حقایق عجیب و جالب درباره ایرلند / کشور بدون مار

ژیوار

ایرلند یکی از کشورهای جالبی است که هر فرد قبل از مرگ باید یک بار از آن بازدید کند. از تاریخ و طبیعت تا فرهنگ و جاذبه‌های این کشور بسیار قابل توجه هستند و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشانند. کاماپرس در این مطلب به حقایق عجیب و جالب درباره ایرلند خواهد پرداخت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

ایرلند زمانی بخشی از بریتانیا بود

ایرلند قبل از تبدیل شدن به یک جمهوری مستقل، بیش از یک قرن تحت امپراتوری بریتانیا بود. این کشور در سال ۱۹۲۲ پس از یک جنگ شدید به استقلال دست یافت و امروزه یک کشور آزاد، با یک دموکراسی فعال به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

نام ایرلند از یک الهه گرفته شده است

نام بومی این کشور Eire است که از نام یک الهه مادر ایرلند به نام Eiru گرفته شده و کلمه land به معنای سرزمین نیز به انتهای آن اضافه شده است.

دریان سفر امید

ایرلند سرزمین نام‌های طولانی است

اغلب ولز و نیوزلند به داشتن نام‌های بسیار طولانی معروف هستند، اما ایرلند نیز از قافله عقب نمی‌ماند. نام برخی از مکان‌های این کشور آنقدر طولانی هستند که تلفظ را برای انگلیسی زبان‌ها نیز سخت می‌کنند.

آبجو فروشی در هر گوشه به چشم می‌خورد

آبجو و دیگر نوشیدنی‌های الکلی ریشه عمیقی در فرهنگ ایرلند دارد، به همین دلیل جای جای شهر و روستاهای آن با مغازه‌های آبجوفروشی پر شده که دوستان و آشنایان اغلب در آنجا با هم ملاقات می‌کنند.

ایرلند جاذبه‌ای قدیمی تر از استون هنج دارد

جاذبه‌های تاریخی در این کشور کم نیستند، ولی شاید یکی از جالب توجه‌ترین مکان‌های تاریخی آن، نیوگرانج باشد. این بنای ماقبل تاریخ با ساختار تپه‌ای و چندین سنگ بزرگ در اطراف بازدید کنندگان را به دوران نو سنگی و ۳۲۰۰ سال قبل از میلاد می‌برد.

شفق شمالی را می‌توان از ایرلند تماشا کرد

عاشقان دنیای آسمان می‌دانند که شمالی‌ترین منطقه ایرلند یعنی دونگال، یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای شفق شمالی و رنگ‌های زیبای آن است. برای دیدن این نورهای مسحورکننده، گردشگران زیادی از سپتامبر تا اکتبر و مارس تا آوریل به این منطقه سرازیر می‌شوند.

ایرلند بیشترین قلعه‌ها را دارد

ایرلند بیش از ۲۰ هزار قلعه خیره کننده و تاریخی را در خود جای داده و بازدید از همه آن‌ها غیرممکن است. بنابراین گردشگران اغلب به قلعه‌های معروف‌تری مانند صخره کاشل، قلعه دانلوس و قلعه دوبلین سر می‌زنند.

در ایرلند مار وجود ندارد

خطر گزیدگی طبیعت‌گردها توسط مار عملا در ایرلند وجود ندارد. احتمال می‌رود نبود مار در این کشور نتیجه آخرین عصر یخبندان باشد که محیط این جزیره را برای زندگی خزندگان نامطلوب کرده است. البته یک افسانه بومی نیز درباره اخراج مارها از ایرلند توسط سنت پاتریک وجود دارد.

هالووین در ایرلند به وجود آمد

جشن محبوب هالووین که در بسیاری از کشورهای جهان جشن گرفته می‌شود در حقیقت ریشه در فرهنگ ایرلند دارد. این رویداد ابتدا به‌عنوان یک جشنواره باستانی برای آغاز برداشت محصول برگزار می‌شد.

ایرلند چند شهر ارواح دارد

در طول تاریخ طولانی ایرلند، چندین شهر وجود دارند که به دنبال از بین رفتن منبع درآمد و رونق، توسط ساکنان رها شده و امروزه به‌عنوان شهرهای ارواح شناخته می‌شوند. یکی از معروف‌ترین آن‌ها شهر Clonmines است که با معماری قرون وسطایی خیره کننده بازدید‌کنندگان را از شدت هیجان میخکوب می‌کند.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “حقایق عجیب و جالب درباره ایرلند / کشور بدون مار

  1. نهال رستمی گفته:

    ایرلند کشور رنگ و تمدن و زیبایی و تاریخی هست به نظرم و خیلی نوستالژیه و حس خوب به ادم میده خیلی دوس دارم یک بار به این کشور سفر کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز