولید انبوه برسد و به طور گسترده در بازار توزیع شود تعدادی از کارکنان بخش های بهداشتی و پزشکی و همچنین دانشجویان می توانند واکسن را رایگان دریافت کنند اما سایر افراد باید هزینه آن را پرداخت کنند.
حاشیه های تعیین قیمت واکسن
نظرسنجی که در شبکه ویبو چین در میان ۵ هزار نفر انجام شده است نشان می دهد که نیمی از آنها گفته اند قدرت چنین پرداختی ندارند و نیمی دیگر تصریح کرده اند بهای واکسن ناچیز است و مایل به تزریق آن هستند.

به نقل از تسنیم؛ از ویژگی های این واکسن ایجاد تعادل بین غیرفعال کردن ویروس در بدن بیمار به حدی است که قابل سرایت به افراد دیگر نباشد و در عین حال به اندازه ای ویروس را غیرفعال نمی کند که باعث تحریک سیستم ایمنی بدن شود.

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “واکسن چینی کرونا با دلار 22 هزار تومانی چقدر تمام می شود؟

  1. الی گفته:

    وظیفه ی دولت ک واکسن رایگان در اختیار بزاره دوباره قشر ضعیف مورد حمله قرار گرفت آخه 4تا 3میلیون یه خونواده بخواد بزنه چقدر میشه از کجا

  2. مسعود+خان گفته:

    سلام،،،از مسولین،محترم تقاضا دارم،که واکسن،را رایگان در اختیار قرار دهد،چون،خدایی واکسن،بایستی،رایگان،باشه،یااگر،میخواین،پولش،بگیرید،،سوبسیدشو،،، بدید،و به جامعه،تزریق،کنید،

  3. ایرانی بدبخت گفته:

    اول اینکه خبر خوبیه که واکسن کرونا تولید شده دوم اینکه وظیفه هر حکومت اینه که سلامتی جامعه رو تامین کنه…دوستان خواهشا یک لحظه فکر نکنین به خاطر تحریم یا هر چیز دیگه ای کشورمون پول و منابع نداره….اینقدر گفتن نداریم که فکر میکنیم کشور فقیری هستیم ….. کشور ما از لحاظ منابع به تنهایی از کل اروپا غنی تر هستش…. خاک ما طلاست …. این همه اختلاس از کجا میاد اگه نداریم چطور یک کارمند کوچک هزاران میلیارد رشوه میگیره یا اختلاس میکنه؟؟!! مسئولین فکر نکنن ما نمی فهمیم بدونن ما میدونیم در این کشور چه خبره فقط روح مطالبه گریمونو ازمون گرفتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز