چرا تحصیل در آلمان طرفداران زیادی دارد؟

تحصیل در آلمان-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

آلمان با در اختیار داشتن قدرتمندترین اقتصاد اروپا و یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در این قاره، مقصدی مطمئن برای ارتقای موقعیت تحصیلی و شغلی به‌ حساب می‌آید. مهم‌تر آن که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور کاملا رایگان است. در این مقاله با مزایا، شرایط و مراحل تحصیل در آلمان آشنا خواهید شد.

مزایای تحصیل در آلمان

با تحصیل در آلمان از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد؛

امکان تحصیل رایگان به زبان انگلیسی

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان کاملاً رایگان است و برای بعضی از رشته‌ها می‌توانید تحصیل رایگان به زبان انگلیسی را نیز در این کشور تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است وارد صفحه تحصیل در آلمان شوید.

نرخ بیکاری پایین

آلمان یکی از باثبات‌ترین اقتصادهای اروپا و یکی از پررونق‌ترین بازار کارهای این قاره را در اختیار دارد. با تحصیل در این کشور می‌توانید آينده شغلی خود را نیز تضمین کنید.

سطح بالای آموزش

تعدادی از دانشگاه‌های برتر اروپا در آلمان قرار دارند و با تحصیل در این کشور می‌توانید رزومه تحصیلی خود را به سطح بالایی برسانید.

راز آسمان پایتخت

فضای چندفرهنگی و دانشجویی

آلمان در سال‌های اخیر سیاست‌های مهاجرپذیری را اعمال کرده و در نتیجه، فضای شهرهای این کشور جوان، پویا و چندفرهنگی است.

بورسیه‌های تحصیلی در آلمان

در آلمان علاوه‌ بر امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی، می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی نیز بهره ببرید. بورسیه‌های این کشور عموماً رقابتی هستند و به معدل‌های بالا تعلق می‌گیرند. در واقع با قرار گرفتن در بین نفرات برتر رشته خود از نظر نمرات، می‌توانید بورسیه دریافت کنید و برای تحصیل یا زندگی کمک‌ هزینه بگیرید. اما اگر می‌خواهید بدون نیاز به معدل، بورسیه کامل دریافت کنید، تحصیل در ایتالیا گزینه مناسبی است.

تحصیل در آلمان-کاماپرس

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان

متقاضیان پذیرش تحصیلی در آلمان، باید ویزای تحصیلی را پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مقصد دریافت کنند. دریافت ویزای تحصیلی از طریق مراجعه به سفارت این کشور امکان‌پذیر است. اخذ این ویزا برای مقطع کارشناسی حدود 14 ماه طول می‌کشد. این زمان برای دانشجویان مقاطع بالاتر، بسیار کوتاه‌تر است.

رزرو وقت درخواست ویزای تحصیلی یا دانشجویی آلمان تنها به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت این کشور، امکان‌پذیر است. متقاضیان باید مدارکی چون پاسپورت (با حداقل اعتبار 6 ماه)، عکس پاسپورتی، فرم تکمیل شده درخواست، مدارک پذیرش تحصیلی، مدارک سوابق شغلی و تحصیلی، بیمه مسافرتی و گواهی تمکن مالی به ارزش 11208 یورو را به همراه داشته باشند.

دانشگاه های آلمان-کاماپرس

شرایط پذیرش تحصیلی آلمان

اگر متقاضی پذیرش تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی هستید باید بدانید که تحصیل در اکثر دانشگاه‌ها برای این مقطع به زبان آلمانی است. بنابراین، داشتن مدرک B1 برای دریافت پذیرش لازم است. معدل دیپلم نیز باید حداقل 16 باشد و بیشتر از 24 سال سن، نداشته باشید. به علاوه در اغلب موارد، امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی را ندارید. با این حال، از برخی خدمات رایگان مانند حمل و نقل عمومی رایگان بهره‌مند می‌شوید. همچنین، دانشجویان می‌توانند به صورت پاره وقت به کار دانشجویی در آلمان مشغول شوند.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در آلمان، مطلوب‌تر است. تحصیل در این مقاطع کاملاً رایگان است و دانشجو می‌تواند به زبان انگلیسی ادامه تحصیل بدهد. معمولاً کسانی که معدل بالای 14 یا 15 دارند از شانس بیشتری برای دریافت پذیرش تحصیلی در آلمان برخوردارند. اگر هم متقاضی تحصیل در مقطع دکتری هستید، باید بدانید که معدل و موافقت استاد راهنما با طرح رساله دکتری شما مهم‌ترین عامل برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های آلمان است.

مشاوره رایگان برای تحصیل در آلمان

برای تحصیل در آلمان لازم است قبل از هر چیز پذیرش یکی از دانشگاه‌های این کشور را دریافت کنید. مشاوران مهاجرتی به شما کمک می‌کنند تا با توجه به شرایطتان از درصد شانس خود برای پذیرش در این دانشگاه‌ها مطلع شوید. اگر می‌خواهید از مشاوران باتجربه مهاجرت تحصیلی، مشاوره رایگان بگیرید، کافی است کلمه «سیم آخر» را در گوگل جستجو کرده، وارد اولین لینک شده و روی گزینه مشاوره رایگان (در نوار بالای صفحه سمت چپ) کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سیم آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “چرا تحصیل در آلمان طرفداران زیادی دارد؟

  1. سمانه پایور گفته:

    آلمان مهاجر پذیرترین هست نسبت به جاهای دیگه ولی برای رشته من فکر میکنم دانمارک بهتر باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز