قایق مرکوری مرین 500R؛ سلطان سرعت در دریا

ژیوار

به لطف برقی سازی وسایل نقلیه، اکنون خبرهایی مبنی بر افزایش نیرو و قدرت خودروها تا 1000 اسب بخار به گوش می‌رسد. البته با این که داستان موتورهای درون سوز پرقدرت بر روی زمین مراحل پایانی خود را طی می‌کند، ولی گویا در دریا ماجرا از قرار دیگری است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به تازگی شرکت مرکوری مرین (Mercury Marine) از یک قایق مسابقه‌ای به نام 500R  رونمایی کرده که به دو موتور 8 سیلندر مجهز شده است. همان طور که از اسمش پیداست، هر کدام از موتورهای قایق مرکوری مرین 500 اسب بخار قدرت دارد. این موتورهای 4.6 لیتری و سوپرشارژری از میل لنگ، شاتون و پیستون‌هایی قوی‌تر بهره برده و دور آن‌ها حتی می‌تواند تا 6600 دور بر دقیقه نیز برسد.

قایق مرکوری مرین 500R در حدود 2540 کیلوگرم وزن و 12 متر طول دارد و می‌تواند 8 سرنشین را در خودش جا بدهد. دو موتور قدرتمند این قایق در مجموع 1000 اسب بخار نیرو تولید می کنند.

دریان سفر امید

با توجه به موتورهای قدرتمند این قایق شاید انتظار داشته باشید هنگامی که روشن می‌شود مانند دوج چلنجر دیمون یا خودروهای لامبورگینی غرشی برق آسا داشته باشد، ولی در واقع این چنین نیست. این قایق بسیار آرام و بی صداست و موجب آزار سرنشینانش نخواهد شد.

مرکوری مرین 500R به راحتی از حالت سکون به سرعت 177 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و از این بابت شاید بتواند با هلی کوپتر رقابت کند. بعید نیست در آینده‌ای نزدیک شاهد فراگیر شدن این گونه قایق‌ها و علاقه بیشتر مردم به استفاده از آن‌ها باشیم.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز