نحوه دریافت گواهی ارث به کمک وکیل انحصار وراثت تهران

ژیوار

وکیل ارث یا وکیل انحصار وراثت به شخصی گفته می‌شود که دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری بوده و در زمینه تخصصی دعاوی ارث، سابقه کافی داشته باشد. دعاوی ارث، زیرمجموعه پرونده‌های حقوقی و مالی دادگاه­ها بوده و این پرونده‌­ها به دلیل درگیر شدن افراد یک خانواده، از ظرافت‌های کاری بیشتری برای وکلا برخوردار است.

کاماپرس در این گزارش به ارائه نکاتی در زمینه انتخاب مجرب‌ترین وکیل انحصار وراثت تهران و نحوه دریافت گواهی ارث پرداخته است.

گواهی انحصار وراثت چیست؟

گواهی انحصار وراثت، یک فرم رسمی و حقوقی است که برای تعیین دقیق ماترک و وراث متوفی تکمیل و ارائه می‌شود. به دلیل جنبه حقوقی توصیه می‌شود که این فرم توسط یک وکیل انحصار وراث مجرب تکمیل شود. این فرم برای ادامه روند قانوین مبنی بر تقسیم ارث و فروش ماترک ضروری بوده و بدون آن، طی کردن این پروسه ناممکن است.

چه کسانی باید گواهی انحصار وراثت پر کنند؟

گواهی انحصار وراثت باید توسط وراث پر شود. در صورتی که وراث از طبقه یک ارث­بر مانند مادر، پدر، فرزندان و نوه‌ها باشند، باید خودشان یا با کمک گرفتن از وکیل انحصار وراثت، نسبت به ارائه فرم اقدام  کنند. در غیر این صورت، نوبت به طبقه دوم وراث شامل مادربزرگ، پدربزرگ، خواهران، برادران و فرزندانشان می‌رسد و در صورت نبود این وراث نیز ورثه طبقه سوم وراثت شامل عمه، خاله، عمو، دایی و فرزندان آنان می‌توانند بر اساس فرم انحصار وراثت، سهم الارث دریافت کنند.

دریان سفر امید

انواع گواهی انحصار وراثت

گواهی انحصار وراثت به دو دسته محدود و نامحدود تقسیم می‌شود. تعیین نوع گواهی نیز به ارزش ریالی اموال متوفی بستگی دارد. در قانون فعلی اگر مجموع ارزش دارایی‌های متوفی کمتر از 50 میلیون تومان باشد، گواهی محدود و برای دارایی‌های بیشتر از آن گواهی نامحدود صادر می‌شود.

گواهی انحصار وراثت محدود در کمتر از یک هفته صادر می­‌شود، اما صدور گواهی نامحدود به زمان بیشتری نیاز دارد. در صورتی که ورثه بخواهند این گواهی نیز در کمترین زمان ممکن صادر شود، بهتر است با یک وکیل کاربلد همچون وکیل انحصار وراثت تهران مشورت کنند و کلیه امور دریافت گواهی انحصار وراثت نامحدود را به وکیل انحصار وراثت بسپارند.

مدارک لازم برای دریافت گواهی انحصار وراثت

برای دریافت گواهی انحصار وراثت باید تمامی وراث مشخص و مدارک لازم از جمله گواهی فوت، استشهادیه محضری، شناسنامه متوفی، عقدنامه، شناسنامه وراث و وصیت نامه (در صورت وجود) به  همراه 3 نفر شاهد به دفتر اسناد رسمی مراجعه  و فرم استشهادیه تکمیل شود. سپس به یک دفتر الکترونیک خدمات قضایی مراجعه و دادخواست صدور گواهی انحصار وراثت ثبت شود.

اختلاف بین وراث

در صورتی که یک یا چند نفر از وراث به هر دلیلی مدارک لازم را ارائه ندهند و حاضر به همکاری نباشند، این پروسه با مشکل مواجه خواهد شد که در این زمان، وکیل یا وکلایی که برای این کار انتخاب شده‌اند، پروسه انحصار وراثت را از طریق ایجاد سازش بین وراث یا از طریق مراجع قانونی و دادگاه پیگیری می­‌کنند.

در این زمینه، وکیل انحصار وراثت تهران با استفاده از تجربه خود در پرونده‌های سابق می‌تواند بهترین راه را برای حل و فصل سریعتر پرونده انحصار وراثت به وراث ارائه دهد. این راه باید تامین کننده منافع موکل یا موکلین و سایر افرادی باشد که طبق قانون می‌توانند از ارث بهره مند شوند.

در بیشتر اوقات، برخی از مفاد وصیت‌نامه می‌تواند باعث اختلاف بین وراث شود، اما طبق قانون ارث، برخی از مفاد وصیت نامه مانند محروم کردن فردی از ارث جنبه اجرایی ندارد و وکیل متخصص در این حوزه باید این اطمینان را به وراث بدهد که تقسیم ارث بر اساس قانون انجام خواهد شد.

انتخاب بهترین وکیل انحصار وراثت تهران با “حقیقت گستر پارسیان”

موسسه هوشمند حقیقت گستر پارسیان از جمله موسساتی است که با کادری باتجربه از وکلای پایه یک دادگستری، تاکنون دعاوی بسیاری را در تهران و سایر شهرهای ایران برعهده گرفته و با موفقیت به پایان رسانده است. این موسسه در حوزه‌های تخصصی وکالت مانند وکالت ملکی، ارث، حقوقی، کیفری، کلاهبرداری و سایر شاخه‌های تخصصی وکالت، خدمات خود را به متقاضیان ارائه می‌کند. همچنین این موسسه، خدماتی همچون مشاوره‌های حضوری، تلفنی و آنلاین و تنظیم اوراق قضایی را نیز برعهده می‌گیرد.

متقاضیان برای مشاوره ، انتخاب بهترین وکیل انحصار وراثت تهران و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت موسسه هوشمند حقیقت گستر پارسیان به آدرس www.haghgostar.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 09193756168 و 02191300023 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : حقیقت گستر
نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز